Siirry suoraan sisältöön

Olio-ohjelmointi Pythonilla (5op)

Toteutuksen tunnus: TE00CW16-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2025 - 12.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
12.01.2026 - 30.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Yksikkö
ICT
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 70
Koulutus
Degree Programme in Information and Communications Technology
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Tero Avellan
Ajoitusryhmät
Pienryhmä 1 (HTECH24A) (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä 2 (HTECH24B) (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
HTECH24A
Health Technology
HTECH24B
Health technology
Pienryhmät
Pienryhmä 1 (HTECH24A)
Pienryhmä 2 (HTECH24B)
Opintojakso
TE00CW16

Toteutukselle Olio-ohjelmointi Pythonilla TE00CW16-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

During the course following topics are covered both in network exercises and programming exercises:
- Classes and objects
- Combining classes and objects
- Object state
- Example usage of in-build classes
- Module tests with objects
- Design patterns

Student will also get familiar with UML for planning and documentation.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvailla ohjelmistotuotteen kehitystyön vaiheet ja keskeiset menetelmät
- selittää käsitteet luokkahierarkia, periytyvyys ja monimuotoisuus sekä soveltaa niitä ohjelmistokehityksessä
- keskustella rinnakkaisohjelmoinnin mahdollisuuksista
- soveltaa poikkeusrakenteita
- suunnitella, toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen käyttöliittymäsovelluksen

Sisältö

- oliorakenteet
- virheiden käsittely poikkeuksilla
- säikeet
- tietokantayhteyden luominen
- ohjelmistotuotannon prosessi ja menetelmät
- UML ja kaavioiden piirtäminen

Oppimateriaalit

Materials are published in the itslearning workspace. Part of the content covers chapters 1-5 and 11 from the book Python 3 Object Oriented Programming by Dusty Phillips, ISBN-13: 978-1849511261.

Opetusmenetelmät

The learning is based on doing
- network exercises
- programming exercises
- to support the learning there are weekly introductory lectures on the topic followed with programming exercises

All the classes are programming labs. A student needs to go through the theory before the labs.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

There is no exam. The assessment is based on completed and evaluated weekly exercises.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Sustainability is integrated into implementation topics

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

The course can be compensated with an exam

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

reading the material 10* 3 h = 30 h
doing the network exercises 7 * 5 h = 35 h
doing the programming exercises 10 * 7 h = 70 h

total 135 h student work

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assessment is completely based on exercises. NOTE! exercises returned late are not assessed

- 5 mandatory class programming exercises, assessment pass/fail during the class.
- 4 quiz, each 5 points
- 4 programming labs, each 5 points

If all 5 mandatory class exercises are passed, grade is 1. Each 10 points from quizzes and labs add 1 grade. If a student fails a mandatory class exercise, points from quizzes and labs are used to compensate it, 10 points compensates one class exercise.

Hylätty (0)

missing mandatory accepted class exercises and not enough points to compensate them

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

all mandatory class exercises done (grade 1) and additional 10 points (grade 2)

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

all mandatory class exercises done (grade 1) and additional 20 points (grade 3) or 30 (grade 4)

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

all mandatory class exercises done (grade 1) and additional 40 points (grade 5)

Esitietovaatimukset

Ohjelmoinnin perusteet tai vastaavat tiedot ja taidot

Lisätiedot

Administrative information: Peppi platform

Additional course information: itslearning workspace

Main contact channels: MS Teams and email

The use of AI: Allowed in learning tasks and can be used, but the use must be reported. Artificial intelligence can be used in the creation of outputs, but the student must clearly report its use. Failure to disclose the use of AI will be interpreted as fraud. The use of AI may affect the assessment.

Siirry alkuun