Tapahtuman viestintä, markkinointiviestintä ja imagonhallinta (3 op)
Toteutuksen tunnus: C-02469-HM10025-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
12.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
23.09.2024 - 06.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Karelia-ammattikorkeakoulu, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 15
- Opintojakso
- C-02469-HM10025
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.
Sisältö
Haluatko oppia, miten tapahtumasta tehdään näkyvä, kiinnostava ja vaikuttava? Tällä opintojaksolla pujahdat tapahtumaviestinnän ja -markkinoinnin maailmaan – opit, miten viestintä rakentaa tapahtuman imagoa ja miten markkinointiviestintä tavoittaa oikean yleisön oikealla tavalla. Opintojaksolla opit - Tapahtuman sisäisen ja ulkoisen viestinnän periaatteet - Imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle - Markkinointiviestinnän suunnittelua käytännössä. Opintojakson aiheita ovat: - Lähtökohdat: merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät - Sisäinen viestintä - Viestintäsuunnitelma - Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus - Ulkoinen viestintä - Markkinointiviestintäsuunnitelma - 7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö) - Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat - Tiedottaminen - Imagon hallinta - Imago, sen luominen ja hallinta - Maine ja maineriski Tämä opintojakso on erityisen hyödyllinen: - Tapahtumatuotannon opiskelijoille ja muille kulttuurialan osaajille - Markkinoinnista ja viestinnästä kiinnostuneille – erityisesti niille, jotka haluavat kehittää osaamistaan tapahtumien kontekstissa - Työelämässä toimiville, jotka osallistuvat tapahtumien järjestämiseen tai viestintään osana omaa työtään.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Moodlessa
Opetusmenetelmät
Tällä opintojaksolla saat tietoa tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkin avulla tapahtuman viestinnän ja markkinoinnin toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla perehdyt digitaaliseen lähdeaineistoon ja opetustallenteisiin, joka käsittelevät viestintää, markkinointiviestintää ja imagoa. Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset markkinointiviestintäsuunnitelman sekä oivalluspäiväkirjan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen 43 h, oppimistehtävien laatiminen 38 h