Siirry suoraan sisältöön

Pedagoginen ja sosiaalipedagoginen asiantuntijuus, kehittäminen ja johtaminen lapsiperheiden palveluissa (5op)

Toteutuksen tunnus: C-02507-YHU250022-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.10.2025 - 23.03.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
16.03.2026 - 10.06.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Satakunnan ammattikorkeakoulu, SAMK kampus Pori
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50

Toteutukselle Pedagoginen ja sosiaalipedagoginen asiantuntijuus, kehittäminen ja johtaminen lapsiperheiden palveluissa C-02507-YHU250022-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee sosialisaation, kasvatuksen ja pedagogisen johtamisen käsitteet. Opiskelija ymmärtää, jäsentää sekä analysoi sosiaalipedagogisen lähestymistavan ja pedagogisen johtamisen mahdollisuudet kasvun, arjenhallinnan ja sosiaalisen toimintakyvyn sekä osallisuuden tukemisessa. Opiskelija soveltaa, analysoi ja kehittää sosiaalipedagogista lähestymistapaa ja pedagogista johtamista kasvatustyön toimintaympäristöissä.

Sisältö

Sosiaalipedagogiikan ja pedagogisen johtamisen keskeiset käsitteet; sosiaalipedagoginen näkökulma osallisuuteen, kasvuun ja kehitykseen; pedagoginen johtaminen yhteisön ja yksilöllisen kasvun voimavarana; sosiaalipedagoginen ja pedagoginen kehittäminen ja johtaminen

Aika ja paikka

Toteutuu verkko-opintoina, 3x 4 tuntia maalis-toukokuussa 2026 (torstai ja/tai perjantai) , kontaktiajat ilmoitetaan myöhemmin. Alustava suunnitelma on, että 1. ja 2. verkkototeutuskerta ovat luentopainotteisia ja 3. kerta varattu alustavasti henkiklökohtaisille ohjaustapaamisille.

Oppimateriaalit

Tämä vielä vaiheessa ja se ilmoitetaan tammi-helmikuussa 2026

Opetusmenetelmät

Opintojakso on toteutumassa 1. kertaa, joten sen suunnittelu aalusta alaken on nyt käynnissä...2025-10-17/SP

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollisuuksien mukaan pyrkimys on toteuttaa työelämäyhteistyötä jossakin muodossa, esim. pienimuotoisen kartoituksen tai havainnoin avulla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Jaksossa tulee olemaan oppimistehtäviä 3-4 kpl, joista 1 laajempi esseetyyppinen raportti tai kirjallisuukatsaus ja 2-3 kpl pienimuotoisempia moodlessa olevia tehtäviä. Tehtävistä arvioidaan asteikolla 0-5 em. laajempi 75% painoarvolla ja loput pienimuotoisemmat tehtävät asteikolla hylätty-täydennettävä- hyväksytty painoarvolla 25% (?). Tämä vielä harkinnassa. Mahdollisuus tehdä ainakin osa tehtävistä myös parityönä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

12 tuntia lähioeptus

Siirry alkuun