Microsoft ERP (3op)
Toteutuksen tunnus: KH00DG37-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.08.2025 - 05.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 24.10.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 55
- Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
- Opettajat
- Paula Kullanmäki
- Ryhmät
-
PLILOS24HANKPLILOS24HANK
-
PLILOS24KUPLILOS24KU
- Opintojakso
- KH00DG37
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 02.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Microsoft ERP KH00DG37-3003 |
LEM_A177
IT-tila Saccharomyces - koneilla
|
Ke 10.09.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Microsoft ERP KH00DG37-3003 |
LEM_A177
IT-tila Saccharomyces - koneilla
|
Ke 17.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Microsoft ERP KH00DG37-3003 |
LEM_A177
IT-tila Saccharomyces - koneilla
|
Ti 23.09.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Microsoft ERP KH00DG37-3003 |
LEM_A177
IT-tila Saccharomyces - koneilla
|
Ti 30.09.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Microsoft ERP KH00DG37-3003 |
LEM_A177
IT-tila Saccharomyces - koneilla
|
Ti 07.10.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Microsoft ERP KH00DG37-3003 |
LEM_A177
IT-tila Saccharomyces - koneilla
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
3 opintopistettä noin 75 h opiskelijan työtä
Tavoitteet
• Opiskelija syventää toiminnanohjausjärjestelmien osaamista ja keskittyy PK -yrityksissä käytössä olevaan järjestelmään – tämän logiikkaan sekä prosesseihin, joihin tutustutaan yksityiskohtaisesti käytännön harjoittelun myötä. Tavoitteena on saada hyvä yleiskuva PK -yrityksille suunnattujen toiminnanohjausjärjestelmien perusprosesseista sekä toiminnoista niin että opiskelijalla on kurssin jälkeen hyvät valmiudet hyödyntää osaamista työelämässä.
Opiskelija osaa:
- Hyödyntää Microsoft ERP -ohjelmistoa monipuolisesti
- Tunnistaa tiedonhallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- Opiskelija pystyy kertomaan mistä liiketoimintaprosessin data tulee, mitä dataa prosessi tuottaa ja miksi
- Opiskelija pystyy myös kuvaamaan kuka kyseisen prosessin dataa tulee käyttämään ja mihin
- Käytännön harjoitusten myötä syventää datalähtöistä ajattelua ja tunnistaa datan hyödyntämispotentiaalia liiketoiminnan tukena
Sisältö
Microsoft NAV / Business Central
- Harjoitukset
Oppimateriaalit
Hoeven, H. v. d. 2009. ERP and business processes: Illustrated with Microsoft Dynamics NAV 2009. Coral Springs: Llumina Press.
Worster, A. J., Weirich, T. R. & Andera, F. J. C. 2012. Maximizing return on investment using ERP applications. 1st edition. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.
Itsiin lisätty kurssin materiaali. Kaikkia luentomateriaaleja ei jaeta Itsiin.
Opiskelijan tulee tehdä muistiinpanoja luentojen aikana. Kurssilla käytetään englanninkielistä materiaalia.
Opetusmenetelmät
lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi, ryhmätehtävä, paritehtävä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Kurssia ei voi suorittaa muilla kuin annetuilla tehtävillä.
Kurssin arvosanaa ei voi korottaa tenttimällä tai lisätehtävillä.
Kurssia ei voi uusia tenttimällä tai lisätehtävillä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi, ryhmätehtävä, paritehtävä. Opiskelijan tulee toimia kestävän kehityksen arvojen mukaisesti.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi, ryhmätehtävä, paritehtävä
3op on noin 75h opiskelijan työtä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi, ryhmätehtävä, paritehtävä
Luentotehtävät palautetaan luentojen aikana.
Kurssin arviointi:
Ryhmätehtävä 40% kok.arvosanasta
Ryhmätehtävästä tulee saada vähintään arvosana 1.Ryhmätehtävän palautus on 17.9.25
Arviointikriteerit: Tässä arviointikriteerit esitysmateriaalille ja esitykselle. Kriteerit on jaettu kuuteen osa-alueeseen, jotka vastaavat tehtävänannon sisältöä. Jokainen osa-alue arvioida asteikolla 0–5 pistettä: 1. Esityksen rakenne ja ajankäyttö, 2. Opinnäytetyön kuvaus ja tutkimusmenetelmä (0–5 pistettä), 3. Teoreettinen viitekehys (0–5 pistettä) 4. Käytännön osuus ja johtopäätökset (0–5 pistettä) 5. Lähteiden käyttö ja perustelu (0–5 pistettä), 6.Oma pohdinta ja oppiminen (0–5 pistettä)
Paritehtävä 40% kok.arvosanasta
Paritehtävästä tulee saada vähintään arvosana 1
Paritehtävän palautus 10.10.25
Arviointikriteerit: Sisällön kattavuus ja asiantuntemus (0–5 pistettä), Raportin laatu ja selkeys (WORD) (0–5 pistettä), Kokonaisvaikutelma ja oppiminen (0–5 pistettä)
Loppuraportin palautus 21.10.25.
Arviointi arvosanoilla 0-5. Kurssin läpipääsemiseen tarvitset loppuraportista vähintään arvosanan 1. Arviointikriteerit:1. Aiheen käsittely ja sisällön syvällisyys, 2. Rakenne ja johdonmukaisuus , 3. Argumentointi ja kriittinen pohdinta 4. Lähteiden käyttö ja viittaustekniikka 5. Kieli, tyyli ja ulkoasu
Lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi (20% kok.arvosanansta)
Hylätty (0)
Arvosana 0:
Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 0
Paritehtävän arviointi
Arvosana 0
Loppuraportti hylätty ja/tai palauttamatta
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 1-2
Paritehtävän arviointi
Arvosana 1-2
Loppuraportti palautettu hyväksytyllä arvosanalla 1-2
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana3-4
Paritehtävän arviointi
Arvosana 3-4
Loppuraportti palautettu hyväksytyllä arvosanalla 3-4, vertaisarviointi tehty loppuraportista ohjeiden mukaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 5
Paritehtävän arviointi
Arvosana 5
Loppuraportti palautettu hyväksytyllä arvosanalla 5, vertaisarviointi tehty loppuraportista ohjeiden mukaan.
Lisätiedot
Tapaamme luennoilla.
Kurssilla käytämme Itsiä.
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistaoille.
Luentojen videoiminen tai kuvaaminen on kiellettyä ilman opettajan ja muiden opiskelijoiden lupaa.