Toiminnantiede ja toimintaterapian kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: TH00BF67-3012
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2025 - 07.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 07.01.2026 - 11.03.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 16 - 27
- Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
- Opettajat
- Irina Katajisto-Korhonen
- Tuija Suominen-Romberg
- Ryhmät
-
MTOIMK24Toimintaterapeutti
- Opintojakso
- TH00BF67
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 07.01.2026 klo 14:00 - 15:00 (1 t 0 min) |
Info_ETÄ_Toiminnantiede ja toimintaterapian kehittäminen TH00BF67-3012 |
|
Ma 09.02.2026 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Laatu & kehittäminen_Toiminnantiede ja toimintaterapian kehittäminen TH00BF67-3012 |
|
Ke 04.03.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Toiminnantiede_Toiminnantiede ja toimintaterapian kehittäminen TH00BF67-3012 |
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Ajoitus ja suunnitelma:
7.1.2026 1 t Opintojakson info
XX 6h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija (2op)
9.2.2026 8h Laatu ja kehittäminen / Irina (2 op)
lähipäivä
4.3.2026 7h Toiminnan tiede / Irina (1op)
lähipäivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• kuvata toiminnantiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä
Sisältö
Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä
Opetusmenetelmät
Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.
Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä. Tekoälyn käyttö ohjeistettu Itsissä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen huomioiden kestävän kehityksen näkökulmia, joka korostuu erityisesti laadun ja yrittäjyyden opetussisällöissä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.
Toiminnan tiede 1op:
12 h itsenäinen soveltava tehtävä ennen tiimipäivää
7h tiimipäivä ja
8 h reflektio teemasta
Laatu ja kehittäminen 2op:
18h Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen) tehtävä 7.2 mennessä
20h Muihin aiheisiin perehtyminen
8h Tiimipäivät
8h Reflektio teemoista
Näyttöön perustuva käytäntö 2op: Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.
Ohjeistukset löytyvät Itsistä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty hyödyntäen toimintaterapian arviointikehikkoa.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.
Lisätiedot
Its, Peppi, sähköposti