Siirry suoraan sisältöön

Microsoft ERP (3op)

Toteutuksen tunnus: KH00DG37-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2025 - 05.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2025 - 24.10.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 55
Koulutus
Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettajat
Paula Kullanmäki
Ryhmät
PLILOS24HANK
PLILOS24HANK
PLILOS24KU
PLILOS24KU
Opintojakso
KH00DG37

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 02.09.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Microsoft ERP KH00DG37-3003
LEM_A177 IT-tila Saccharomyces - koneilla
Ke 10.09.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Microsoft ERP KH00DG37-3003
LEM_A177 IT-tila Saccharomyces - koneilla
Ke 17.09.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Microsoft ERP KH00DG37-3003
LEM_A177 IT-tila Saccharomyces - koneilla
Ti 23.09.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Microsoft ERP KH00DG37-3003
LEM_A177 IT-tila Saccharomyces - koneilla
Ti 30.09.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Microsoft ERP KH00DG37-3003
LEM_A177 IT-tila Saccharomyces - koneilla
Ti 07.10.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Microsoft ERP KH00DG37-3003
LEM_A177 IT-tila Saccharomyces - koneilla
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

3 opintopistettä noin 75 h opiskelijan työtä

Tavoitteet

• Opiskelija syventää toiminnanohjausjärjestelmien osaamista ja keskittyy PK -yrityksissä käytössä olevaan järjestelmään – tämän logiikkaan sekä prosesseihin, joihin tutustutaan yksityiskohtaisesti käytännön harjoittelun myötä. Tavoitteena on saada hyvä yleiskuva PK -yrityksille suunnattujen toiminnanohjausjärjestelmien perusprosesseista sekä toiminnoista niin että opiskelijalla on kurssin jälkeen hyvät valmiudet hyödyntää osaamista työelämässä.
Opiskelija osaa:
- Hyödyntää Microsoft ERP -ohjelmistoa monipuolisesti
- Tunnistaa tiedonhallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- Opiskelija pystyy kertomaan mistä liiketoimintaprosessin data tulee, mitä dataa prosessi tuottaa ja miksi
- Opiskelija pystyy myös kuvaamaan kuka kyseisen prosessin dataa tulee käyttämään ja mihin
- Käytännön harjoitusten myötä syventää datalähtöistä ajattelua ja tunnistaa datan hyödyntämispotentiaalia liiketoiminnan tukena

Sisältö

Microsoft NAV / Business Central
- Harjoitukset

Oppimateriaalit

Hoeven, H. v. d. 2009. ERP and business processes: Illustrated with Microsoft Dynamics NAV 2009. Coral Springs: Llumina Press.
Worster, A. J., Weirich, T. R. & Andera, F. J. C. 2012. Maximizing return on investment using ERP applications. 1st edition. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.
Itsiin lisätty kurssin materiaali. Kaikkia luentomateriaaleja ei jaeta Itsiin.
Opiskelijan tulee tehdä muistiinpanoja luentojen aikana. Kurssilla käytetään englanninkielistä materiaalia.

Opetusmenetelmät

lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi, ryhmätehtävä, paritehtävä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä.
Kurssia ei voi suorittaa muilla kuin annetuilla tehtävillä.
Kurssin arvosanaa ei voi korottaa tenttimällä tai lisätehtävillä.
Kurssia ei voi uusia tenttimällä tai lisätehtävillä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi, ryhmätehtävä, paritehtävä. Opiskelijan tulee toimia kestävän kehityksen arvojen mukaisesti.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi, ryhmätehtävä, paritehtävä
3op on noin 75h opiskelijan työtä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi, ryhmätehtävä, paritehtävä
Luentotehtävät palautetaan luentojen aikana.
Kurssin arviointi:
Ryhmätehtävä 40% kok.arvosanasta
Ryhmätehtävästä tulee saada vähintään arvosana 1.Ryhmätehtävän palautus on 17.9.25
Arviointikriteerit: Tässä arviointikriteerit esitysmateriaalille ja esitykselle. Kriteerit on jaettu kuuteen osa-alueeseen, jotka vastaavat tehtävänannon sisältöä. Jokainen osa-alue arvioida asteikolla 0–5 pistettä: 1. Esityksen rakenne ja ajankäyttö, 2. Opinnäytetyön kuvaus ja tutkimusmenetelmä (0–5 pistettä), 3. Teoreettinen viitekehys (0–5 pistettä) 4. Käytännön osuus ja johtopäätökset (0–5 pistettä) 5. Lähteiden käyttö ja perustelu (0–5 pistettä), 6.Oma pohdinta ja oppiminen (0–5 pistettä)
Paritehtävä 40% kok.arvosanasta
Paritehtävästä tulee saada vähintään arvosana 1
Paritehtävän palautus 10.10.25
Arviointikriteerit: Sisällön kattavuus ja asiantuntemus (0–5 pistettä), Raportin laatu ja selkeys (WORD) (0–5 pistettä), Kokonaisvaikutelma ja oppiminen (0–5 pistettä)
Loppuraportin palautus 21.10.25.
Arviointi arvosanoilla 0-5. Kurssin läpipääsemiseen tarvitset loppuraportista vähintään arvosanan 1. Arviointikriteerit:1. Aiheen käsittely ja sisällön syvällisyys, 2. Rakenne ja johdonmukaisuus , 3. Argumentointi ja kriittinen pohdinta 4. Lähteiden käyttö ja viittaustekniikka 5. Kieli, tyyli ja ulkoasu
Lähiluennot, luentotehtävät, loppuraportti, loppuraportin vertaisarviointi (20% kok.arvosanansta)

Hylätty (0)

Arvosana 0:
Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 0
Paritehtävän arviointi
Arvosana 0

Loppuraportti hylätty ja/tai palauttamatta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 1-2


Paritehtävän arviointi
Arvosana 1-2

Loppuraportti palautettu hyväksytyllä arvosanalla 1-2

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana3-4

Paritehtävän arviointi

Arvosana 3-4

Loppuraportti palautettu hyväksytyllä arvosanalla 3-4, vertaisarviointi tehty loppuraportista ohjeiden mukaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 5


Paritehtävän arviointi

Arvosana 5

Loppuraportti palautettu hyväksytyllä arvosanalla 5, vertaisarviointi tehty loppuraportista ohjeiden mukaan.

Lisätiedot

Tapaamme luennoilla.
Kurssilla käytämme Itsiä.
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistaoille.
Luentojen videoiminen tai kuvaaminen on kiellettyä ilman opettajan ja muiden opiskelijoiden lupaa.

Siirry alkuun