Alakohtainen projekti (5op)
Toteutuksen tunnus: 5100BI19-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2022 - 07.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.01.2023 - 30.04.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 40
- Opettajat
- Tero Tuomarmäki
- Opintojakso
- 5100BI19
Toteutukselle Alakohtainen projekti 5100BI19-3004 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssilla keskitytään projektiluonteiseen tekemiseen, jossa oppilaat ryhmänä jakautuvat ja organisoituvat projektin ympärille.
Tavoitteena on tuottaa materiaalia joka olisi mahdollisesti hyötykäytettävissä vesipuolen projektin materiaalina.
Kurssi ajoittuu alustavasti tammikuu - huhtikuun 15. päivän välille.
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tutustuttaa opskelija projektitoimeksiannon kautta johonkin energia- ja ympäritötekniikan alan aihealueeseen. Opiskelija valitsee itse aihealueen joko tarjotuista vaihtoehdoista tai hankii sen itse ja ehdottaa kurssin vetäjälle.
Tarkoituksena on perehdyttää opiskelija sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn ammatillisen ongelman ratkaisemiseksi.Opiskelija saa hyödyntää kaikke jo oppimaansa sekä joutuu etsimään tarvittavia tietoja oma-aloitteisesti.
Oppimateriaalit
Opettajan luoma
Projektin materiaali
Verkossa olevaa lähdekirjallisuutta, kuten lainsäädäntö, ohjeistukset jne.
Opetusmenetelmät
Ryhmätyö ja jossa ryhmän tuotokset arvostellaan henkilötasolla.
Ei tenttiä.
Työkaluina Microsoftin perusohjelmistoja, kuvankäsittelytyökaluja, taulukkolaskenta ja Autocad
Osa luennoista (alussa) mahdollisesti etäluentotyyppisesti. Mikäli tämä toteutuu, asiasta informoidaan reilusti etukäteen ITS-learning kanavalla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Uusintää pyytävä opiskelija joutuu osallistumaan kurssille uudelleen.
Projektia ei voi uusia
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Ryhmäytyminen
Ryhmätyö
Projektimaisuus ja yrittäjyys pedagogiikka:
Yrittäjämäinen pedagogiikka on oppijalähtöistä, kokemuksellista, ilmiöpohjaista, ongelmaperustaista, tutkivaa ja toiminnallista ja tapahtuu vuorovaikutuksessa muiden kanssa aitojen kysymysten äärellä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Projektissa useita työskentelyprofiileita erilaisille oppijoille
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Normaali opiskelijakohtainen kuormitus
Kurssin laajuus 5 op
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tulosten perusteella on arvioitavissa panostuksen määrä ja laatu. Materiaali yksilöityy siten että parityöskentelyssä sekä ryhmissä on eroteltavissa opiskelijakohtainen panos ja sitä myöden arviointina oleva materiaali on yksilöllistä.
Hylätty (0)
Projektiin osallistumattomuus
Projektin osa-alueiden materiaalin palauttamatta jättäminen
Ohjeistuksen vastainen kuvien tai tekstin plagiointi johtaa automaattiseen hylkäykseen
Materiaalin palauttaminen myöhässä katsotaan projektin osa-alueen epäonnistumiseksi ja vaarantaa mahdollisesti projektin. Projektin vaarantaminen johtaa automaattiseen hylkäykseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen osallistuminen ryhmän työskentelyyn
Ryhmän suorituksen erinomainen parantaminen
Suunnittelutyökalujen erinomainen hallittavuus
Kyky luoda erinomaisesti projektin asiakirjoja, kykenee hahmottamaan projektin tarkoituksen ja auttaa muita pääsemään erinomaiseen lopputulokseen.
Lisätiedot
ITS-Learning
Sähköposti