Mathematics for Engineers 1 (3 cr)
Code: 5011081-3011
General information
- Enrollment
-
02.07.2021 - 05.09.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Murto- rationaali- ja juurilausekkeet
1. ja 2. asteen yhtälöt, juuri- ja epäyhtälöistä
Yhtälöparit, graafinen ratkaiseminen
Trigonometriaa ja Geometriaa
Funktiot
Eksponenttifunktiot, Logaritmifunktiot
Vektorilaskentaa
Objective
The student is able to handle mathematical expressions. He is able to form simple proportion and equations and solve them. Student is able to solve two-variable system of linear equations.
Student is able to deal with trigonometric functions and use trigonometric to solve applied exercises.
Students is familiar with basic arithmetic of vectors. He knows how to use vectors to solve physical problems.
The student understands what the idea of the function is. He knows how to use functions to construct simple models and is able to evaluate the goodness of such models.
Student is able to solve mathematical problems by means of software applications and he is able to form graphs of functions. Student understands the limits of numerical methods
Content
- equations
- trigonometric
- vectors
- functions
Materials
1. Insinöörin matematiikka, Tuomenlehto, Holmlund, Huuskonen; Edita
2. ITS - oppimisympäristössä oleva materiaali
3. Ville materiaali
4.. Opiskelijan kokoama etukäteismateriaali
Teaching methods
Matemaattista ajattelua kehitetään vahvistamalla omaa uskallusta tarttua tehtäviin ja tukemalla luovan ajattelun ottamista mukaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija tutustuu etukäteen tunnin aiheeseen, miettii mitä asioita jo osaa ja millä tasolla, mihin tarvitsee syventämistä, mitkä asiat tulevat esille ensimmäistä kertaa.
Laskuharjoituksilla haetaan laskurutiinia ja laskemisen nopeutumista. Osittain pareittain/tiimeissä laskettavat tehtävät kasvattavat kykyä puhua matematiikkaa ja ymmärrystä erilaisiin lähestymistapoihin.
Exam schedules
Kurssin arviointi perustuu useaan eri tehtäväkokonaisuuteen, joista välikokeet/koe on yksi. Koetta ei voi yhtenä arvioitavana osasuorituksena korottaa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelijan työ koostuu kontaktitunneista, laskuharjoituksista, tuntitesteistä, käänteisestä oppimisesta/opiskeltavaan aiheeseen tutustumisesta etukäteen ja matemaattisen ajattelun kehittämisestä. Aktiivinen osallistuminen tunneille, etukäteisvalmisteluihin sekä laskuharjoitusten aktiivinen laskeminen ovat keskeisessä osassa oppimisprosessia.
Student workload
Aloitustesti
Käänteinen oppiminen/opittavan tiedon hakeminen ennen tuntia
Tiimin oppimispäiväkirja
Laskuharjoitukset
Ville tehtävät
Välikokeet
Loppukoe
Evaluation methods and criteria
Arviointi perustuu eri oppimistapahtumiin:
Tiimipäiväkirjat
Oppimissopimus
Tuntitestit (vaatii osallistumista kontaktitunnille)
Laskuharjoitukset
Lähtötasotesti
Ville tehtävät
Välikokeet
Koe