Tiimityötaidot (5op)
Toteutuksen tunnus: KU00CT70-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.11.2025 - 14.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 14.01.2026 - 04.03.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Yksikkö
- Media-ala
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 60 - 90
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Henni Syrjänen
- Vastuuopettaja
- Henni Syrjänen
- Ryhmät
-
PMEDIS25tuprPMEDIS25 Tuotanto ja projektinhallinta
-
PMEDIS25jourPMEDIS25 Journalismi
-
PMEDIS25masuPMEDIS25 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS25elokPMEDIS25 Elokuva
- Opintojakso
- KU00CT70
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.
| Aika | Aihe | Tila |
|---|---|---|
|
Ke 14.01.2026 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Tiimityötaidot KU00CT70-3002 |
LEM_A309
Oppimistila byod
|
|
Ke 21.01.2026 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Tiimityötaidot KU00CT70-3002 |
LEM_A309
Oppimistila byod
|
|
Ke 28.01.2026 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Tiimityötaidot KU00CT70-3002 |
LEM_A309
Oppimistila byod
|
|
Ke 25.02.2026 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Tiimityötaidot KU00CT70-3002 |
LEM_A309
Oppimistila byod
|
|
Ke 04.03.2026 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Tiimityötaidot KU00CT70-3002 |
LEM_A309
Oppimistila byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa 14.1.2026 ja päättyy 4.3.2026. Opintojaksolla on viisi kontaktitapaamista, kaikki lähiopetuksena. Muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen.
Lähitapaamiset Lempparin kampuksella:
14.1. klo 13-16
21.1. klo 13-16
28.1. klo 13-16
25.2. klo 13-16
4.3. klo 13-16
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- nimetä tiimityön hyvien käytänteiden merkityksen opiskelu- ja työelämässä ja osaa arvioida omaa toimintaansa suhteessa niihin
- selittää ihmisten erilaisuuden vaikutuksen tiimin toimintaan
- listata tiimin kehitysvaiheet
- esitellä tiimiroolit ja kertoa tapoja, miten toimia tiimin vastuullisena jäsenenä ja vaikuttaa sen toimintaan ratkaisukeskeisesti
- kehittää vuorovaikutus- ja viestintätaitojaan
Sisältö
Hyvän tiimin tuntomerkit ja vastuulliset käytänteet, keskeiset vuorovaikutus- ja itsesäätelytaidot, tiimin kehitysvaiheet ja roolit, ryhmädynamiikka sekä oman toiminnan reflektointi. Palautteen antaminen, tunteet tiimityössä, puheeksi ottaminen, kritiikkiin vastaaminen.
Oppimateriaalit
Itslearning-alustan materiaalit. Julkaistaan, kun opintojakso alkaa.
Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele erikseen opettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät 1-3.
Kaikki tehtävänannot julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa.
Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat Oppimistehtävät 1-3
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Kaikki tehtävät arvioidaan numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti.
Lisätiedot
Sähköposti.