Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla (5op)
Toteutuksen tunnus: KH00DM89-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 26.09.2025 - 25.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 27.10.2025 - 17.11.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Yksikkö
- Palvelut ja talous
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 27
- Koulutus
- Matkailu- ja ravitsemisalan vastuullinen esihenkilöosaaminen
- Opettajat
- PATA4 Virtuaalihenkilö4
- Marjo Kumpula
- Ryhmät
-
JOTMARAS25Matkailu- ja ravitsemisalan vastuullinen esihenkilöosaaminen
- Opintojakso
- KH00DM89
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 27.10.2025 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Ma 03.11.2025 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Ma 10.11.2025 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Ma 17.11.2025 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Vastuullinen liiketoiminta- ja toimintaympäristö ravintola-alalla |
EDU_3004
Josef muunto byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvailla paikallista ja kansainvälistä hotelli-, ravintola- ja matkailuelinkeinoa ja sen toimijoita
- tunnistaa kannattavan matkailu- ja ravintolatoiminnan kokonaisuuteen vaikuttavat tekijät
- määritellä ja selittää asiakaslähtöisen ravitsemispalvelun laatutekijöitä
- suunnitella, ylläpitää ja kehittää ammattikeittiön hygieniaa ja omavalvontaa lainsäädännön velvoitteiden mukaisesti
- soveltaa asiakaslähtöisen palvelun laatutekijöitä käytäntöön ravitsemisalalla sali- ja keittiötoiminnoissa
- toimia ja viestiä työelämälähtöisesti monikulttuurisen työyhteisön jäsenenä
- suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöisen, liiketaloudellisesti kannattavan ja kilpailukykyisen palvelukokonaisuuden, markkinoida ja myydä sitä monikanavaisesti
- nimetä ja selittää keskeisen ruoka- ja juomakäsitteistön.
Sisältö
- Ruoka- ja ravintolapalveluiden liikeideat ja konseptit
- Alan turvallisuus- ja laatustandardit
- Laadunhallinta ja -varmistus ammattikeittiössä
- Asiakasprosessit ja niiden kehittäminen
- Monikulttuurinen työyhteisö
- Uudet teknologiat