Siirry suoraan sisältöön

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 22.03.2027
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2027
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
56 - 65
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Noora Ahvenjärvi
Outi Linnossuo
Ryhmät
PSOSTK25
Sosionomi (AMK), Turku, K25
Opintojakso
TH00CA89

Toteutukselle Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3011 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Harjoittelu ajoitettu ryhmälle keväällä 2027, viikot 16-22


Harkkaopastus koko ryhmä 18.3 klo 10-12, lähitapaaminen

Harkkaväliohjaus tuutorryhmissä 6.5 klo 10-12, teams tai zoom tuutorin ohjeen mukaan

Harkkaloppukeskustelu tuutorryhmissä 20.5 klo 10-12, teams tai zoom tuutorin ohjeen mukaan

Kalenterivaraukset tehty sake-totsuun.
Muutokset mahdollisia!

Tavoitteet

• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi

Sisältö

· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa

Oppimateriaalit

asiakasryhmäkohtainen materiaali

Opetusmenetelmät

tekevä oppiminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

harjoittelu

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

harjoittelu ja raportti

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

hyväksytty harjoittelu

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

hyväksytty harjoittelu

Esitietovaatimukset

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.

Siirry alkuun