Operational Environment and Processes of Health Technology (5cr)
Code: 7331001-3002
General information
- Enrollment
- 01.08.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master of Health Care Technology
- Teachers
- Minna Salakari
- Elina Kontio
- Course
- 7331001
Unfortunately, no reservations were found for the realization Operational Environment and Processes of Health Technology 7331001-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Keskeiset osa-alueet
•Suomen sosiaali- ja terveydenhoitojärjestelmä, rahoitus ja lainsäädäntö
•sote palvelujärjestelmä toimintaympäristönä
•teknisen laitteiston ja toimintaympäristön suunnittelu, käyttöönotto ja ylläpitopalvelujärjestelmän tukena
•terveydenhoidon tietojärjestelmäät, systeeminen yleiskuvaus
•sosiaali- ja terveysalan henkilökunta: koulutus, tehtävät ja roolit hoitoketjussa
•toimintaprosessien kuvaus ja kehittäminen (JHS-152)
http://www.thl.fi/attachments/tiedonhallinta/soveltamisohje_sosiaalihuollon_toimintaprosessien_kuvausten_kayttoon.pdf
Objective
After completing the module, student
- knows the operational environment of Health Technology within the Social Welfare and Health Care- services system
- from the perspective of Health Technology, knows the tasks, roles and aspects of different operators within Health Care and Social Services-system
- is able to describe and develop both supportive and core processes of Health Care and Social Services operational environment.
Content
Central sections
- Social Welfare and Health Care-system in Finland, funding and legislation
- Social Welfare and Health Care-system as an operational environment
- design, introduction and systems maintenance services support of technical equipment and operational environment
- information systems within Health Care, system overview
- personnel of Social and Health Care: education, tasks and roles in the chain of care
- development and description of operation processes (JHS-152)
Materials
Optimasta
Teaching methods
Luennot, vierailut, , kirjalliset tehtävät
Pedagogic approaches and sustainable development
innovaatiopedagokiikka
Student workload
Osallistuminen lähipäiviin (luennot, työskentely,opintokäynnit) 0.5 op,
kirjallisten tehtävien laadinta (ennakkotehtävät)ja esitykset 4.5 op (sisältää itsenäisen työskentelyn ja työyhteisötyöskentelyn).
Evaluation methods and criteria
Arviointimateriaali muodostuu aktiivisesta lähipäivien työskentelyynosallistumisesta, oppimistehtävien laadinnasta ja esityksistä sekä niihin liittyviin keskusteluihin ja kommentointiin osallistumisesta.
Oppimistehtävät 1-3arvioidaan asteikolla hyväksytty (1) / hylätty (0), muut oppimistehtävät asteikolla 0-5. Arviointiperusteet esitetään oppimistehtävissä.
Jakson arvosana muodostuu seuraavasti: tehtävän 4 perusteella.
Jos joku arvosanoista on hylätty, niin koko jakson arvosana on hylätty.
Arvosanojen kriteerit:
1: Opiskelija osoittaa omaksuneensa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) perusteet, mutta oppimistehtävät ovat suppeita eikä asioihin ole paneuduttu tehtävän annon edellyttämällä tavalla.
3: Opiskelija osoittaa hallitsevansa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) oppimistehtävien sisällön ja laajuuden perusteella.
5:
Arviointimateriaali muodostuu aktiivisesta lähipäivien työskentelyynosallistumisesta, oppimistehtävien laadinnasta ja esityksistä sekä niihin liittyviin keskusteluihin ja kommentointiin osallistumisesta.
Oppimistehtävät 1-3arvioidaan asteikolla hyväksytty (1) / hylätty (0), muut oppimistehtävät asteikolla 0-5. Arviointiperusteet esitetään oppimistehtävissä.
Jakson arvosana muodostuu seuraavasti: tehtävän 4 perusteella.
Jos joku arvosanoista on hylätty, niin koko jakson arvosana on hylätty.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osoittaa omaksuneensa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) perusteet, mutta oppimistehtävät ovat suppeita eikä asioihin ole paneuduttu tehtävän annon edellyttämällä tavalla.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) oppimistehtävien sisällön ja laajuuden perusteella.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa erinomaisesti kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö)sisällön. Oppimistehtävien palautukset osoittavat syventymistä annettuun kirjallisuuteen ja tehtäväraportit ovat laadultaan ja laajuudeltaan sellaisia, että toiminnan kehittämisen ja tutkimisen menetelmiä on sovellettu tarkoituksenmukaisesti ja oikein.