Siirry suoraan sisältöön

Johtamisen ja työelämän kehittämisen ajankohtaisia kysymyksiä (5op)

Toteutuksen tunnus: MS00CZ31-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
20.08.2025 - 31.12.2026
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
0 - 50
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opettajat
Maarit Laiho
Heli Vaartio-Rajalin
Mervi Varhelahti
Ryhmät
VAVY2526
Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat (YAMK)
Opintojakso
MS00CZ31

Toteutukselle Johtamisen ja työelämän kehittämisen ajankohtaisia kysymyksiä MS00CZ31-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa ajankohtaisia henkilöstöjohtamiseen ja työelämän kehittämiseen liittyviä teemoja ja kehittämiskohteita
- arvioida ja pohtia näiden teemojen merkitystä omalle alalle tai työlle
- analysoida ja jäsentää valittua kehittämiskohdetta asiantuntijatietoa ja tutkimuskirjallisuutta hyväksi käyttäen

Opintojaksolla voit oman valintasi mukaan keskittyä joko
a) henkilöstöjohtamiseen,
b) työyhteisön kehittämiseen tai
c) oman johtajuuden kehittämiseen.

Opintojakso suoritetaan itsenäisesti oman aikataulun mukaan.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa ajankohtaisia henkilöstöjohtamiseen ja työelämän kehittämiseen liittyviä teemoja ja kehittämiskohteita
- arvioida ja pohtia näiden teemojen merkitystä omalle alalle tai työlle
- analysoida ja jäsentää valittua kehittämiskohdetta asiantuntijatietoa ja tutkimuskirjallisuutta hyväksi käyttäen

Sisältö

Opintojaksolla voit oman valintasi mukaan keskittyä joko
a) henkilöstöjohtamiseen,
b) työyhteisön kehittämiseen tai
c) oman johtajuuden kehittämiseen.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan Itslearningissa.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutusta ei suoriteta tentillä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso edellyttää vahvaa itseohjautuvuutta, sillä opintojakso on itsenäinen ja sen sisältö luodaan itse.

Oppimista tukevat Henry ry:n moniteemaiset ja monimuotoiset oppimissisällöt. Henryn sisältöjen lisäksi oppimista tukee Turku AMK:n ohjeistama reflektiopäiväkirja, jossa opiskelija ilmentää oppimaansa ja peilaa sitä käytäntöön ja pohtii tulevaisuutta kriittistenkin lasien läpi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Henryn tilaisuuksiin osallistuminen 5 h

Itsenäinen työskentely 130 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arvosana muodostuu henkilökohtaisen oppimispäiväkirjan perusteella.
Opettaja arvioi oppimispäiväkirjan asteikolla 1-5/H.

Hylätty (0)

Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- ei ole panostanut tehtävään ja oppimispäiväkirjassa on huomattavia puutteita

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- on oppinut käsitteitä ja määritelmiä, mutta ei kykene soveltamaan oppimaansa käytäntöön
- ei ole muodostanut kokonaiskuvaa opintojakson teemasta
- asioiden käytäntöön soveltaminen on puutteellista

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- esittää asiasta yhtenäisen kokonaiskuvan
- osoittaa pystyvänsä soveltamaan opintojakson asioita käytäntöön

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- sijoittaa opintojakson asiat laajempaan yhteyteen ja aikaisempien tietojensa viitekehykseen
- osoittaa pystyvänsä soveltamaan tietoa ja arvioimaan sen merkitystä
- on muodostanut oman käsityksensä opintojakson teemasta ja tarkastelee asioita analyyttisesti useista eri näkökulmista

Siirry alkuun