Skip to main content

SUSTIS Sustainable development project (3 cr)

Code: TE00CQ24-3006

General information


Enrollment
02.08.2025 - 31.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marita Nummi-Wikström
Jenni Tuominen
Course
TE00CQ24
No reservations found for realization TE00CQ24-3006!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opintojakso sisältää liiketoimintaa ja projektityöskentelyä sekä siihen kytkeytyvää kestävän kehityksen idean soveltamista yrityksen toimintaan.

Opintojaksossa painottuvat kestävän liiketoiminnan näkökulma ja soveltaminen. Projekti tapatuu osana liiketoimintaa ja edistää kestävää kehitystä. Tiimi suunnittelee ja toteuttaa SUSTIS-projektin omassa liiketoiminnassaa esim. huomioimalla, edistämällä ja raportoimalla kestävän liiketoiminnan vaatimukset.

Ajoitus:

SUSTIS-projekti toteutetaan kauden S2025-K2026 aikana.

Objective

The student is able to

• analyze the practices of the target organization from the perspective of sustainability and responsibility, taking into account the different dimensions of sustainable development,
• reasonably evaluate the practices prevailing in the target organization in instructing, implementing, monitoring and reporting on sustainability and responsibility,
• propose improvements to the practices of the organization under review that promote sustainability and responsibility.
• work in a multidisciplinary project.
• communicate with different stakeholders and create the necessary networks in working life.
• act actively and responsibly as a learner, both independently and as part of a project team.

Content

- applying the principles of sustainable development in a project
- working in a multidisciplinary project
- interaction and communication skills in project work
- different phases of the project, evaluation and feedback

Materials

Kestävän kehityksen perusteet (1–3 op)
Opiskelijat hankkivat itse muun projektissa tarpeellisen materiaalin.

Teaching methods

Oppimismenetelmät: oppiminen SUSTIS-projektissa tapahtuu BisnesAkatemian nelivetomallin mukaisesti (treenit, lukupiirit, liiketoiminta ja oppimissopimus).

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu perustuu työelämälähtöiselle projektioppimiselle, jossa opiskelijalla on aktiivinen vastuu omasta oppimisestaan. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli, ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä projektin toteuttamisesta. Opintojakso perustuu tiimityöskentelyyn, jossa valmentajan rooli on tukea työskentelyä.

Completion alternatives

Mikäli opiskelija katsoo omaavansa vastaavan osaamisen, hänen tulee hakea aiemmin hankitun osaamisen tunnustamista. Ohje löytyy Messistä.

Student workload

Tiimit huomioivat kestävän liiketoiminnan näkökulman toiminnassaan ja soveltavat sitä myös asiakastyössä.

Tiimit suorittavat 1op Kestävän kehityksen perusteet-verkkokurssin (ITs-alustalla), minkä jälkeen tietopohjaa sovelletaan liiketoimintaan.

Kestävän liiketoiminnan toimenpiteistä raportoidaan seuraavasti:
- Omasta työstä ja oppimisesta raportoidaan portfoliossa
- Tiimit laativat itselleen kestävän liiketoiminnan periatteet

Opintojakso sisältää n. 60 tuntia aktiivista työtä, loput 21 tuntia on opiskelijan henkilökohtaista tiedon käsittelyä.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty suoritus edellyttää:
Opiskelija työkentelee tiiminsä kanssa aktiivisesti opintojakson vaatimusten mukaisesti.
Opiskelija jakaa ja hyödyntää tietoa ja osaamista muiden tiimin jäsenten kanssa.
Opiskelija raportoi BisnesAkatemian periaatteiden mukaisesti
Opiskelija on tiiminsä kanssa suorittanut Kestävän kehityksen perusteet 1op - verkkokurssin.

Evaluation methods and criteria

Arviointi on jatkuvaa ja tapahtuu BisnesAkatemian periaatteiden mukaisesti: aktiivinen työskentely, portfolio, keskustelut, tulokset, raportointi, tuntikirjanpito, asiakaspalaute.

Opintojakson arvioitavina kohteina ovat osaaminen ja kyky soveltaa kestävän kehityksen periaatteita liiketoiminnassa. Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.

Opiskelija
- Kykenee monipuoliseen ja kriittiseen tiedonhankintaan ja soveltamiseen
- Osoittaa kykyä tarkastella työelämän käytäntöjä analyyttisesti ja kriittisesti kestävyyden ja vastuullisuuden näkökulmasta, huomioiden kestävän kehityksen eri ulottuvuudet.
- Osoittaa ymmärrystä kestävyyden ja vastuullisuuden kysymyksistä.
- Osoittaa ymmärrystä kestävyyteen ja vastuullisuuteen liittyvistä käytännön haasteista työelämässä sekä kykyä uusien tai parannettujen ratkaisujen ideoimiseen.

Failed (0)

Opiskelija ei ole osallistunut projekti- ja tiimityöskentelyyn.
Poissaoloja lukujärjestyksen mukaisista lähikerroista enemmän kuin 2 kertaa.
Kestävän kehityksen näkökulma puuttuu.

Kestävä ja vastuullinen työelämä- case study on suorittamatta tai se ei täytä kriteerejä (kts. Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa projekti- ja tiimityöskentelyssä vaadittavat taidot välttävästi.
- Hankkii tietoa ja hyödyntää sitä projektissa.
- Saa tehtyä työt/tehtävät puutteellisina tai myöhässä.
- Osallistuu ryhmän työskentelyyn ja keskusteluihin lähitapaamisissa ja Teamsissa.

Opiskelija/ryhmä ei ole hyödyntänyt projektissaan uusia ratkaisuja ja näkökulmia.

Opiskelija/ryhmä on sisällyttänyt projektiin kestävän kehityksen periaatteita, mutta suppeasti.

Ryhmä on suorittanut Kestävä ja vastuullinen työelämä -case studyn hyväksytysti.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa projekti- ja tiimityöskentelyssä vaadittavat taidot hyvin.
- Hankkii aktiivisesti tietoa ja hyödyntää ja jakaa sitä projektissa.
- Saa tehtyä työt/tehtävät useimmiten aikataulussa ja hyvin.
- Osallistuu aktiivisesti ryhmän työskentelyyn ja keskusteluihin lähitapaamisissa ja Teamsissa.

Opiskelija/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia.

Opiskelija/ryhmä on omaksunut kestävän kehityksen periaatteiden keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää sitä projektissaan hyvin.

Ryhmä on suorittanut Kestävä ja vastuullinen työelämä -case studyn hyväksytysti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa projekti- ja tiimityöskentelyssä vaadittavat taidot erinomaisesti.
- Hankkii aktiivisesti projektin kannalta oleellista tietoa ja hyödyntää ja soveltaa sitä projektissa.
- Osaa suunnitella ja tehdä työt/tehtävät aikataulussa ja laadukkaasti.
- Osallistuu aktiivisesti ja projektia edistävästi ryhmän työskentelyyn ja keskusteluihin lähitapaamisissa ja Teamsissa.
- Pyytää, ottaa vastaan ja antaa palautetta ja kommentteja.

Opiskelija/ryhmä on etsinyt aktiivisesti ja innovatiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia.

Opiskelija/ryhmä on omaksunut erinomaisesti kestävän kehityksen periaatteiden keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää sitä taidokkaasti projektissaan.

Ryhmä on suorittanut Kestävä ja vastuullinen työelämä -case studyn hyväksytysti.

Qualifications

Students are expected to have basic knowledge of sustainable development and project work.

Further information

Viestintä BisnesAkatemian kanavilla ja tapaamisissa.

Go back to top of page