Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön toteutus (5op)

Toteutuksen tunnus: TH00CY99-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, gerontologinen asiantuntijuus
Opettajat
Heli Vaartio-Rajalin
Sini Eloranta
Riikka Maijala
Marjo Vähäkangas
Ryhmät
YGEROK25V
Gerontologinen asiantuntijuus, K25 (verkko)
Opintojakso
TH00CY99

Toteutuksella on 1 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 0 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ma 26.01.2026 klo 09:00 - 09:45
(0 t 45 min)
Opinnäytetyön toteutus TH00CY99-3002
Lukukausi-info
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Sisältö:
- sunnitelman toteuttaminen lupien ja sopimusten mukaisesti.
- toimeksiantajalle pidettävä esitys työn etenemisestä ja alustavista tuloksista, 5op

Ajoitus:
- opinnäytetyön toteutus opintojakso sijoittuu yleensä opintojen 3.lukukaudelle.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· täsmentää opinnäytetyönsä tietoperustaa
· tuottaa esityksen asiantuntijana opinnäytetyönsä siihenastisesta etenemisestä
· arvioida opinnäytetyönsä etenemistä suhteessa suunnitelmaan (kuten aikataulussa pysyminen, tavoitteen suunnassa eteneminen, valittujen tutkimus- ja kehittämismenetelmien toimivuus, projektiorganisaation toiminta)

Sisältö

· Esitys opinnäytetyön siihenastisesta etenemisestä (etenemisen arviointi osana esitystä)
· Esitys opinnäytetyön siihenastisesta etenemisestä toimeksiantajataholle tai muulla sovitulla tavalla

Oppimateriaalit

Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

- tutkiva oppiminen
- vertaisoppiminen
- reflektiivinen oppiminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin. Kestävä kehitys huomioidaan osana prosessia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- opinnäytetyön toteuttaminen.
- etenemisen seuranta.
- toteutusvaiheen väliraportointi työelämälähtöisesti (5op): esityksen kohderyhmä valitaan opinnäytetyön kannalta tarkoituksenmukaisesti (yleensä toimeksiantajan tarjoama soveltuva foorumi, kuten kehittämispäivä tai tiimipalaveri). Esitys dokumentoidaan ja siitä ilmoitetaan ohjaajalle oppimisympäristössä ohjeistetulla tavalla.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata opinnäytetyön tieto- ja menetelmäperustan
- toteuttaa opinnäytetyötä suunnitelman pohjalta ja raportoida työn etenemisestä
- arvioida opinnäytetyön etenemistä suhteessa suunnitelmaan (kuten aikataulussa pysyminen, tavoitteiden saavuttaminen, valittujen tutkimus- ja/tai kehittämismenetelmien soveltuvuus, sekä viestinnän onnistuminen).

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opinnäytetyön toteutus on edennyt asianmukaisesti. Opiskelija on tehnyt annetun tehtävän osoittaen, että kykenee kuvaamaan esityksessään opinnäytetyön etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena ja tarkastelemaan omaa toimintaansa arvioivalla otteella.

Hylätty: Opinnäytetyön toteutus ei ole edennyt asianmukaisesti. Opiskelija ei ole esittänyt opinnäytetyön etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena, eikä tarkastellut omaa toimintaansa arvioivalla otteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty, ohjeiden mukainen opinnäytetyön toteutuksen eteneminen ja väliraportointi.

Lisätiedot

Opinnäytetyön toteutusvaiheeseen voi siirtyä vasta, kun suunnitelmavaihe on hyväksytty, opinnäytetyösopimus tehty ja tarvittavat luvat hankittu.

Opiskelija varaa henkilökohtaista ohjausaikaa omalle ohjaajalleen ryhmänohjauksessa ohjeistetulla tavalla. Opiskelija sopii toimeksiantajan kanssa, miten yhteydenpito toimeksiantajan suuntaan tapahtuu (esim. sähköposti tai TEAMS).

Siirry alkuun