Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: 7021162-1001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.04.2019 - 13.12.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.09.2018 - 13.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
- Opettajat
- Mary-Ann Kaukinen
- Tuija Suominen-Romberg
- Opintojakso
- 7021162
Toteutukselle Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen 7021162-1001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Näytön haun syventäminen, Tuija S-R
10.9 Näyttöön perustuva käytäntö toimintaterapeutin työssä, Mistä Näyttöä löytyy?
Näytönhaun tehtävän tekeminen opinnäytetyöhön aiheeseen liittyen
Toiminnan tiede, Luc Vercryusse
6.5. Toiminnan tieteen luento ja instruktio kotitehtävälle
7.5. Toiminnan tieteen workshop ja posteriesitykset
Toimintaterapian kehittäminen, Ankku K.:
7.5. Instruktio toimintaterapian kehittämisen verkkotyöskentelylle teemoina:
Johtaminen ja työelämätaidot, Laatu toimintaterapiassa ja Toimintaterapiapalvelut osana sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmää/ M-A Kaukinen,
8.-24.5. verkkotyöskentely Optiman alustalla
27.5./9.12. Toimintaterapian kehittämisen seminaari ja Yrittäjyys toimintaterapiassa -luento
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia,selittää toiminnan tieteen ja tutkimuksen merkityksen ammatin kehittymiselle,määritellä laadunhallinnan käsitteitä sekä niihin liittyviä keskeisiä tekijöitä sekä pystyy käyttämään niitä toimintaterapian ja kuntoutustoiminnan laadun arvioinnissakuvata toimintaterapian palvelujärjestelmää,tunnistaa työyhteisöjen hallinnollisia tekijöitä,kuvata yrittäjyyteen liittyviä asioita.
Sisältö
Toimintaterapia tieteenä, näyttöön perustuva työotteen syventäminen, laadunhallinta ja laatutyöskentelyn perusteet, sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän ohjaus, johtamisen perusteet ja toimintayksikön johtaminen, työelämätaidot, oman osaamisen arviointi ja kehittäminen, yrittäjyys ja sen tunnusmerkit, yrityksen perustamiseen ja yrittäjänä toimimiseen liittyviä asioita
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Näytön hakemisen tehtävä, 2 op
Tiede luennot ja posteriesityksen valmistelu ja sen esittely, 1op
Toimintaterapian kehittämisen verkkotyöskentely ja seminaari, 2op = 54t opiskelijan työtä, josta
instruktio 1t, seminaari ja luento 5t, verkkotyöskentely 48t.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Näytön haun tehtävä, Tuija S-R
Tiede/ Luc V
Osallistuminen luennoille ja workshoppiin hyväksytty/hylätty
Toimintaterapian kehittäminen/ Kaukinen; arvioidaan skaalalla 0-5
Arvosanan muodostuminen:
Esseet/reflektiopaperi 33% (kriteerit Esseen arviointi -lomakkeella ja Tiimioppijan käsikirjassa). Essee tulee olla palautettuna ennen verkkokeskustelun alkua. Se täydennetään keskustelun päätteeksi reflektiolla ja lisätään uutena dokumenttina toisen rinnalle. Lopuksi niistä koostetaan reflektiopaperi, jossa tarkastellaan koko opintojakson kokonaisuutta.
Reflektiopaperi rakenne on raporttimuotoinen (Turun amk:n muu raporttipohja) ja sen tulee täyttää kaikki muotoseikat. Pohdinta rakentuu Motorolan pohjalta: mikä minulla meni hyvin, missä minulla on vielä kehitettävää, miten osaamiseni kehittyi ja mitä vien käytäntöön.
Aktiivisuus verkkokeskustelussa 33%
Aktiivisuus seminaaripäivänä 33%