Game Education in Youth Work (5 cr)
Code: C-02631-VAYP2-3004
General information
- Enrollment
-
02.01.2024 - 31.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
03.06.2024 - 31.08.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- HUMAK University of Applied Sciences, Opintojakso järjestetään kokonaisuudessaan verkossa. Opintojakson oppimisympäristö aukeaa 3.6.2024. Reaaliaikainen webinaari järjestetään Zoomissa opintojakson alussa 6.6. klo 9-11. Webinaari tallennetaan ja sen voi katsoa myöhemmin. Kaikki tehtävät tulee olla tehtyinä viimeistään 18.8.2024. Opintojakson suoritusmerkintä annetaan elokuun loppuun mennessä.
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Course
- C-02631-VAYP2
Evaluation scale
Pass - Fail
Objective
Student - Gains competencies to implement gaming in youth work. - Understands phenomena related to gaming cultures. - Learns to support the well-being of gaming youth. - Learns to support young people towards being gaming literate. - Acquires skills to promote equality in gaming-related youth work activities. - Critically evaluates their own relationship to gaming and gaming cultures.
Content
During the course, the focus is on game education and being gaming literate as concepts. Additionally, factors influencing the well-being of gaming youth and various ways of gaming in youth work are explored. The age rating legislation related to digital games becomes familiar to students. The theme of equality runs as a common thread throughout the course. The emphasis in the course is on digital gaming.
Location and time
Opintojakso järjestetään kokonaisuudessaan verkossa. Opintojakson oppimisympäristö aukeaa 3.6.2024. Reaaliaikainen webinaari järjestetään Zoomissa opintojakson alussa 6.6. klo 9-11. Webinaari tallennetaan ja sen voi katsoa myöhemmin. Kaikki tehtävät tulee olla tehtyinä viimeistään 18.8.2024. Opintojakson suoritusmerkintä annetaan elokuun loppuun mennessä.
Materials
Suomeksi - Friman, Usva; Arjoranta, Jonne; Kinnunen, Jani; Heljakka, Katriina; Stenros, Jaakko 2022. Pelit kulttuurina. Vastapaino. Saatavilla Humakin kirjastosta painettuna ja e-julkaisuna: https://humak.finna.fi/Record/hurma.82360 https://journal.fi/sosiaalipedagogiikka/article/view/102979/66412 - Tossavainen, Tommi (toim.) 2019. Pelikasvattajan käsikirja 2. Kansallinen audiovisuaalinen instituutti. Saatavilla osoitteessa: https://pelikasvatus.fi/pelikasvattajankasikirja2.pdf
Teaching methods
Opintojaksolla perehdytään pelikasvatukseen ja pelisivistykseen käsitteinä. Lisäksi tutustutaan pelaavan nuoren hyvinvointiin vaikuttaviin tekijöihin sekä erilaisiin pelikasvatuksen tapoihin nuorisotyössä. Digitaalisiin peleihin liittyvä ikärajalainsäädäntö tulee tutuksi. Yhdenvertaisuuden teema kulkee punaisena lankana läpi opintojakson. Opintojaksolla keskitytään digitaaliseen pelaamiseen. Opintojakso suoritetaan omaan tahtiin itsenäisesti verkossa. Opintojakson alussa järjestetään reaaliaikainen webinaari, jossa käydään läpi opintojakson suoritusohjeet, luodaan yleiskatsaus opintojaksoon ja aloitetaan perehtyminen pelikasvatukseen.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty - hylätty. Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan opintojakson kaikkien tehtävien tekeminen ohjeiden mukaisesti.