Special Issues in Public Health Nursing (5 cr)
Code: 7031390-3002
General information
- Enrollment
- 13.07.2019 - 09.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Public Health Nursing
- Teachers
- Jaana Tomppo
- Anu Puodinketo-Wahlsten
- Course
- 7031390
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
2.9. - 25.9.2019
- eri ikäisiin ja eri väestöryhmiin liittyvät terveyden edistämisen ja terveydenhoitotyön erityiskysymykset.
- terveydenedistämisen menetelmät
- moniammatillisuus
- seksuaalisuus ja sen tukeminen terveydenhoitajan työssä
- varhainen puuttuminen ja puheeksiotto
- lähisuhdeväkivallan puheeksiottaminen
- kaltoinkohtelu
- lastensuojelun kysymykset
- sote-uudistus ja muut ajankohtaiset asiat
- päihde- ja mielenterveys
- monikko- ja uusperheet
- haittojavähentävätyö päihteidenkäyttäjien parissa
- monikkoperheet
Objective
SPECIAL ISSUES IN PUBLIC HEALTH NURSING 5 cr TERIObjectives: The student shall be able to-assess and support the resources of people and families of different ages and prevent risks and disturbances to health, safety and social development- analyse various client-oriented methods in public health nursing- improve his or her knowledge in addressing issues and early intervention as well as in evaluating the need for guidance and treatment- improve his or her knowledge of different group work methods and guide peer groups- work with the management of special issues at community and individual level in co-operation with a multidisciplinary expert group, and use his or her knowledge about the influence of the environment on the health of the community- improve his or her knowledge in public health nursing of special needs groups- improve his or her competences in medicinal treatment
Content
- special issues relating to different age groups- special issues relating to families with children and adolescents, such as early interaction, LGBT families, disturbances in child's speech development, child abuse, early intervention and addressing
Materials
Osoitetaan opintojakson alussa
Tenttikirjana: Haarala, P., Honkanen, H., Mellin, O-K. & Tervaskanto-Mäentausta, P. 2015. Terveydenhoitajan osaaminen. Helsinki: Edita.
Teaching methods
- Työelämälähtöiset luennot ryhmäkeskustelun pohjaksi, opintokäynnit, moniammatillinen päivä yhdessä sosionomiopiskelijoiden kanssa. Lopputentti annetusta materiaalista.
Exam schedules
Lopputentti 25.9.2019
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys: luennoitsijat tulevat työelämän eri sektoreilta.
Kansainvälisyys näkyy sisällöissä.
Student workload
Reflektiopäiväkirja, tentti, luennot ja oppimiskäynnit, ennakkotehtävät moniammatilliseen päivään.
Opiskelijan työtunnit yhteensä 135 tuntia.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen työpajoihin ja simulaatiotilanteisiin, läsnäolo 100%. Poissaolot korvataan kirjallisella tehtävällä, tarkemmat ohjeet opintojakson alkaessa.
Reflektiopäiväkirja hks/hyl
Etukäteistehtävät hyv-hyl
Työpajatuotos hyv-hyl
Simulaatio hyv-hyl.
Tentti 0-5