Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: KU00BT15-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 01.12.2025 - 19.03.2026
 - Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
 
- Ajoitus
 - 19.03.2026 - 28.05.2026
 - Toteutus ei ole vielä alkanut.
 
- Opintopistemäärä
 - 5 op
 
- Lähiosuus
 - 0 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 5 op
 
- Toteutustapa
 - Etäopetus
 
- Yksikkö
 - Taideakatemia
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 15 - 30
 
- Koulutus
 - Mediatuotannon koulutus
 
- Opettajat
 - Taru Lehtinen
 
- Vastuuopettaja
 - Taru Lehtinen
 
- Ryhmät
 - 
                        MMEDTK25VMediatuotanto, verkko, kevät 2025
 
- Opintojakso
 - KU00BT15
 
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 8 t 0 min.
| Aika | Aihe | Tila | 
|---|---|---|
| 
                    To 19.03.2026  klo 16:00 - 18:00  (2 t 0 min)  | 
                
                                Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3006  | 
                
                                |
| 
                    To 16.04.2026  klo 16:00 - 18:00  (2 t 0 min)  | 
                
                                Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3006  | 
                
                                |
| 
                    To 21.05.2026  klo 16:00 - 18:00  (2 t 0 min)  | 
                
                                Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3006  | 
                
                                |
| 
                    To 28.05.2026  klo 16:00 - 18:00  (2 t 0 min)  | 
                
                                Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3006  | 
                
                                
Arviointiasteikko
H-5
                    
Sisällön jaksotus
Opintojakson ZOOM-tapaamiset:
19.3. klo 16-18
16.4. klo 16-18
21.5. klo 16-18
28.5. klo 16-18
 
Verkkotapaamisten ulkopuolella opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen.
                    
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa 
- rakentaa yritykselle, yhteisölle, tapahtumalle, projektille tai hankkeelle viestintäsuunnitelman 
- arvioida suunnitellun viestinnän onnistumista 
- yhdistää viestinnän tavoitteet markkinointiviestinnän tavoitteisiin 
- suunnitella ja toteuttaa viestintää suhteessa tavoitteisiin ja toimintaan
                    
Sisältö
Opintojaksolla opiskelija oppii suunnittelemaan, miten erilaisia viestintäkeinoja hyödynnetään viestinnässä tavoitteellisesti. Kurssilla laaditaan viestintäsuunnitelma tai kehitetään jo olemassa olevaa suunnitelmaa.
                    
Oppimateriaalit
Itslearning-alustan materiaalit.
                    
Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
                    
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
                    
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele erikseen opettajan kanssa.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla tehtävät harjoitustehtävät ja aikataulu julkaistaan Itslearning-oppimisalustalla opintojakson alkaessa. 
Työn mitoitus: yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).
                    
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.
                    
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.