Network and Management in RDI environment (5op)
Toteutuksen tunnus: 7062067-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.04.2019 - 28.04.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.04.2019 - 29.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 20
- Koulutus
- Röntgenhoitajakoulutus
- Opettajat
- Mari Berglund
- Leena Walta
- Marjatta Häsänen
- Maika Kummel
- Opintojakso
- 7062067
Toteutukselle Network and Management in RDI environment 7062067-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
-Valmentautuminen ryhmänohjaajaksi Sosiaali- ja terveysalan projektipajoissa
-Harjaantuu ryhmänohjauksen johtamisen taitoihin hyödyntämällä tiiminohjauksen teoriatietoja ja toimimalla ryhmänohjaajana käytännössä
-Osaa suunnitella pajan toimintaa, ryhmäyttää opiskelijat, ohjata pajapiirit, huolehtia aikatauluista ja tehtävien palautuksista sekä osaa tukea projektipajan osallistujia oppimisprosessissaan
Tavoitteet
Student is able to- recognize substance and boders of his/her own expertise- operate in teams and networks- lead and manage team and project work- co-operate in a interdisciplinary and multicultural environment- communicate and interact in an international environment- reason radiographer's action by evidence based- to draw up an article or a poster.
Sisältö
Themes e.g.- Health Promotion in Clinical Radiography- Radiation in The Environment- Ethical Dilemmas in Clinical Radiography- Clinical Pathways- Challenges of Different Age Groups- Clinical Competence- Cancer Patient Rehabilitaiton- Staff Education
Oppimateriaalit
-Kymäläinen, H-R, Lakkala, M., Carver, E. & Kamppari, K. 2016. Opas projektityöskentelyyn. Helsingin yliopisto. Tieteellistä toimintaa -verkoston julkaisu.
-Terhyn projektipajan opiskelijaohjaajan opas. 2019. Turun AMKin sisäisiä julkaisua.
-Terhyn projektipajan lukupiirit 2019. Turun AMKin sisäisiä julkaisua.
-Muu mahdollinen etukäteismateriiali.
Opetusmenetelmät
-Valmentautumisiin osallistuminen
-Projektipajojen ohjaajana toiminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
-Itsenäinen opiskelu (etukäteismateriaaliin perustuvat tehtävät, päiväkirjan pitäminen)
-Pienryhmätyöskentely
-Työnohjaukseen osallistuminen
-Asiantuntija-alustukset
-Pajatoiminnan menetelmät (vastuuta ottamalla oppiminen)
-Itsearviointi, vertaisarviointi
-Uudistavan oppimisen näkökulmat (aiemman osaamisen hyödyntäminen)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-Etukäteismateriaaliin perustuvat oppimistehtävät
-Valmennuspäiviin osallistuminen (4 kertaa)
-Oman oppimisprosessin dokumentoiminen ja siihen perustuvan loppukertomuksen laatiminen
-Pajapiireihin, lukupiireihin ja 112 tapahtumaan osallistuminen
-5x27 tuntia=135 tuntia (suositeltavaa pitää tuntikirjausta)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-Opintojen arviointi muodostuu opettajan arvioinnista (0-5), pajaryhmän arvioinnista (0-5), opiskelijaohjaajan itsearvioinnista (0-5) ja opintojaksoon liittyvien tehtävien palautuksesta (0-5)
-Kaikista arvioinnin osa-alueista saatava vähintää T1.
Lisätiedot
-Toteutetaan PKÄTIS19 ja PRÖNTS19 ryhmien kanssa.