Siirry suoraan sisältöön

Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla (5op)

Toteutuksen tunnus: KH00DM89-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
26.09.2025 - 25.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
27.10.2025 - 17.11.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Yksikkö
Palvelut ja talous
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 27
Koulutus
Matkailu- ja ravitsemisalan vastuullinen esihenkilöosaaminen
Opettajat
PATA4 Virtuaalihenkilö4
Marjo Kumpula
Ryhmät
JOTMARAS25
Matkailu- ja ravitsemisalan vastuullinen esihenkilöosaaminen
Opintojakso
KH00DM89

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 27.10.2025 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla
EDU_3034 Helena muunto byod
Ma 03.11.2025 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla
EDU_3034 Helena muunto byod
Ma 10.11.2025 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla
EDU_3034 Helena muunto byod
Ma 17.11.2025 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla
EDU_3004 Josef muunto byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvailla paikallista ja kansainvälistä hotelli-, ravintola- ja matkailuelinkeinoa ja sen toimijoita
- tunnistaa kannattavan matkailu- ja ravintolatoiminnan kokonaisuuteen vaikuttavat tekijät
- määritellä ja selittää asiakaslähtöisen ravitsemispalvelun laatutekijöitä
- suunnitella, ylläpitää ja kehittää ammattikeittiön hygieniaa ja omavalvontaa lainsäädännön velvoitteiden mukaisesti
- soveltaa asiakaslähtöisen palvelun laatutekijöitä käytäntöön ravitsemisalalla sali- ja keittiötoiminnoissa
- toimia ja viestiä työelämälähtöisesti monikulttuurisen työyhteisön jäsenenä
- suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöisen, liiketaloudellisesti kannattavan ja kilpailukykyisen palvelukokonaisuuden, markkinoida ja myydä sitä monikanavaisesti
- nimetä ja selittää keskeisen ruoka- ja juomakäsitteistön.

Sisältö

- Ruoka- ja ravintolapalveluiden liikeideat ja konseptit
- Alan turvallisuus- ja laatustandardit
- Laadunhallinta ja -varmistus ammattikeittiössä
- Asiakasprosessit ja niiden kehittäminen
- Monikulttuurinen työyhteisö
- Uudet teknologiat

Siirry alkuun