Siirry suoraan sisältöön

Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: KU00BT15-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2025 - 19.03.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
19.03.2026 - 28.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Mediatuotannon koulutus
Opettajat
Taru Lehtinen
Vastuuopettaja
Taru Lehtinen
Ryhmät
MMEDTK25V
Mediatuotanto, verkko, kevät 2025
Opintojakso
KU00BT15

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 8 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 19.03.2026 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3006
To 16.04.2026 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3006
To 21.05.2026 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3006
To 28.05.2026 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3006
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson ZOOM-tapaamiset:
19.3. klo 16-18
16.4. klo 16-18
21.5. klo 16-18
28.5. klo 16-18

Verkkotapaamisten ulkopuolella opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- rakentaa yritykselle, yhteisölle, tapahtumalle, projektille tai hankkeelle viestintäsuunnitelman
- arvioida suunnitellun viestinnän onnistumista
- yhdistää viestinnän tavoitteet markkinointiviestinnän tavoitteisiin
- suunnitella ja toteuttaa viestintää suhteessa tavoitteisiin ja toimintaan

Sisältö

Opintojaksolla opiskelija oppii suunnittelemaan, miten erilaisia viestintäkeinoja hyödynnetään viestinnässä tavoitteellisesti. Kurssilla laaditaan viestintäsuunnitelma tai kehitetään jo olemassa olevaa suunnitelmaa.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla tehtävät harjoitustehtävät ja aikataulu julkaistaan Itslearning-oppimisalustalla opintojakson alkaessa.

Työn mitoitus: yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Siirry alkuun