Asiakastyön harjoittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: 7081189-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 31.12.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 31.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 25
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Hanna Siren
- Heli Virjonen
- Opintojakso
- 7081189
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Asiakastyön harjoittelun tavoitteet, harjoittelupaikka ja ajankohta sovitaan yhdessä oman opettajatuutorin kanssa.
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy ohjatusti työelämään sekä erilaisiin sosiaalialan asiakastyön työorientaatioihin ja työmenetelmiin. Hän tietää ihmisen normaalin kasvun ja kehityksen eri vaiheet. Hän tunnistaa erilaisten elämäntilanteiden merkityksen yksilön kasvun ja kehityksen kannalta. Hän ymmärtää tavoitteellisuuden merkityksen asiakastyössä ja osaa ohjata asiakasta. Hän ymmärtää asiakasprosessin eri vaiheet. Hän harjaantuu moniammatillisissa tiimeissä työskentelyssä. Hän tuntee hyvinvointia ja sosiaalista turvallisuutta tukevia palvelujärjestelmiä.
Sisältö
- asiakastyön harjoittelu sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- ja vapaa-aikatoimen jne. eri toimintaympäristöissä (julkinen tai yksityissektori, järjestöt, säätiöt).
- harjoitteluun liittyvät oppimistehtävät
Opetusmenetelmät
Harjoittelu harjoittelupaikassa
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kokemuksellinen oppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoittelu ja siihen liittyvät harjoittelukansion mukaiset tehtävät kirjoitetaan harjoitteluraporttiin (10 op)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoittelun hyväksytty suorittaminen sekä harjoitteluraportin hyväksytty arvosana