Opinnäytetyön loppuraportti (10op)
Toteutuksen tunnus: TH00BP82-3046
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.09.2025 - 31.03.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 05.09.2025 - 31.07.2026
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 8 op
- TKI-osuus
- 8 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi / Master School
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 40
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
- Opettajat
- Hille Halonen
- Nasrin Jinia
- Tuuli Lahti
- Ryhmät
-
YTEDS24VTerveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S24
- Opintojakso
- TH00BP82
Toteutukselle Opinnäytetyön loppuraportti TH00BP82-3046 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Sisältö:
- opinnäytetyön loppuraportin laatiminen & palauttaminen arviointiin
- toimeksiantajan lausunnon hankkiminen
- opinnäytetyön julkaiseminen Theseuksessa ohjeistetulla tavalla
- opinnäytetyön esittäminen TALK-webinaarissa (suullisesti, posterin pohjalta)
- kypsyysnäyteartikkelin kirjoittaminen
Ajoitus:
Opinnäytetyön loppuraportti (10op) opintojakso sijoittuu pääsääntöisesti opiskelijan 3.-4. lukukaudelle.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
· suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
· arvioida kriittisesti omaa osaamistaan projektipäällikkönä ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
· tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuotoksen hyödynnettävyyden
· arvioida kriittisesti toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
· kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen
Sisältö
· Kehittämisprojektin loppuraportti
· Raportointiseminaari
· Kypsyysnäyte
· Opponointi
· Vertaispalaute
· Itsearviointi
· Kehittämisprojektia esittelevä posteri
Oppimateriaalit
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
- tutkiva oppiminen
- vertaisoppiminen
- reflektiivinen oppiminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin. Kestävä kehitys huomioidaan osana prosessia.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-opinnäytetyön loppuraportin laatiminen & palauttaminen arviointiin, toimeksiantajan lausunnon hankkiminen & opinnäytetyön julkaiseminen Theseuksessa ohjeistetulla tavalla, 8op
- opinnäytetyön esittäminen TALK-webinaarissa (suullisesti, posterin pohjalta), 1op
- kypsyysnäyteartikkelin kirjoittaminen, 1op
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
The criteria are described in detail in Messi.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osaa;
- tuottaa opinnäytetyöstään kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
- kuvata opinnäytetyönsä kokonaisuuden/prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
- arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja opinnäytetyönsä eri vaiheita
- tunnistaa opinnäytetyönsä lopputuotoksen hyödynnettävyyden
- kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen
Messissä arviointilausunto on kuvattu yksityiskohtaisesti sisältäen seuraavat osa-alueet:
- oman alan tiedot ja taidot sekä kyky niiden ymmärtämiseen ja arvioimiseen.
- tutkimus- ja kehittämisosaaminen
- itsensä kehittämisen osaaminen
- organisaatio- ja yhteistoimintaosaaminen
- eettinen osaaminen
Hylätty (0)
Raportti ei vastaa tehtävänantoon.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ks. Messi (kohdasta arviointi/YAMK)
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Ks. Messi (kohdasta arviointi/YAMK)
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ks. Messi (kohdasta arviointi/YAMK)
Lisätiedot
Raportointivaiheeseen voi siirtyä vasta, kun toteutusvaihe on hyväksytty.
Opiskelija varaa henkilökohtaista ohjausaikaa omalle ohjaajalleen ryhmänohjauksessa ohjeistetulla tavalla. Opiskelija sopii toimeksiantajan kanssa, miten yhteydenpito toimeksiantajan suuntaan tapahtuu (esim. sähköposti tai TEAMS-palaverit).
Esitys TALK-webinaarissa ja kypsyysnäyte ovat opinnäytetyöhön liittyvää ulkoista viestintää.