Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön toteutus (5op)

Toteutuksen tunnus: TH00CY99-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettajat
Salla Grommi
Teija Franck
Ryhmät
YKLASK25
Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), syöpää sairastavan hoito, K25
Opintojakso
TH00CY99

Toteutuksella on 1 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 2 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ke 06.05.2026 klo 08:30 - 11:15
(2 t 45 min)
Opinnäytetyön toteutus TH00CY99-3003
Opinnäytetöiden tilanne ja tuutorointi
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Sisältö:
- sunnitelman toteuttaminen lupien ja sopimusten mukaisesti.
- toimeksiantajalle pidettävä esitys työn etenemisestä ja alustavista tuloksista, 5op

Ajoitus:
- opinnäytetyön toteutus opintojakso sijoittuu yleensä opintojen 3.lukukaudelle.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· täsmentää opinnäytetyönsä tietoperustaa
· tuottaa esityksen asiantuntijana opinnäytetyönsä siihenastisesta etenemisestä
· arvioida opinnäytetyönsä etenemistä suhteessa suunnitelmaan (kuten aikataulussa pysyminen, tavoitteen suunnassa eteneminen, valittujen tutkimus- ja kehittämismenetelmien toimivuus, projektiorganisaation toiminta)

Sisältö

· Esitys opinnäytetyön siihenastisesta etenemisestä (etenemisen arviointi osana esitystä)
· Esitys opinnäytetyön siihenastisesta etenemisestä toimeksiantajataholle tai muulla sovitulla tavalla

Oppimateriaalit

Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

- tutkiva oppiminen
- vertaisoppiminen
- reflektiivinen oppiminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin. Kestävä kehitys huomioidaan osana prosessia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- opinnäytetyön toteuttaminen.
- etenemisen seuranta.
- toteutusvaiheen väliraportointi työelämälähtöisesti (5op): esityksen kohderyhmä valitaan opinnäytetyön kannalta tarkoituksenmukaisesti (yleensä toimeksiantajan tarjoama soveltuva foorumi, kuten kehittämispäivä tai tiimipalaveri). Esitys dokumentoidaan ja siitä ilmoitetaan ohjaajalle oppimisympäristössä ohjeistetulla tavalla.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata opinnäytetyön tieto- ja menetelmäperustan
- toteuttaa opinnäytetyötä suunnitelman pohjalta ja raportoida työn etenemisestä
- arvioida opinnäytetyön etenemistä suhteessa suunnitelmaan (kuten aikataulussa pysyminen, tavoitteiden saavuttaminen, valittujen tutkimus- ja/tai kehittämismenetelmien soveltuvuus, sekä viestinnän onnistuminen).

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opinnäytetyön toteutus on edennyt asianmukaisesti. Opiskelija on tehnyt annetun tehtävän osoittaen, että kykenee kuvaamaan esityksessään opinnäytetyön etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena ja tarkastelemaan omaa toimintaansa arvioivalla otteella.

Hylätty: Opinnäytetyön toteutus ei ole edennyt asianmukaisesti. Opiskelija ei ole esittänyt opinnäytetyön etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena, eikä tarkastellut omaa toimintaansa arvioivalla otteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty, ohjeiden mukainen opinnäytetyön toteutuksen eteneminen ja väliraportointi.

Lisätiedot

Opinnäytetyön toteutusvaiheeseen voi siirtyä vasta, kun suunnitelmavaihe on hyväksytty, opinnäytetyösopimus tehty ja tarvittavat luvat hankittu.

Opiskelija varaa henkilökohtaista ohjausaikaa omalle ohjaajalleen ryhmänohjauksessa ohjeistetulla tavalla. Opiskelija sopii toimeksiantajan kanssa, miten yhteydenpito toimeksiantajan suuntaan tapahtuu (esim. sähköposti tai TEAMS).

Siirry alkuun