Musiikkiammattilaisen digitaidot hybridityössä 2 (7op)
Toteutuksen tunnus: OS00DM67-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.09.2025 - 26.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 27.10.2025 - 31.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 7 op
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Teknologia-avusteisen musiikkipedagogiikan osaajakoulutus
- Opintojakso
- OS00DM67
Toteutukselle Musiikkiammattilaisen digitaidot hybridityössä 2 OS00DM67-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
• Oman kehityspolun laatiminen
• Perinteisten ja tekoälypohjaisten sovellusten käyttäminen opetuksessa ja / tai taiteellisessa työssä
• Keskustelutehtäviä ja osaamisen jakamista
• Reflektiivisen päiväkirjatyöskentelyn aloitus
• Äänen tallentaminen opetuksessa / taiteellisessa työssä, tekoälyn käyttäminen viimeistelyssä
• Videotallennuksen perusteet, tekoälyratkaisut
- Opiskelija osaa määritellä ja järjestää oman työasemansa tehokkaaseen hybridityöhön.
- Opiskelija ymmärtää ergonomian ja työympäristön merkityksen työhyvinvoinnille.
Tavoitteet
1.Oman kehityspolun laatiminen
- Opiskelija osaa arvioida omia vahvuuksiaan ja kehittämiskohteitaan musiikkiammattilaisena.
- Opiskelija osaa laatia henkilökohtaisen kehityssuunnitelman, joka tukee ammatillista kasvua ja oppimista.
2.Perinteisten ja tekoälypohjaisten sovellusten käyttäminen opetuksessa ja/tai taiteellisessa työssä
- Opiskelija osaa käyttää sekä perinteisiä että tekoälypohjaisia sovelluksia musiikin opetuksessa ja taiteellisessa työssä.
- Opiskelija ymmärtää erilaisten sovellusten mahdollisuudet ja rajoitukset sekä osaa valita tarkoituksenmukaiset työkalut eri tilanteisiin.
3. Keskustelutehtäviä ja osaamisen jakamista
- Opiskelija osaa osallistua ja ohjata keskustelutehtäviä, jotka edistävät yhteisöllistä oppimista ja osaamisen jakamista.
- Opiskelija ymmärtää vertaisoppimisen merkityksen ja osaa hyödyntää sitä omassa työssään.
4.Reflektiivisen päiväkirjatyöskentelyn aloitus
- Opiskelija osaa aloittaa ja ylläpitää reflektiivistä päiväkirjaa, joka tukee ammatillista kehittymistä ja itsereflektiota.
- Opiskelija ymmärtää reflektiivisen työskentelyn merkityksen jatkuvassa oppimisessa ja kehityksessä.
5.Äänen tallentaminen opetuksessa/taiteellisessa työssä, tekoälyn käyttäminen viimeistelyssä
- Opiskelija osaa tallentaa ääntä korkealaatuisesti opetusta ja taiteellista työtä varten.
- Opiskelija osaa käyttää tekoälypohjaisia työkaluja äänen viimeistelyssä ja parantamisessa.
6.Videotallennuksen perusteet, tekoälyratkaisut
- Opiskelija osaa toteuttaa perusvideotallennuksia opetusta ja taiteellista työtä varten.
- Opiskelija osaa hyödyntää tekoälyratkaisuja videon editoinnissa ja tuotannossa.
Sisältö
• Oman kehityspolun laatiminen
• Perinteisten ja tekoälypohjaisten sovellusten käyttäminen opetuksessa ja / tai taiteellisessa työssä
• Keskustelutehtäviä ja osaamisen jakamista
• Reflektiivisen päiväkirjatyöskentelyn aloitus
• Äänen tallentaminen opetuksessa / taiteellisessa työssä, tekoälyn käyttäminen viimeistelyssä
• Videotallennuksen perusteet, tekoälyratkaisut
- Opiskelija osaa määritellä ja järjestää oman työasemansa tehokkaaseen hybridityöhön.
- Opiskelija ymmärtää ergonomian ja työympäristön merkityksen työhyvinvoinnille.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit löytyvät itsLearning-oppimisympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, verkko-oppiminen, lähitapaamisissa toteutetut luentoalustukset, toiminnallinen työskentely, työskentely pienryhmässä, itsenäinen oppimistehtävien tekeminen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Käänteinen oppiminen, käänteinen arviointi, vertaisoppiminen.
Tarpeetonta matkustamista vältetään.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus: Luentoja ja ryhmätyöskentelyä lähitapaamisissa:noin 24 h
Verkko- ja etäopiskelu: Verkko-opiskelua ja itsenäistä työskentelyä yksin tai pienryhmässä: 165 h
Opintojakson suorittaminen edellyttää noin 189 tunnin työskentelyä.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Arviointi kohdistuu oppimistehtävien omaksumiseen sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Vastuuopettaja arvioi oppimistehtävät. Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti sekä osallistumista kontaktipäiviin (tai pakottavan poissaolon tapauksessa korvaavan tehtävän suorittamista hyväksytysti). Tuutoropettaja kirjaa kontaktipäivien osallistumissuoritukset (ja arvioi poissaolijoiden korvaavien tehtävien suoritukset). Saadakseen kurssin hyväksytyksi, opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistavoitteiden mukaisen osaamisen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen kontaktiopetukseen, ryhmä-, pari- ja itsenäinäisesti suoritettavien tehtävien hyväksytty suorittaminen ja osaamisen osoittaminen.
Arviointi on jatkuvaa.
Vastuuopettaja arvioi suoritukset
Lisätiedot
Teams ja sähköposti.