Opinnäytetyön toteutus (5op)
Toteutuksen tunnus: TH00CY99-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2025 - 30.12.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 31.12.2025 - 31.07.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi / Master School
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 40
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
- Opettajat
- Hille Halonen
- Jaana Tomppo
- Tuuli Lahti
- Ryhmät
-
YTEDK25VTerveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, K25
- Opintojakso
- TH00CY99
Toteutukselle Opinnäytetyön toteutus TH00CY99-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Sisältö:
- Sunnitelman toteuttaminen lupien ja sopimusten mukaisesti.
- Toimeksiantajalle pidettävä esitys työn etenemisestä ja alustavista tuloksista, 5op
Ajoitus:
- Opinnäytetyön toteutus opintojakso sijoittuu yleensä opintojen 3.lukukaudelle.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· täsmentää opinnäytetyönsä tietoperustaa
· tuottaa esityksen asiantuntijana opinnäytetyönsä siihenastisesta etenemisestä
· arvioida opinnäytetyönsä etenemistä suhteessa suunnitelmaan (kuten aikataulussa pysyminen, tavoitteen suunnassa eteneminen, valittujen tutkimus- ja kehittämismenetelmien toimivuus, projektiorganisaation toiminta)
Sisältö
· Esitys opinnäytetyön siihenastisesta etenemisestä (etenemisen arviointi osana esitystä)
· Esitys opinnäytetyön siihenastisesta etenemisestä toimeksiantajataholle tai muulla sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
- Tutkiva oppiminen
- Vertaisoppiminen
- Reflektiivinen oppiminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin. Kestävä kehitys huomioidaan osana prosessia.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- Opinnäytetyön toteuttaminen.
- Etenemisen seuranta.
- Toteutusvaiheen väliraportointi työelämälähtöisesti (5op): esityksen kohderyhmä valitaan opinnäytetyön kannalta tarkoituksenmukaisesti (yleensä toimeksiantajan tarjoama soveltuva foorumi, kuten kehittämispäivä tai tiimipalaveri). Esitys dokumentoidaan ja siitä ilmoitetaan ohjaajalle oppimisympäristössä ohjeistetulla tavalla.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- Kuvata opinnäytetyön tieto- ja menetelmäperustan
- Toteuttaa opinnäytetyötä suunnitelman pohjalta ja raportoida työn etenemisestä
- Arvioida opinnäytetyön etenemistä suhteessa suunnitelmaan (kuten aikataulussa pysyminen, tavoitteiden saavuttaminen, valittujen tutkimus- ja/tai kehittämismenetelmien soveltuvuus, sekä viestinnän onnistuminen).
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opinnäytetyön toteutus on edennyt asianmukaisesti. Opiskelija on tehnyt annetun tehtävän osoittaen, että kykenee kuvaamaan esityksessään opinnäytetyön etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena ja tarkastelemaan omaa toimintaansa arvioivalla otteella.
Hylätty: Opinnäytetyön toteutus ei ole edennyt asianmukaisesti. Opiskelija ei ole esittänyt opinnäytetyön etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena, eikä tarkastellut omaa toimintaansa arvioivalla otteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty, ohjeiden mukainen opinnäytetyön toteutuksen eteneminen ja väliraportointi.
Lisätiedot
Opinnäytetyön toteutusvaiheeseen voi siirtyä vasta, kun suunnitelmavaihe on hyväksytty, opinnäytetyösopimus tehty ja tarvittavat luvat hankittu.
Opiskelija varaa henkilökohtaista ohjausaikaa omalle ohjaajalleen ryhmänohjauksessa ohjeistetulla tavalla. Opiskelija sopii toimeksiantajan kanssa, miten yhteydenpito toimeksiantajan suuntaan tapahtuu (esim. sähköposti tai TEAMS).