Skip to main content

Advanced Emergency Care (8 cr)

Code: 7041114-3001

General information


Enrollment
02.07.2018 - 30.11.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.11.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
8 cr
Local portion
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Emergency Care
Teachers
Sanna Ojala
Course
7041114
No reservations found for realization 7041114-3001!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Alken viikolla 46-
Opiskelija
- syventää tietojaan ja taitojaan erityisosaamista vaativan potilaan ensihoidon tarpeen määrittelyssä, suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- hallitsee potilaan ja hänen läheistensä tukemisen ja ohjauksen
- harjaantuu tekemään ensihoitotyön asiantuntijuutta edellyttäviä päätöksiä yhdessä potilaan ja muiden ammattiryhmien kanssa sekä kykenee tukemaan potilaan voimavaroja tämän terveyden edistämiseksi.
- on sisäistänyt ensihoitotyön etiikan sekä arvoperustan ja perustaa toimintansa ajantasaiseen tietoon
- syventää lääkehoito-osaamistaan ensihoitotyön eri alueilla (lääkehoitopassi)
- hallitsee kliinisen ensihoitotyön erityispiirteitä ja siihen liittyvää kirjaamista.

Objective

Advanced emergency care 8 crThe students- know how to independently conduct a clinical examination of an acutely ill or injured patient, and the interview pertaining to it- master the safe use of various examination instruments and medication equipment- increase their competence in making a correct working diagnosis to guide treatment, and rehearse their skills in deciding on the emergency care for a patient and in starting it, and are able to professionally motivate their solutions- increase their knowledge and skills in defining the medical risks of a patient and the urgency of transport - are able to decide not to transport the patient and to qualify their decision, after examining the patient and giving them emergency care, in cases where the patient’s status does not presuppose hospitalisation- increase their knowledge and skills of medication in emergency care situations (medication passport)- are able to guide and support the patient’s family in an emergency care situations outside the hospital - are capable of acting and studying collaboratively in a group in an entrepreneurial setting - increase their medication skills- master the documentation of patient care

Content

The contents will be published in the implementation plan.

Location and time

vko 46-50

Teaching methods

Harjoittelu työelämässä

Pedagogic approaches and sustainable development

työelämlähtöisyys

Completion alternatives

Opintojakso toisena ajankohtana

Student workload

Ohjattu harjoittelu 203 h
Opiskelijan työmäärän mitoitus
•Jobiili 2 h
•Perehdytystunti 2 h
•Palautetunti 2 h
•Harjoittelu 197 h

Assessment criteria, approved/failed

HYVÄKSYTTY:
Kykenee asiakassuhteessa avoimeen vuorovaikutukseen ja pystyy luomaan potilaan kanssa luottamuksellisen hoitosuhteen. Osaa kriittisesti arvioida omaa työskentelyään ja toimintansa eettisiä perusteita ja hyödyntää toiminnastaan saamaansa palautetta itsensä edelleen kehittämisessä. Kykenee tarkastelemaan hoitotilanteisiin liittyviä omia tunteitaan käyttäen niiden käsittelyssä ohjausta ja asiantuntijatietoa. Toimii ammattieettisten ohjeiden mukaan ja noudattaa terveydenhuollon lainsäädäntöä. Antaa palautetta työyksiköstä oppimisympäristönä
Osaa hakea luotettavaa tietoa ja perustella sillä toimintaansa sekä pystyy ohjattuna ratkaisemaan ongelmia, tekemään päätöksiä ja toimimaan niiden mukaisesti. Osaa hoitotason ensihoidon tutkimus- ja hoitovälineistön turvallisen ja tarkoituksenmukaisen käytön. Osaa potilaan systemaattisen tutkimisen ja tunnistaa hoitotason ensihoitoa vaativat peruselintoimintojen häiriöt ja potilaan henkeä uhkaavat tilanteet. Kykenee ohjattuna arvioimaan potilaan kokonaistilanteen ja tekemään työdiagnoosin sekä suunnittelemaan potilaan tarvitseman hoidon ja jatkohoitopaikan. Osaa tunnistaa hoitoa edellyttävät ongelmat ja niiden edellyttämät hoitomenetelmät sekä niiden vasteiden seurannan. Osaa toimia aseptisten periaatteiden mukaisesti ensihoidon eri tilanteissa. Osaa toteuttaa hoitotason ensihoidon lääkehoitoa turvallisesti. Kykenee systemaattiseen ja tarkoituksenmukaiseen potilastietojen dokumentointiin sekä raportointiin (ISBAR) eri yhteyksissä.
Tunnistaa ja osaa ohjatusti eritellä potilaan ja hänen läheistensä yksilöllisiä ohjaus- ja tiedonsaantitarpeita. Pyrkii arvioimaan omaa ohjaustoimintaansa ja itseään ohjaajana potilaslähtöisesti sekä kykenee perustelemaan tekemiään valintoja. Huolehtii osana ensihoitotiimiä potilaan pitämisestä tietoisena omasta tilanteestaan sekä hänelle tehtävistä tutkimuksista ja hoidoista sekä niiden toivotuista vaikutuksista.
Osaa toimia hoitotason ensihoitajan yhteistyössä ensihoitohenkilöstön ja muiden ammattiryhmien kanssa sovittujen toimintatapojen ja suunnitelmien mukaisesti. On selvillä omasta roolistaan ja toimii sen mukaisesti, ilmoittaa kykynsä suoriutua tehtävästä tehtävän saatuaan. Osaa toimia yhteistyössä muiden tiimin jäsenten ja johtajan kanssa. Osaa varmistaa sanallisesti tehtävän vastaanottamisen. Osaa informoida tiimiä/johtajaa löydöksistään sekä tehtävän suorittamisesta. Uskaltaa tuoda esiin oman poikkeavan näkemyksensä, jos se on mahdollisesti potilaan edun mukainen. Kykenee noudattamaan sairaanhoitopiirin hoito-ohjeita sekä sairaalan ulkopuolella toteutettavan lääkehoidon säännöksiä, ohjeita, lupia sekä hoitotason ensihoitajan vastuita ja velvoitteita. Osaa käyttää ensihoidon tiedonsiirto- ja viestintävälineistöä.
Pyrkii omalla toiminnallaan vastaamaan siitä, että ensihoitotyön laatu on mahdollisimman hyvää, tiedostaa vastuunsa ja toimii sen mukaisesti työyhteisössä. Kykenee perustelemaan ratkaisunsa luotettavaan näyttöön perustuen ja hyödyntämään aktiivisesti uusinta tieteellistä tietoa ammatillisessa päätöksenteossa sekä hoitotason ensihoidon kehittämisessä. Tietää työyhteisön henkilöstön mahdollisen kehittämisohjelman ja sen merkityksen ensihoitotyön laadun kannalta.

Go back to top of page