Skip to main content

Child Clients and Their Welfare in Residential Work (5cr)

Code: 7081251-3004

General information


Enrollment
16.05.2022 - 22.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.11.2022 - 30.04.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Course
7081251

Unfortunately, no reservations were found for the realization Child Clients and Their Welfare in Residential Work 7081251-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Jakso toteutuu mahdollisuuksien mukaan lähiopetuksena kampuksella .

8.11. - 15.11.2022 Kaunokirjallisuustehtävän purku, Lapsen arki sijaishuollossa / LN
15.11 opetus / LN

15.11. - 22.11.2022 Lapsen kasvu ja kehitys / NK
22.11 opetus

23.11. kello 8.30 - 15.00 Tunne-elämän epävakaus ja sen kohtaaminen asiakastyössä. Osallistumme Turun AMKn täydennyskoulutuspäivään. Verkkototeutus. LN

22.11. - 29.11.2022
29.11 opetus / NK - Lapsen erityishaasteet (Nepsy)

29.11. - 6.12.2022 Minä lapsen omaohjaajana / LN
6.12 ei opetusta, itsenäinen haastattelutehtävä

6.12.2021 - 13.12.2022 Traumatisoituneen ja kiintymyssuhdehäiriöisen lapsen hoito / NK
13.12 Etäopetus klo 9.00 - 14.00 / NK, moduulin päättäminen klo 14.00 - 15.00 / LN, NK, SV, NV


*************************************************************
Läsnäolo100%. Paikalla oltava 50% opetuksesta, jotta mahdollisuus hyväksyttävään suoritukseen.

Objective

Student
- is able to recognize the special needs of placed children and their families
- learns to support placed children and their families

Content

Content
- placed children’s welfare; children’s “normal” and special needs; affectional issues, trauma
- with placed children; therapeutic facility upbringing
- cooperation between special and demanding level services: facility care (child and youth caring institution, reform schools),
special medical care, neuropsychiatry
- support of adaptation at home, parenthood persuasion
- participation of placed children’s parents

Student workload

Lähiopetus, ennakkotehtävät ja tiimityö 3op
Blogi 2op

Go back to top of page