Siirry suoraan sisältöön

Alakohtainen projekti (5op)

Toteutuksen tunnus: 5100BI19-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 07.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2023 - 30.04.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 40
Opettajat
Tero Tuomarmäki
Opintojakso
5100BI19

Toteutukselle Alakohtainen projekti 5100BI19-3004 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kurssilla keskitytään projektiluonteiseen tekemiseen, jossa oppilaat ryhmänä jakautuvat ja organisoituvat projektin ympärille.
Tavoitteena on tuottaa materiaalia joka olisi mahdollisesti hyötykäytettävissä vesipuolen projektin materiaalina.
Kurssi ajoittuu alustavasti tammikuu - huhtikuun 15. päivän välille.

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on tutustuttaa opskelija projektitoimeksiannon kautta johonkin energia- ja ympäritötekniikan alan aihealueeseen. Opiskelija valitsee itse aihealueen joko tarjotuista vaihtoehdoista tai hankii sen itse ja ehdottaa kurssin vetäjälle.
Tarkoituksena on perehdyttää opiskelija sekä itsenäiseen että ryhmätyöskentelyyn ammatillisen ongelman ratkaisemiseksi.Opiskelija saa hyödyntää kaikke jo oppimaansa sekä joutuu etsimään tarvittavia tietoja oma-aloitteisesti.

Oppimateriaalit

Opettajan luoma
Projektin materiaali
Verkossa olevaa lähdekirjallisuutta, kuten lainsäädäntö, ohjeistukset jne.

Opetusmenetelmät

Ryhmätyö ja jossa ryhmän tuotokset arvostellaan henkilötasolla.
Ei tenttiä.
Työkaluina Microsoftin perusohjelmistoja, kuvankäsittelytyökaluja, taulukkolaskenta ja Autocad

Osa luennoista (alussa) mahdollisesti etäluentotyyppisesti. Mikäli tämä toteutuu, asiasta informoidaan reilusti etukäteen ITS-learning kanavalla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä
Uusintää pyytävä opiskelija joutuu osallistumaan kurssille uudelleen.
Projektia ei voi uusia

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Ryhmäytyminen
Ryhmätyö
Projektimaisuus ja yrittäjyys pedagogiikka:
Yrittäjämäinen pedagogiikka on oppijalähtöistä, kokemuksellista, ilmiöpohjaista, ongelmaperustaista, tutkivaa ja toiminnallista ja tapahtuu vuorovaikutuksessa muiden kanssa aitojen kysymysten äärellä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Projektissa useita työskentelyprofiileita erilaisille oppijoille

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Normaali opiskelijakohtainen kuormitus
Kurssin laajuus 5 op

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tulosten perusteella on arvioitavissa panostuksen määrä ja laatu. Materiaali yksilöityy siten että parityöskentelyssä sekä ryhmissä on eroteltavissa opiskelijakohtainen panos ja sitä myöden arviointina oleva materiaali on yksilöllistä.

Hylätty (0)

Projektiin osallistumattomuus
Projektin osa-alueiden materiaalin palauttamatta jättäminen
Ohjeistuksen vastainen kuvien tai tekstin plagiointi johtaa automaattiseen hylkäykseen
Materiaalin palauttaminen myöhässä katsotaan projektin osa-alueen epäonnistumiseksi ja vaarantaa mahdollisesti projektin. Projektin vaarantaminen johtaa automaattiseen hylkäykseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen osallistuminen ryhmän työskentelyyn
Ryhmän suorituksen erinomainen parantaminen
Suunnittelutyökalujen erinomainen hallittavuus
Kyky luoda erinomaisesti projektin asiakirjoja, kykenee hahmottamaan projektin tarkoituksen ja auttaa muita pääsemään erinomaiseen lopputulokseen.

Lisätiedot

ITS-Learning
Sähköposti

Siirry alkuun