Encountering and Instructing a Child with Special Needs (5 cr)
Code: C-02469-SS10059-3006
General information
- Enrollment
- 01.10.2024 - 19.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.01.2025 - 16.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- Karelia University of Applied Sciences, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Course
- C-02469-SS10059
Evaluation scale
Approved/Rejected
Content scheduling
Opiskelija voi edetä opintojakson suorittamisessa omaan tahtiinsa. Kaikki tehtävät tulee olla palautettuna viimeistään 16.5.205.
Objective
Opintojakson jälkeen osaat: - määritellä mitä erityistä tukea tarvitsevalla lapsella ja erityisellä tuella tarkoitetaan - kuvailla erilaisia erityisen tuen ilmenemismuotoja - nimetä erilaisia erityisen tuen palveluja - havainnollistaa millaisia asioita on huomioitava kohdattaessa erityistä tukea tarvitseva lapsi ja suunnitella hänen tarpeitaan vastaavaa toimintaa.
Content
Opintojaksolla perehdyt seuraaviin teemoihin: - erityinen tuki - lapsen kasvun, kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet - erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen - erityisen tuen toteutusmuodot ja palvelut
Location and time
Opintojakson suorittaminen tapahtuu aikavälillä 3.2. - 16.5.2025 Karelia-ammattikorkeakoulun moodle-oppimisympäristössä.
Materials
Löytyvät moodlesta tai ovat linkitettyinä sinne.
Teaching methods
Opintojakson suorittaminen tapahtuu itsenäisenä opiskeluna omaan tahtiin verkko-opintoina. Opintojakson opiskeltavat sisällöt on jaettu kolmeen teemaan: erityistä tukea tarvitseva lapsi, erityinen tuki ja erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen. Jokaiseen teemaan perehdyt aluksi materiaalien avulla ja sen jälkeen teet niihin liittyvän tehtävän. Lopuksi laadit case-raportin, jossa tarkastelet oppimisia asioita tapauskuvauksen näkökulmasta.
Employer connections
-
Exam schedules
-
Pedagogic approaches and sustainable development
-
Completion alternatives
-
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Evaluation methods and criteria
Opintojakson tehtävien suorittaminen hyväksytysti. Oppimistehtävät: tentti, mind map, huoneentaulu ja case-raportti.