Siirry suoraan sisältöön

International Business and Cultures (5op)

Toteutuksen tunnus: 5091173-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2021 - 30.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
10 - 40
Opettajat
Anne Leinovaara-Matomäki
Ryhmät
LIPATMODGlobalInternationalBusiness
MOD Global International Business
Opintojakso
5091173

Toteutukselle International Business and Cultures 5091173-3006 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Teemat: Kansainväinen markkinointi-mix, Kulttuurilliset teoriat, luokittelut ja niiden merkitys liiketoiminnassa.

Tavoitteet

The aim is to increase the students' awareness of the content and significance of selling and marketing communications in general in international business and prepare them for an understanding of the concept of the international marketing mix. A further aim is to make the students understand cultural differences and customer behaviour in international business life. The student can work in International Business environment.

Sisältö

- Elements of international marketing mix
- International marketing communications and selling
- Understanding cultural differences in international business

Aika ja paikka

Sepänkatu Syksy 2018, 1 kerta viikossa

Oppimateriaalit

Daniels & Radebaugh; International Buisness (newest version available at the Library).

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Innopeda ja osittain PBL-menetelmällä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävissä ja luennoilla on kiinteä kytkentä työelämään.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä, arviointi perustuu harjoitustehtäviin ja ns. tuntiaktiivisuuteen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopeda, PBL, Learning By Doing.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritusta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 ects, tarkempi ohjeistus käydään läpi ensimmäisellä luentokerralla.
Huomaa, että koska kurssissa ei ole tenttiä, niin ainoa korotusmahdollisuus on osallistua seuraavaan kurssitoteutukseen, joten kannattaa panostaa tehtävien tekemiseen huolella alusta alkaen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioidaan harjoitustehtäviä ja tuntiaktiivisuutta.

• Fail (0)
There are clear mistakes in the returned tasks, or something is missing (e.g. video-presentation, peer comments etc.) or the tasks returned are very limited. Or the deadlines are neglected. References are limited or poorly used.
• Satisfactory (1-2)
All the task are returned on time and they reach satisfactory level, but they are limited / narrow and lacking deep analysis. Or the references are very limited. Presentations limited. The amount of tools & theories used is limited. Self- and peer-evaluation(when and if asked) is limited.
• Good (3-4)
All the tasks are analytical, and well done. They represent high quality in terms of references, length and deep analysis. And in comparison to other group members there are clear bonus aspects. Also presentations are of high quality. And the peer comments are constructive and analytical (when asked). Above the minimum requirements in every way. The amount of used tools & theories is large. Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.

• Excellent (5)
All the tasks are excellent. And results are even higher than in the grade 3-4. Presentations extremely high quality as well as peer comments. Well above all the other requirements ( in length, deep analysis etc.). Lots of references, all the tools & theories used (or at least most of them). Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.


Arviointi –kriteerit tiivistettyinä suomeksi (tarkemmat kriteerit yllä englanniksi). Huomaa, että Plagioinnin -tarkastus ohjelma Urkundia saatetaan käyttää tehtävien tarkastuksessa.
• Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Hylätty
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy palautusaikataulusta / deadlinestä.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Työkalujen & teorioiden ja lähteiden käyttö on vähäistä. Kieli saattaa olla haparoivaa ja tehtävät ovat lyhyitä, eivätkä kovin analyyttisiä. Esitys on heikkotasoinen. Itse- ja vertaisarviointi (mikäli sellaista pyydetään) on lyhyt ja epäanalyyttinen.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö laajaa ja käytettyjä työkaluja & teorioita on runsaasti. Itse-/ vertaisarviointi on myös laaja ja analyyttinen sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä mainitut kriteerit ylittyvät ja työkalujen & teorioiden käyttö on erittäin laajaa. Lähteitä on runsaasti. Esitys on korkeatasoinen. Itsearviointi / vertaisarviointi (mikäli sitä pyydetään) on myös erittäin analyyttinen ja laaja sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.

Hylätty (0)

• Fail (0)
There are clear mistakes in the returned tasks, or something is missing (e.g. video-presentation, peer comments etc.) or the tasks returned are very limited. Or the deadlines are neglected. References are limited or poorly used.
• Satisfactory (1-2)
All the task are returned on time and they reach satisfactory level, but they are limited / narrow and lacking deep analysis. Or the references are very limited. Presentations limited. The amount of tools & theories used is limited. Self- and peer-evaluation(when and if asked) is limited.
• Good (3-4)
All the tasks are analytical, and well done. They represent high quality in terms of references, length and deep analysis. And in comparison to other group members there are clear bonus aspects. Also presentations are of high quality. And the peer comments are constructive and analytical (when asked). Above the minimum requirements in every way. The amount of used tools & theories is large. Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.

• Excellent (5)
All the tasks are excellent. And results are even higher than in the grade 3-4. Presentations extremely high quality as well as peer comments. Well above all the other requirements ( in length, deep analysis etc.). Lots of references, all the tools & theories used (or at least most of them). Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.


Arviointi –kriteerit tiivistettyinä suomeksi (tarkemmat kriteerit yllä englanniksi). Huomaa, että Plagioinnin -tarkastus ohjelma Urkundia saatetaan käyttää tehtävien tarkastuksessa.
• Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Hylätty
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy palautusaikataulusta / deadlinestä.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Työkalujen & teorioiden ja lähteiden käyttö on vähäistä. Kieli saattaa olla haparoivaa ja tehtävät ovat lyhyitä, eivätkä kovin analyyttisiä. Esitys on heikkotasoinen. Itse- ja vertaisarviointi (mikäli sellaista pyydetään) on lyhyt ja epäanalyyttinen.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö laajaa ja käytettyjä työkaluja & teorioita on runsaasti. Itse-/ vertaisarviointi on myös laaja ja analyyttinen sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä mainitut kriteerit ylittyvät ja työkalujen & teorioiden käyttö on erittäin laajaa. Lähteitä on runsaasti. Esitys on korkeatasoinen. Itsearviointi / vertaisarviointi (mikäli sitä pyydetään) on myös erittäin analyyttinen ja laaja sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

• Fail (0)
There are clear mistakes in the returned tasks, or something is missing (e.g. video-presentation, peer comments etc.) or the tasks returned are very limited. Or the deadlines are neglected. References are limited or poorly used.
• Satisfactory (1-2)
All the task are returned on time and they reach satisfactory level, but they are limited / narrow and lacking deep analysis. Or the references are very limited. Presentations limited. The amount of tools & theories used is limited. Self- and peer-evaluation(when and if asked) is limited.
• Good (3-4)
All the tasks are analytical, and well done. They represent high quality in terms of references, length and deep analysis. And in comparison to other group members there are clear bonus aspects. Also presentations are of high quality. And the peer comments are constructive and analytical (when asked). Above the minimum requirements in every way. The amount of used tools & theories is large. Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.

• Excellent (5)
All the tasks are excellent. And results are even higher than in the grade 3-4. Presentations extremely high quality as well as peer comments. Well above all the other requirements ( in length, deep analysis etc.). Lots of references, all the tools & theories used (or at least most of them). Self- and peer-evaluation (when and if asked) is analytical, deep, reflective and constructive.


Arviointi –kriteerit tiivistettyinä suomeksi (tarkemmat kriteerit yllä englanniksi). Huomaa, että Plagioinnin -tarkastus ohjelma Urkundia saatetaan käyttää tehtävien tarkastuksessa.
• Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Hylätty
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy palautusaikataulusta / deadlinestä.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Työkalujen & teorioiden ja lähteiden käyttö on vähäistä. Kieli saattaa olla haparoivaa ja tehtävät ovat lyhyitä, eivätkä kovin analyyttisiä. Esitys on heikkotasoinen. Itse- ja vertaisarviointi (mikäli sellaista pyydetään) on lyhyt ja epäanalyyttinen.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö laajaa ja käytettyjä työkaluja & teorioita on runsaasti. Itse-/ vertaisarviointi on myös laaja ja analyyttinen sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä mainitut kriteerit ylittyvät ja työkalujen & teorioiden käyttö on erittäin laajaa. Lähteitä on runsaasti. Esitys on korkeatasoinen. Itsearviointi / vertaisarviointi (mikäli sitä pyydetään) on myös erittäin analyyttinen ja laaja sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty, ja alempien arvosanojen edellyttämät kriteerit ylittyvät selkeästi. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö laajaa ja käytettyjä työkaluja & teorioita on runsaasti. Itse-/ vertaisarviointi on myös laaja ja analyyttinen sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä mainitut alempien arvosanojen kriteerit ylittyvät ja työkalujen & teorioiden käyttö on erittäin laajaa. Lähteitä on runsaasti. Esitys on korkeatasoinen. Itsearviointi / vertaisarviointi (mikäli sitä pyydetään) on myös erittäin analyyttinen ja laaja sekä reflektoiva ja konstruktiivinen.

Lisätiedot

-

Siirry alkuun