Skip to main content

Mathematics for Engineers 1 (3 cr)

Code: 5011081-3011

General information


Enrollment
02.07.2021 - 05.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Virpi Raivonen
Groups
PTUTAS21A
PTUTAS21A
PTUTAS21B
PTUTAS21B
Course
5011081
No reservations found for realization 5011081-3011!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Murto- rationaali- ja juurilausekkeet
1. ja 2. asteen yhtälöt, juuri- ja epäyhtälöistä
Yhtälöparit, graafinen ratkaiseminen
Trigonometriaa ja Geometriaa
Funktiot
Eksponenttifunktiot, Logaritmifunktiot
Vektorilaskentaa

Objective

The student is able to handle mathematical expressions. He is able to form simple proportion and equations and solve them. Student is able to solve two-variable system of linear equations.
Student is able to deal with trigonometric functions and use trigonometric to solve applied exercises.
Students is familiar with basic arithmetic of vectors. He knows how to use vectors to solve physical problems.
The student understands what the idea of the function is. He knows how to use functions to construct simple models and is able to evaluate the goodness of such models.
Student is able to solve mathematical problems by means of software applications and he is able to form graphs of functions. Student understands the limits of numerical methods

Content

- equations
- trigonometric
- vectors
- functions

Materials

1. Insinöörin matematiikka, Tuomenlehto, Holmlund, Huuskonen; Edita
2. ITS - oppimisympäristössä oleva materiaali
3. Ville materiaali
4.. Opiskelijan kokoama etukäteismateriaali

Teaching methods

Matemaattista ajattelua kehitetään vahvistamalla omaa uskallusta tarttua tehtäviin ja tukemalla luovan ajattelun ottamista mukaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija tutustuu etukäteen tunnin aiheeseen, miettii mitä asioita jo osaa ja millä tasolla, mihin tarvitsee syventämistä, mitkä asiat tulevat esille ensimmäistä kertaa.

Laskuharjoituksilla haetaan laskurutiinia ja laskemisen nopeutumista. Osittain pareittain/tiimeissä laskettavat tehtävät kasvattavat kykyä puhua matematiikkaa ja ymmärrystä erilaisiin lähestymistapoihin.

Exam schedules

Kurssin arviointi perustuu useaan eri tehtäväkokonaisuuteen, joista välikokeet/koe on yksi. Koetta ei voi yhtenä arvioitavana osasuorituksena korottaa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelijan työ koostuu kontaktitunneista, laskuharjoituksista, tuntitesteistä, käänteisestä oppimisesta/opiskeltavaan aiheeseen tutustumisesta etukäteen ja matemaattisen ajattelun kehittämisestä. Aktiivinen osallistuminen tunneille, etukäteisvalmisteluihin sekä laskuharjoitusten aktiivinen laskeminen ovat keskeisessä osassa oppimisprosessia.

Student workload

Aloitustesti
Käänteinen oppiminen/opittavan tiedon hakeminen ennen tuntia
Tiimin oppimispäiväkirja
Laskuharjoitukset
Ville tehtävät
Välikokeet
Loppukoe

Evaluation methods and criteria

Arviointi perustuu eri oppimistapahtumiin:

Tiimipäiväkirjat
Oppimissopimus
Tuntitestit (vaatii osallistumista kontaktitunnille)
Laskuharjoitukset
Lähtötasotesti
Ville tehtävät
Välikokeet
Koe

Go back to top of page