Siirry suoraan sisältöön

Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot (5op)

Toteutuksen tunnus: KU00CT87-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2025 - 05.03.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
05.03.2026 - 23.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
8 - 15
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Taru Lehtinen
Vastuuopettaja
Taru Lehtinen
Ryhmät
PMEDIS25tupr
PMEDIS25 Tuotanto ja projektinhallinta
Opintojakso
KU00CT87

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 05.03.2026 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3002
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
To 12.03.2026 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3002
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
To 19.03.2026 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3002
LEM_B155 Karuselli muunto
To 09.04.2026 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3002
LEM_B156 Luuppi muunto
To 23.04.2026 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3002
LEM_B156 Luuppi muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Teemat:

Media-alan ansaintamallit ja erilaiset lähestymistavat liiketoimintaan
Medialan markkinatilanne ja sen seurantatavat
Myyntiprosessin vaiheet
Kohderyhmien kautta toiminnan kehittäminen
Strateginen verkostoituminen

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- kuvata media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja
- hankkia tarkoituksenmukaisilla menetelmillä tietoa markkinatilanteesta
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset ja tunnistaa myyntiprosessin vaiheet
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää verkostoitumisen merkityksen
- suunnitella ja kehittää omaa verkostoitumistaan ja käyttää verkostoitumisalustoja ja -palveluja
- sopeuttaa resurssien kohdentuminen kestävään ja vastuulliseen toimintaan
- osoittaa sosiaalista kestävyyttä erilaisia yksilöitä ja ihmisryhmiä kohtaan

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja, mallien vaikutus yrityksen tai muun yhteisön toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen kestävä kehitys huomioiden, myyntityön edellytykset ja vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, henkilökohtainen verkostoituminen, verkostojen hyödyntäminen sekä verkostoitumisalustat ja -palvelut.

Oppimateriaalit

Itslearningin materiaali ja avoimet verkkoaineistot.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmätyöskentely
Itslearning
Itsenäinen työskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja. Neuvottele osaamisen näytöllä suorittamisesta erikseen opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kokonaisuus 135h
Luennot ja ohjattu työskentely 28h
Ryhmätyöskentely 50h
Itsenäinen työskentely 57h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät 40%
Ryhmätehtävät 40%
Oppituntien aikana tapahtuva työskentely 20%

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät välttävästi eikä ne osoita omaa pohdintaa. Opiskelija kykenee työskentelemään ryhmässä. Opiskelija ymmärtää vähäisesti markkinatilanteen merkitystä media-alalla. Opiskelija on tutustunut verkostoitumisen perusteisiin. Opiskelija tunnistaa osan media-alan tärkeimmistä liiketoimintamalleista. Opiskelija on tutustunyt myyntitilanteen suunnitteluun. Opiskelija ymmärtää kestävän kehityksen roolin liiketoiminnassa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja osoittanut hyvää kykyä työskennellä ryhmässä. Opiskelija ymmärtää markkinatilanteen merkityksen media-alalla. Opsikelija on perehtynyt verkostoitumisen perusteisiin ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija tunnistaa media-alan tärkeimmät liiketoimintamallit ja niiden roolin liiketoiminnan suunnittelussa. Opiskelija tietää myyntitilanteen suunnittelun vaiheet ja ymmärtää asiakkaan tarpeiden vaikutuksen. Opiskelija ymmärtää kestävän kehityksen roolin media-alan liiketoiminnan kehittämisessä ja kykenee arvioimaan omaa toimintaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät kiitettävästi ja osoittanut erinomaista kykyä työskennellä ryhmässä. Opiskelija kykenee hakkimaan ja hyödyntämään ajankohtaista tietoa media-alan markkinatilanteesta. Opiskelija osaa lähestyä verkostoitumista tavoitteellisesti. Opiskelija tunnistaa media-alan tärkeimmät liiketoimintamallit ja osaa hyödyntää niitä liiketoiminnan suunnittelussa. Opiskelija kykenee lähestymään myyntitilannetta suunnitelmallisesti ja tunnistaa asiakkaan tarpeet. Opiskelija ymmärtää kestävän kehityksen roolin media-alan liiketoiminnan kehittämisessä ja kykenee arvioimaan omaa toimintaansa.

Lisätiedot

Itslearning-työtila.

Siirry alkuun