Skip to main content

Multimodal Interaction in professional contexts (3 cr)

Code: C-02631-VAPTU5-3006

General information


Enrollment
01.04.2025 - 27.05.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
28.09.2025 - 31.07.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
HUMAK University of Applied Sciences, Paikkaan sitomaton
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 300
No reservations found for realization C-02631-VAPTU5-3006!

Evaluation scale

Pass - Fail

Objective

Student will be able to - explain the concept of multimodality, - identify different modes and channels of communication, - demonstrate understanding of how the multimodal view on interaction can be used to influence the interaction in the workplace, - identify how to develop one’s own skills in terms of multimodal interaction skills.

Content

Content: The aim of the course is to develop interaction skills with a special focus on linguistic accessibility. The aim is to give an introduction on how to facilitate communication and promote linguistic accessibility when working with people whose access to interaction is challenged due to, for example, problems in hearing or whose linguistic resources are marginalised in the society (e.g. sign language users). The course is directed towards people whose profession entails encountering people from varied backgrounds, and who, therefore, need wide-ranging interaction skills. During the course, the student becomes acquainted with a multimodal view of interaction and examines the utilization of the concept in different working environments. Multimodal interaction competence is based on an understanding of the multichannel and multimodal nature of interaction: meanings are conveyed by both verbal and non-verbal means (e.g. gestures, eye contact and images). The student practices observing interaction situations and harness a range of interaction methods people use in order to understand and be understood.

Location and time

Omaan tahtiin itsenäisesti suoritettava opintojakso. Viimeinen päivä palauttaa opintojakson tehtäviä on 31.7.2026.

Materials

Opintojaksolla on tarvittavat aineistot, kirjallisuus ja videot.

Teaching methods

Kurssin aikana opiskelija tutustuu vuorovaikutuksen monimuotoiseen näkökulmaan ja tarkastelee käsitteen hyödyntämistä eri työympäristöissä. Kurssi on jaettu osioihin, joista jokainen keskittyy eri aiheeseen. Suosittelemme, että käyt aiheet läpi numerojärjestyksessä. On kuitenkin mahdollista rakentaa oma polkusi kurssin aiheiden läpi. Joskus sinun täytyy suorittaa tehtävä tai lukea materiaali ennen kuin voit siirtyä seuraavaan tehtävään. Jos pääsysi seuraavaan aktiviteettiin on rajoitettu, tarkista, onko sinulla keskeneräisiä tehtäviä tai harjoituksia. Jokaisessa aiheessa on joukko oppimistoimintoja, jotka auttavat sinua tutustumaan kurssin aiheisiin. Luettuasi tai katsottuasi uudet materiaalit voit testata tietosi visailujen avulla.

Evaluation methods and criteria

Suoritettu-hylätty.

Go back to top of page