Communication, Marketing and Image Management (3 cr)
Code: C-02469-HM10025-3005
General information
- Enrollment
- 23.08.2025 - 21.09.2025
- Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
- Timing
- 22.09.2025 - 12.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- Karelia University of Applied Sciences, Verkossa
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Course
- C-02469-HM10025
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
In this course you will get information about effective internal and external communication of the event. With the help of examples, you will become familiar with the practical implementations of communication and marketing and understand the importance of image and image management for an event. During the course you will learn how to draw up a communication and marketing communication plan to support the implementation of the event.
Content
Starting points: Purpose, strategy, values, goals and target groups Internal communications Communication plan Core messages, communication responsibilities, communication channels, implementation External communication Marketing communication plan 7P (product, price, place, promotion, people and customers, processes and physical environment Event communication: goal, customer promise, marketing channels, (sales channels), marketing timing (teasers, sign-up / ticket sales, marketing communication during the event and after-sales), experientiality (relevance, storytelling, memories vs. pricing / coverage), tracking, analysis Information Image management Image, its creation and management Reputation and reputational risk
Location and time
Aikataulu: • Alkaa: 22.9.2025 • Päättyy: 5.12.2025 • Kaikki tehtävät palautettava viimeistään 5.12. arviointia varten Tarkemmat ohjeet ja materiaalit löydät Moodlesta opintojakson alkaessa.
Materials
Opintojakson materiaalit löytyvät Moodle-oppimisympäristössä.
Teaching methods
Opintojaksolla pujahdat tapahtumaviestinnän ja -markkinoinnin maailmaan – opit, miten viestintä rakentaa tapahtuman imagoa ja miten markkinointiviestintä tavoittaa oikean yleisön oikealla tavalla. Opiskelet - Itsenäisesti verkossa Moodle-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta - Käytössäsi on digitaaliset lähteet ja opetustallenteet - Laadit markkinointiviestintäsuunnitelman valitulle tapahtumalle - Kirjoitat oivalluspäiväkirjan, jossa reflektoit oppimaasi
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa noin 27 opiskelijan työtuntia. Näin ollen sinulla on aikaa noin 81 tuntia opintojakson suorittamiseen, mikä voi tarkoittaa, että sinulla menee oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen noin 43 h ja oppimistehtävien laatimiseen noin 38 h.