Skip to main content

Customer-oriented Innovative Nursing (5 cr)

Code: 7041103-3002

General information


Enrollment
13.05.2019 - 27.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Emergency Care
Teachers
Jari Säämänen
Sanna Ojala
Course
7041103
No reservations found for realization 7041103-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sisällöt
1. Potilasturvallisuus ensihoito ja hoitotyössä 1,5 op
• potilasturvallisuus, lääkehoidon turvallisuus, aseptinen toiminta
• vaaratapahtumista ilmoittaminen ja niistä oppiminen (potilaat, läheiset ja ammattilaiset)
• potilasturvallisuuden varmistaminen (riskien hallinta, ISBAR, tarkistuslistat)
• inhimilliset tekijät ja tiimityö potilasturvallisuudessa
• aggressiivisen asiakkaan kohtaaminen
2. Erilaisten asiakkaiden yksilöllinen kohtaaminen ja ohjaaminen niin sairaanhoitajan vastaanotolla, puhelimitse ja online 1,5 op
• asiakkaan hoitopolut sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmässä, moniongelmaiset perhetilanteet (sosiaalipäivystys)
• vastaanottotoimintaa toteuttavan sairaanhoitajan toiminta, vastuut ja velvollisuudet
• asiakkaan/potilaan kohtaaminen, haastattelu, tutkiminen ja kotiuttaminen / siirto hoitolaitokseen
• ihmisten kohtaaminen ja voimavaraistava potilaan opettaminen dialogisessa vuorovaikutuksessa
• asiakas vieraasta kulttuurista ja eri tavoin vuorovaikuttavat asiakkaat
• yksilötilanteet mm. tarttuvaa tautia sairastavan potilaan hoitaminen
3. Ajankohtaista terveydenhuollossa (blogi) 1 op (vkot 36-50)
• sote-uudistus
• hoitotyön ja ensihoidon ajankohtaiset haasteet
• koulutuksessa tapahtuu
• osaamisen haasteet
• jne
4. Lastensuojelu 1 op
• lapsen /nuoren avun tarpeiden tunnistaminen ja puuttuminen
• lastensuojelun prosessi
• palveluihin ohjaaminen, konsultointi ja yhteistyö lapsiperheiden palveluiten kanssa

Objective

Customer-oriented innovative nursing 5 cr ASINObjectives: The student shall be able to assess the patient's/client's needs of treatment and plan and based on evidence implement care as an independent actor in emergency care promote health and working and functional ability act following the requirements of patient safety implement empowering patient guidance based on evidence work in a multidisciplinary and multicultural work environment anticipate current and future challenges to nursing ang emergency care

Content

Contents: Independent expert activities, responsibilities and duties Evaluation of need of treatment Safety of nursing work processes Current special challenges to nursing Special situations in emergency care: childbirth, children, aggressive client, patient’s death… Demonstrate their competence in emergency care nursing and situation leadership in a simulated treatment situation (2 cr) Child protection 1 cr the social services authorities in securing the child’s rights and in arranging continued care

Materials

ks. Optima

Teaching methods

- tehtäväperustainen ja verkko-oppiminen
- moniammatillinen oppiminen
- autenttinen oppiminen

Exam schedules

lukujärjestyksen mukaan

Pedagogic approaches and sustainable development

- tiimioppiminen
- yhteisopettajuus
- työelämälähtöisyys
- työelämäyhteystyö; yhteissimulaatiot EPLL henkiöstön kanssa

Completion alternatives

Vastaava opintojakso toisen ryhmän kanssa

Student workload

Sisällöt - kaikki teemat linkittyvät toisiinsa
1. Potilasturvallisuus ensihoito ja hoitotyössä 2 op
2. Erilaisten asiakkaiden yksilöllinen kohtaaminen ja ohjaaminen niin sairaanhoitajan vastaanotolla kuin puhelimisessakin 1,5 op (luento 2 h + tehtävä10 t + simulaatiot 8 t)
3. Ajankohtaista terveydenhuollossa 1 op (27 h)

Evaluation methods and criteria

Artikkeli hyväksytty / täydennettävä
Tehtävät (yksilö-, ryhmä- ja verkkotehtävät) hyväksytty / täydennettävä
Simulaatiot hyväksytty / hylätty
Ryhmätentti 5-1/ hylätty

Further information

SYSI opinnot suoritettu kuten kaikki perusopinnotkin,

Go back to top of page