Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2025 - 22.03.2027
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2026 - 31.07.2027
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 56 - 65
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Heidi Ristseppä
- Kaija Penttala
- Noora Ahvenjärvi
- Outi Linnossuo
- Ryhmät
-
PSOSTK25Sosionomi (AMK), Turku, K25
- Opintojakso
- TH00CA89
Toteutukselle Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3011 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Harjoittelu ajoitettu ryhmälle keväällä 2027, viikot 16-22
Harkkaopastus koko ryhmä 18.3 klo 10-12, lähitapaaminen
Harkkaväliohjaus tuutorryhmissä 6.5 klo 10-12, teams tai zoom tuutorin ohjeen mukaan
Harkkaloppukeskustelu tuutorryhmissä 20.5 klo 10-12, teams tai zoom tuutorin ohjeen mukaan
Kalenterivaraukset tehty sake-totsuun.
Muutokset mahdollisia!
Tavoitteet
• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi
Sisältö
· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa
Oppimateriaalit
asiakasryhmäkohtainen materiaali
Opetusmenetelmät
tekevä oppiminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
harjoittelu
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
harjoittelu ja raportti
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
hyväksytty harjoittelu
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
hyväksytty harjoittelu
Esitietovaatimukset
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.