Tanssin analyysi 1 (1 op)
Toteutuksen tunnus: KU00DK95-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.08.2025 - 31.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 02.09.2025 - 19.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
- Opettajat
- Heidi Alppirinne
- Opintojakso
- KU00DK95
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 10.09.2025 klo 15:00 - 16:30 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Ke 17.09.2025 klo 15:00 - 16:30 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Ke 01.10.2025 klo 15:00 - 16:30 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Ke 22.10.2025 klo 15:00 - 16:30 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Pe 07.11.2025 klo 10:45 - 12:15 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Ma 10.11.2025 klo 10:45 - 12:15 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Ma 17.11.2025 klo 10:45 - 12:15 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Ke 19.11.2025 klo 13:15 - 14:45 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Pe 05.12.2025 klo 10:45 - 12:15 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Ke 10.12.2025 klo 10:45 - 12:15 (1 t 30 min) |
Dance analysis 1 KU00DK95-3001 |
LIN_Tanssi 1
Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Ajoitus: syksy 2025
Tavoitteet
Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
Tanssin liikeanalyysi: Opiskelija tutustuu tanssin liikeanalyysin periaatteisiin ja hyödyntää liikeanalyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija perehtyy liikeanalyysin eri menetelmiin kuten Rudolf von Labanin ja Irmgard Bartenieffin työhön.
Tanssin teosanalyysi: Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee asiatyylisen kirjoittamisen ja omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.
Sisältö
Opintojakso rakentuu tanssin liikeanalyysin ja tanssin teosanalyysin osioista.
Opintojakso sisältää oppimistehtäviä.
Oppimateriaalit
Extracts of following literature :
- Hackney, Peggy: Making Connections-Total Body Integration through Bartenieff Fundamentals;
Routledge; NY; 2002
- Kennedy, Antja (edit.): Bewegtes Wissen – Laban/Bartenieff Bewegungsstudien verstehen und
erleben; Logos Verlag GmbbH; Berlin, 2010/2014
- Laban, Rudolf: The Mastery of Movement; Dance Books Ltd.; Hampshire UK; 1980/2011
Opetusmenetelmät
Lectures, reading, movement improvisation, reflection on movement experiences,
discussions, writing, creating movement material.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
- lectures, reading, movement improvisation, reflection on movement experiences,
discussions, writing, creating movement material
- individual creating processes, group discussions, reflections in pairwork
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Study tasks will be given in the classes during the course.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, tehtävien hyväksytty suorittaminen määräajassa ja vaaditussa laajuudessa sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, tehtävien hyväksytty suorittaminen määräajassa ja vaaditussa laajuudessa sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.