Ethical Principles in Customer Contacts and Instruction (5 cr)
Code: C-02473-AV00CJ20-3002
General information
- Enrollment
-
01.01.2025 - 27.02.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- Kajaani University of Applied Sciences, Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omien aikataulujen mukaan Reppu-oppimisympäristössä.
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Course
- C-02473-AV00CJ20
Evaluation scale
0 - 5
Objective
The students will be familiar with the ethical foundations of the social and healthcare sector. They will identify and understand the values and concepts of humanity present in their work and understand the significance of these concepts and values in promoting trust, empathy and empowerment when interacting with customers. The students will perceive and understand their customers' life situations, position and rights within social and healthcare. They will understand the underprivaleged and different life situations and can act professionally in accordance with their clients' service requirements and what is best for their clients.
Content
Ethical foundations of social services, values, the employee's concept of humanity, promoting customer safety, professional competence, dialogue, case management from an ethical and socially sustainable perspective, self-monitoring in the social services sector, ethically sustainable multidisciplinary cooperation.
Location and time
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omien aikataulujen mukaan Reppu-oppimisympäristössä.
Materials
Opintojakso rakentuu pakollisen kirjallisuuden ympärille. Lisäksi opintojakson sisällöissä on hyödynnetty muuta kirjallisuutta ja lähteitä. Pakollinen kirjallisuus: Hallamaa, J. (2017). Yhdessä toimimisen etiikka. Helsinki: Gaudeamus. Huom. Opintojaksoa ei voi suorittaa ilman pakollista kirjallisuutta.
Teaching methods
Verkko-oppimisympäristössä tapahtuva itsenäinen opiskelu (esitietokysely, tehtävät) ja verkkokeskusteluihin osallistuminen. Opintojakson voi suorittaa kokonaisuudessaan itsenäisesti. Avoimen ammattikorkeakoulun ja muiden ammattikorkeakoulujen ristiin opiskelijoille ei ole lähiopetusta.
Exam schedules
Tentti on mahdollista suorittaa verkkotenttinä opiskelijan oman aikataulun mukaan. Esseen tai oppimispäiväkirjan voi palauttaa oman aikataulun mukaan.
Completion alternatives
Opiskelija voi suorittaa joko verkkotentin tai esseen tai oppimispäiväkirjan, jolla osoittaa osaamisen. Esseen voi laatia yksin tai pienryhmässä. Oppimispäiväkirja laaditaan itsenäisesti.
Student workload
Opintojakso on viiden (5) opintopisteen laajuinen. Viisi opintopistettä vastaa noin 135 opiskelijan työtuntia.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu opintojaksoon sisältyvän tentin tai esseen tai oppimispäiväkirjan arvosanasta. Yksittäisen esseen arviointikriteereissä kukin näkökulma arvioidaan asteikolla 0-5. Kustakin näkökulmasta on saatava arvosanaksi vähintään tyydyttävä (1) tai esseetä on täydennettävä. Esseen asettelu ja rajaus - aiheen rajaus ja kysymyksen asettelu - aiheessa pysyminen - tehtävänantoon vastaaminen - esseen asiasisältö. Yleinen akateeminen kirjoittaminen - tekstin rakenne ja jäsentely - tekstin muotoilu ja kieliasu - viittaustekniikan hallinta - ohjeiden noudattaminen. Sisällön hallinta ja materiaalin hyödyntäminen - opetetun sisällön hallinta - annetun materiaalin ja lisämateriaalin hyödyntäminen. Kirjoittajan oma ajattelu - opitun ja luetun hyödyntäminen - tiedon soveltaminen - omien näkemysten esittäminen - väitteiden perusteleminen.