Siirry suoraan sisältöön

Toiminnantiede ja toimintaterapian kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: TH00BF67-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 07.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
07.01.2026 - 11.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
16 - 27
Koulutus
Toimintaterapeuttikoulutus
Opettajat
Irina Katajisto-Korhonen
Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
MTOIMK24
Toimintaterapeutti
Opintojakso
TH00BF67

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 07.01.2026 klo 14:00 - 15:00
(1 t 0 min)
Info_ETÄ_Toiminnantiede ja toimintaterapian kehittäminen TH00BF67-3012
Ma 09.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Laatu & kehittäminen_Toiminnantiede ja toimintaterapian kehittäminen TH00BF67-3012
Ke 04.03.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Toiminnantiede_Toiminnantiede ja toimintaterapian kehittäminen TH00BF67-3012
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Ajoitus ja suunnitelma:

7.1.2026 1 t Opintojakson info

XX 6h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija (2op)

9.2.2026 8h Laatu ja kehittäminen / Irina (2 op)
lähipäivä

4.3.2026 7h Toiminnan tiede / Irina (1op)
lähipäivä

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnantiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Sisältö

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä

Opetusmenetelmät

Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.

Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä. Tekoälyn käyttö ohjeistettu Itsissä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen huomioiden kestävän kehityksen näkökulmia, joka korostuu erityisesti laadun ja yrittäjyyden opetussisällöissä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.

Toiminnan tiede 1op:
12 h itsenäinen soveltava tehtävä ennen tiimipäivää
7h tiimipäivä ja
8 h reflektio teemasta

Laatu ja kehittäminen 2op:
18h Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen) tehtävä 7.2 mennessä
20h Muihin aiheisiin perehtyminen
8h Tiimipäivät
8h Reflektio teemoista

Näyttöön perustuva käytäntö 2op: Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.




Ohjeistukset löytyvät Itsistä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty hyödyntäen toimintaterapian arviointikehikkoa.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.

Lisätiedot

Its, Peppi, sähköposti

Siirry alkuun