Finnish 1 (beginner level 0-A1) (5cr)
Code: KH00CZ66-3005
General information
- Enrollment
- 02.08.2025 - 31.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.09.2025 - 21.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- ICT and Industrial Engineering
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Noora Hämäläinen
- Course
- KH00CZ66
Unfortunately, no reservations were found for the realization Finnish 1 (beginner level 0-A1) KH00CZ66-3005. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Weekly contact teaching on campus and independent study and pair or group work between lessons.
See the timetable online at https://lukkari.turkuamk.fi/
You can also see the lessons on Tuudo.
Remember to register for the course on Peppi platform.
Objective
The aim of the course is for the student to reach the proficiency level A1.3 in the Finnish language. Students are able to communicate in familiar and everyday situations using common vocabulary and expressions.
Content
After completing the course, students:
- are able to tell about themselves, their lives and their studies in easily predictable situations
- know the most common greetings, phrases and verbs
- know simple expressions and everyday basic vocabulary (e.g. citizenship, language and residence, numerals, days of the week, months, seasons and weather, food and prices)
- can provide basic information on issues related to everyday life and service situations
- can form questions, prompts, requests, and prohibitions in short sentences or statements
- can read short texts and find the necessary information, for example, in a manual or a schedule.
Materials
Oppikirja: Gehring, Sonja & Heinzmann, Sanni. 2023. SUOMEN MESTARI 1 — Suomen kielen oppikirja aikuisille. Otava. 6. painos. Helsinki: Finn Lectura.
Opiskelijan täytyy itse hankkia oppikirja. Oppikirja oltava opiskelijalla viimeistään 2. opiskeluviikon aikana. Lisäksi käytössä on Suomipassi-sovellus, jonka opiskelija voi ladata puhelimelleen sovelluskaupasta.
Muut opettajan materiaalit ja linkit jaetaan Itslearning-oppimisympäristössä.
Teaching methods
Lähiopetusta luokassa kampuksella.
Tunnilla tehdään tehtäviä itsenäisesti, pareittain tai ryhmissä.
Harjoitellaan kuullun ymmärtämistä, puhumista, lukemista ja kirjoittamista tehtäväperustaisesti.
Itsenäinen opiskelu verkko-oppimisympäristössä
Exam schedules
Kurssin suoritus koostuu osatehtävistä, joiden ajankohta ilmoitetaan kurssin ensimmäisellä luennolla. Kurssin suorittaminen edellyttää tehtävien palauttamista määräajassa. Arvioitavien tehtävien suorittaminen edellyttää läsnäoloa. Testit opetustilaisuuksien aikana.
Kurssin suorittaminen edellyttää tehtävien palauttamista määräajassa ja suullisen kokeen tai sen uusinnan hyväksyttyä suorittamista
Pedagogic approaches and sustainable development
Tehtäväperustainen ja tutkiva oppiminen
Työskentely oppitunneilla ryhmissä ja itsenäisesti sekä harjoittelu Itslearning-alustalla
Oppiminen tekemällä ja havainnoimalla aitoja kielenkäyttötilanteita luokkahuoneen ulkopuolella
Reflektoiva ja havainnoiva aktiivinen oppiminen
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoista suoritustapaa.
Student workload
Opintojakson suorittaminen edellyttää kontaktiopetukseen osallistumista kampuksella.
Paikalla täytyy olla vähintään 80 % oppitunneista.
Lisäksi opiskelijan täytyy tehdä viikoittain kirjallisia ja suullisia oppimistehtäviä verkko-oppimisympäristössä. Opintojaksolla on yhteensä 5 arvioitavaa tehtävää ja oppimispäiväkirjatehtävä. Tehtävät täytyy suorittaa hyväksytysti, jotta pääsee opintojaksosta läpi.
Arvioitavat tehtävät ovat:
-minitesti x 3 (arviointi 1-5)
-suullinen tehtävä (arviointi 1-5)
-kirjallinen tehtävä (arviointi 1-5)
-reflektoivan oppimispäiväkirjan kirjoittaminen (hyväksytty/täydennettävä)
Opintojakson laajuus on 5 op.
Opintojakson suorittaminen vaatii keskimäärin 135 h työtä.
Tämä työ jakaantuu noin x viikon ajalle.
Kontaktiopetusta on viikoittain 2-4 tuntia.
Itsenäiseen työskentelyyn jää 6-8 tuntia viikossa.
Arvioitu työmäärä:
-oppitunnit kampuksella x h
-itsenäinen opiskelu verkko-oppimisympäristössä x h
-testeihin harjoittelu x h
-oppimispäiväkirjan havainnointitehtävät ja kirjoittaminen x h
Evaluation methods and criteria
Arviointikriteerit esitellään itslearning oppimisalustalla tehtäväkohtaisesti.
Vain määräajassa palautetut tehtävät voidaan arvioida arvosanalla 5.
Lopullisessa suullisessa kokeessa on kyettävä vastaamaan väh 50% kysymyksistä / tehtävistä - kielitaidon taso määrittää viime kädessä kurssin arvosanan (1 - 5)
Kaikki opintojaksoon kuuluvat tehtävät on suoritettava hyväksytysti ja testit läpäistävä.
Arvioitavat pakolliset tehtävät ovat:
-Minitestit x 3 (sanasto, fraasit, kielioppi, lukeminen, kuunteleminen) (yhteisarvosana 1-5, 25 %)
-Luku- ja kirjoitustehtävä oppitunnilla (arvosana 1-5, 25 %)
-Keskustelutehtävä: pienryhmäkeskustelu opintojakson lopussa (arvosana 1-5, 50 %)
-Oppimispäiväkirja ja reflektio kielen käytöstä ja oppimisesta (hyväksytty/hylätty)
Lisäksi opiskelijalla on osaamista kartuttavia tehtäviä verkko-oppimisympäristössä ja kirjassa. Tehtävän aiheet: sanasto, kielen rakenteet, lukutehtävä, kuunteleminen ja puhuminen
Kurssiarvosana muodostuu arvioitavien tehtävien keskiarvosanoista painokertoimen mukaisesti. Opintojakson aikana aktiivinen osallistuminen ja viikkotehtävien tekeminen voi nostaa arvosanaa korottavasti.
Arvosanan saadakseen, kaikki arvioitavat tehtävät on tehtävä hyväksytysti.
Osallistuminen opetukseen ja läsnäolo tunneilla oltava vähintään 80%.
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita ja tehnyt tehtäviä. Opiskelija on osallistunut ryhmän opiskeluun vain vähän tai ei ollenkaan. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää vain muutamia opintojakson aihepiirin käsitteitä eikä osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ei pysty hyödyntämään saamaansa palautetta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Hän ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset. Opiskelija pystyy hyödyntämään saamaansa palautetta vain niukasti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa arkielämän tilanteissa. Opiskelija osaa toimia opintojakson aihepiirin mukaisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.
Further information
Kurssilla viestitään ItsLearning-alustalla.
Kurssilla noudatetaan 3 vuorokauden viestintäsääntöä, joka tarkoittaa, että kurssia koskeviin viesteihin tulee vastata 3 päivän kuluessa viestin saamisesta.
Sääntö koskee opiskelijoita ja opettajaa.
Sairaspoissaoloista ei tarvitse ilmoittaa opiskelijalle.
Opiskelija on itse vastuussa siitä, että 80 % läsnäolovelvollisuus oppitunneilla täyttyy.
Mikäli opiskelijalla ei ole oppikirjaa tai hän ei käy oppitunneilla ja tee opintojakson tehtäviä, on opettajalla oikeus poistaa opiskelija opintojaksolta.