Skip to main content

Reception Duties, Outpatient Care, Empowering Nursing of Elderly Patients (4 cr)

Code: 7031539-3011

General information


Enrollment
01.06.2021 - 06.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.09.2021 - 31.10.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Johanna Nieminen
Course
7031539
No reservations found for realization 7031539-3011!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan verkkokurssina viikoilla 36-40.
PAKOLLINEN aloitus-INFO Zoomissa.


Vastaanottotoiminta, kotisairaanhoito ja kotisairaala 1 op
* Sairaanhoitajan toimintavastuut ja velvollisuudet moniammatillisessa yhteistyössä
* Hoidon tarpeen arviointi
* Voimavaraistava potilasohjaus
* Puhelinohjaus ohjausmenetelmänä
* Hoitotyön ajankohtaiset erityishaasteet
* Aikuisten rokotukset
* Asiakaspalveluprosessi ja hyvän asiakaspalvelun elementit
* Erilaiset asiakaspalvelun ja ohjauksen laadun ja vaikuttavuuden arviointimenetelmät sekä asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen kehittäminen
+ rokotusosaamisen verkkokurssi

Ikääntyneen hoitotyö 2op
• Ikääntymiseen liittyvät muutokset
• ikäpolitiikka ja ikääntyneiden palvelut
• Iäkkään toimintakyvyn ja voimavarojen arviointi sekä tukeminen eri ympäristöissä
• Iäkkäiden lääkehoidon turvallinen ja vaikuttava toteuttaminen
• Iäkkään ihmisen perheen ja läheisten osallisuus hoidossa

Geriatria ja farmakologia 1 op
• Iäkkäiden sairaudet
• Iäkkäiden lääkehoito

Objective

RECEPTION DUTIES, OUTPATIENT CARE, EMPOWERING NURSING OF ELDERLY PATIENTS 4?CR?VAASI
Objectives
Students will
- Learn to work in a customer-driven manner and support customers’ systematic self-care and commitment to care
- Know how to assess the need for care and refer customers to the appropriate social and health services
- Know how to use electronic services to guide and treat customers
- Know how to select the customer-driven education and guidance methods best suited to the context
- Be able to work in a multiprofessional work community
- Know how to use communications technology in the guidance and treatment of customers
- Learn to identify the most common geriatric disorders and become familiar with their medical treatment
- Know how to assess and support the functional capacity and resources of elderly patients
- Be able to assess the patients’ need for care
- Learn to plan, administer and evaluate safe and effective pharmacotherapy for elderly patients
- Know how to support and guide the family members regarding the treatment of elderly patients
- Adhere to ethical values and principles when nursing elderly patients and respect the life phase of elderly people
- Know how to work to ensure occupational and patient safety
- Be familiar with the national immunisation programme for adults and the vaccination of different groups and know how to administer vaccinations properly and safely
- Be able to identify infection risks related to reception duties and outpatient activities and know how to minimise them

Content

Contents
The study unit comprises 2 cr of studies offered in English
Gerontological Nursing 2 cr
- Aging-related changes
- Policy on the elderly and services for the elderly
- Evaluation of the functional capacity and resources of the elderly and provision of support in different environments
- Safe and effective administration of pharmacotherapy for the elderly
- Involvement of the family members in the treatment of elderly patients
Geriatrics and Pharmacology 1 cr?
- Geriatric disorders
- Geriatric pharmacotherapy
Reception Duties, Home Nursing and At-Home Hospital Care 1 cr
- The roles and responsibilities of nursesin multiprofessional cooperation
- Assessment of the need for care
- Empowering patient guidance
- Telephone guidance
- Current special challenges in nursing
- Vaccinations for adults
- Customer service process and elements of good customer service
- Assessment methods for the quality and effectiveness of customer service and guidance, as well as the development of customer service, guidance and education

Materials

Kurssilla annettu materiaali.

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan ItsLearning-oppimisympäristössä.

Student workload

Opintojakson laajuus on 4op eli varattava aika on 108t

Opintojakso koostuu moduuleista:
Moduuli 1 Orientaatio opintojaksolle
Moduuli 2 Ikääntyneen hoitotyö 2op (1op englanniksi)
Moduuli 3 Geriatria ja farmakologia 1op (0,5op geriatria englanniksi)
Moduuli 4 Sairaanhoitajan vastaanottotoiminta ja kotisairaala 1op (0,5op sairaanhoitajan vastaanottotoiminta englanniksi)

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty/Hylätty

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien tekemistä riittävällä laajuudella sekä osallistumista tenttiin.

Tentin tilalla Tietotesti valvotusti kampuksella. Tietotestinä on yksi osa valtakunnallisen sairaanhoitajan ammatillisen perusosaamisen arviointia, joka pilotoidaan Turun AMK:ssa vuonna 2021. Tenttiaika 60 minuuttia.

Go back to top of page