Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön loppuraportti (10op)

Toteutuksen tunnus: TH00BP82-3046

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.09.2025 - 31.03.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
05.09.2025 - 31.07.2026
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
8 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettajat
Hille Halonen
Nasrin Jinia
Tuuli Lahti
Ryhmät
YTEDS24V
Terveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S24
Opintojakso
TH00BP82

Toteutukselle Opinnäytetyön loppuraportti TH00BP82-3046 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Sisältö:
- opinnäytetyön loppuraportin laatiminen & palauttaminen arviointiin
- toimeksiantajan lausunnon hankkiminen
- opinnäytetyön julkaiseminen Theseuksessa ohjeistetulla tavalla
- opinnäytetyön esittäminen TALK-webinaarissa (suullisesti, posterin pohjalta)
- kypsyysnäyteartikkelin kirjoittaminen

Ajoitus:
Opinnäytetyön loppuraportti (10op) opintojakso sijoittuu pääsääntöisesti opiskelijan 3.-4. lukukaudelle.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
· suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
· arvioida kriittisesti omaa osaamistaan projektipäällikkönä ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
· tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuotoksen hyödynnettävyyden
· arvioida kriittisesti toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
· kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen

Sisältö

· Kehittämisprojektin loppuraportti
· Raportointiseminaari
· Kypsyysnäyte
· Opponointi
· Vertaispalaute
· Itsearviointi
· Kehittämisprojektia esittelevä posteri

Oppimateriaalit

Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

- tutkiva oppiminen
- vertaisoppiminen
- reflektiivinen oppiminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin. Kestävä kehitys huomioidaan osana prosessia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

-opinnäytetyön loppuraportin laatiminen & palauttaminen arviointiin, toimeksiantajan lausunnon hankkiminen & opinnäytetyön julkaiseminen Theseuksessa ohjeistetulla tavalla, 8op
- opinnäytetyön esittäminen TALK-webinaarissa (suullisesti, posterin pohjalta), 1op
- kypsyysnäyteartikkelin kirjoittaminen, 1op

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

The criteria are described in detail in Messi.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osaa;
- tuottaa opinnäytetyöstään kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
- kuvata opinnäytetyönsä kokonaisuuden/prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
- arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja opinnäytetyönsä eri vaiheita
- tunnistaa opinnäytetyönsä lopputuotoksen hyödynnettävyyden
- kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen

Messissä arviointilausunto on kuvattu yksityiskohtaisesti sisältäen seuraavat osa-alueet:
- oman alan tiedot ja taidot sekä kyky niiden ymmärtämiseen ja arvioimiseen.
- tutkimus- ja kehittämisosaaminen
- itsensä kehittämisen osaaminen
- organisaatio- ja yhteistoimintaosaaminen
- eettinen osaaminen

Hylätty (0)

Raportti ei vastaa tehtävänantoon.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ks. Messi (kohdasta arviointi/YAMK)

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ks. Messi (kohdasta arviointi/YAMK)

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ks. Messi (kohdasta arviointi/YAMK)

Lisätiedot

Raportointivaiheeseen voi siirtyä vasta, kun toteutusvaihe on hyväksytty.

Opiskelija varaa henkilökohtaista ohjausaikaa omalle ohjaajalleen ryhmänohjauksessa ohjeistetulla tavalla. Opiskelija sopii toimeksiantajan kanssa, miten yhteydenpito toimeksiantajan suuntaan tapahtuu (esim. sähköposti tai TEAMS-palaverit).

Esitys TALK-webinaarissa ja kypsyysnäyte ovat opinnäytetyöhön liittyvää ulkoista viestintää.

Siirry alkuun