Siirry suoraan sisältöön

Tiimityötaidot (5op)

Toteutuksen tunnus: KU00CT70-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.11.2025 - 14.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
14.01.2026 - 04.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Yksikkö
Media-ala
Opetuskielet
suomi
Paikat
60 - 90
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Henni Syrjänen
Vastuuopettaja
Henni Syrjänen
Ryhmät
PMEDIS25tupr
PMEDIS25 Tuotanto ja projektinhallinta
PMEDIS25jour
PMEDIS25 Journalismi
PMEDIS25masu
PMEDIS25 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS25elok
PMEDIS25 Elokuva
Opintojakso
KU00CT70

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 14.01.2026 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tiimityötaidot KU00CT70-3002
LEM_A309 Oppimistila byod
Ke 21.01.2026 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tiimityötaidot KU00CT70-3002
LEM_A309 Oppimistila byod
Ke 28.01.2026 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tiimityötaidot KU00CT70-3002
LEM_A309 Oppimistila byod
Ke 25.02.2026 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tiimityötaidot KU00CT70-3002
LEM_A309 Oppimistila byod
Ke 04.03.2026 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tiimityötaidot KU00CT70-3002
LEM_A309 Oppimistila byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa 14.1.2026 ja päättyy 4.3.2026. Opintojaksolla on viisi kontaktitapaamista, kaikki lähiopetuksena. Muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen.

Lähitapaamiset Lempparin kampuksella:

14.1. klo 13-16
21.1. klo 13-16
28.1. klo 13-16
25.2. klo 13-16
4.3. klo 13-16

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- nimetä tiimityön hyvien käytänteiden merkityksen opiskelu- ja työelämässä ja osaa arvioida omaa toimintaansa suhteessa niihin
- selittää ihmisten erilaisuuden vaikutuksen tiimin toimintaan
- listata tiimin kehitysvaiheet
- esitellä tiimiroolit ja kertoa tapoja, miten toimia tiimin vastuullisena jäsenenä ja vaikuttaa sen toimintaan ratkaisukeskeisesti
- kehittää vuorovaikutus- ja viestintätaitojaan

Sisältö

Hyvän tiimin tuntomerkit ja vastuulliset käytänteet, keskeiset vuorovaikutus- ja itsesäätelytaidot, tiimin kehitysvaiheet ja roolit, ryhmädynamiikka sekä oman toiminnan reflektointi. Palautteen antaminen, tunteet tiimityössä, puheeksi ottaminen, kritiikkiin vastaaminen.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit. Julkaistaan, kun opintojakso alkaa.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät 1-3.
Kaikki tehtävänannot julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa.

Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat Oppimistehtävät 1-3
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Kaikki tehtävät arvioidaan numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti.

Lisätiedot

Sähköposti.

Siirry alkuun