Skip to main content

School as Growth Environment (5 cr)

Code: 7081228-3001

General information


Enrollment
01.04.2020 - 17.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.11.2020 - 15.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Olli Toivonen
Heli Virjonen
Noora Kumpulainen
Course
7081228
No reservations found for realization 7081228-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

ALUSTAVA SUUNNITELMA
Täydentyy ennen opintojakson alkua

9.11. Oppimistehtävä koulukiusaamisesta -palautuspäivä. Tehtävän tiedot Optimassa.

Verkko-opetus:

10.11. klo 9-15 https://turkuamk.zoom.us/j/62316408906

Orientaatio opintojaksoon, koulun merkitys ja koulu ympäristönä (HV, OT, NK)
Koulukiusaaminen -ennakkotehtävän purku (HV,OT)
Oppilas- ja opiskelijahuolto (HV)

17.11.
klo 9-11.30 Kuraattori Kati Länsiö, TA! ja Tea Kangasniemi, Syvälahden koulu +case-harjoitukset koulukuraattorin työhön liittyen (HV)
klo 12.30-15 Harjoituksia lasten / nuorten resilientin toimintakyvyn vahvistamiseksi. Kuinka auttaa puolustautumaan kiusaamista vastaan? (NK)

1.12. klo 9-15 (OT)
Oppimisen tukeminen koululuokassa, kouluympäristössä ja kotona (Toivonen)
Kognitiiviset menetelmät lapsen apuna (Toivonen)

8.12. (HV)
klo 9-11 Ryhmätentti
klo 12-14 Kaunokirjallisuustehtävän purku

15.12. klo 9-12 Projektien purku ja palaute toiminnallisten II moduulista (HV)

Objective

Opiskelija tietää koulun toimintaa ohjaavat säädökset sekä oppilas- ja opiskelijahuollon periaatteet. Hän tunnistaa nuorten kehitykseen ja oppimiseen liittyviä vaiheita ja vaikeuksia. Hän osaa soveltaa sekä yksilöohjauksen että ryhmätyöskentelyn menetelmiä.

Content

oppilas- ja opiskeluhuoltotyönuorten yhteisöt ja koulunuorten mielenterveys- ja kriisityö

Materials

Tenttikirjallisuus:
1. Junttila, Nina 2015. Kavereita NOLLA. Lasten ja nuorten yksinäisyys. Helsinki: Tammi
2. Ahtola, Annarilla (toim.) 2016. Psyykkinen hyvinvointi ja oppiminen. sivut 12-164 ja 243-261
+ lähiopetusmateriaalit

Exam schedules

8.12. klo 9-11 ryhmätentti

Student workload

Kiusaamiseen liittyvä ennakkotehtävä. Tehtävän purku on jakson ensimmäisen lähiopetuspäivänä.

Lähiopetus 1op
Tehtävät 2op
Tentti 2op

Go back to top of page