Siirry suoraan sisältöön

Culture, Organisation and Sustainability (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02631-YAMK-COSM1-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 01.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
11.09.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Korkeakoulu
Humanistinen ammattikorkeakoulu, Paikkaan sitomaton
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 20
Toteutukselle C-02631-YAMK-COSM1-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Session 1 - The panoramic view (macro level) on culture, arts and sustainability values. - Cultural (eco)systems: policies, strategies, EU programmes and city actors. Creative partnerships for sustainability and innovation. Fair cultural cooperation – international and intercultural perspective. Session 2 - CCS (Cultural and Creative Sectors) organisations and sustainability values. Existential Sustainability and the role of the leader. Sesion 3 - Organisational cultures oriented towards sustainability values in workplaces focused on the arts, cultural heritage and creative practice. Organisational symbolism, artefacts, rituals, narrations, and the power of storytelling. Session 4 - Sustainability and planning. The time dimension of work of cultural managers. - Intergenerational aspect of sustainability – cultural management applications.

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on tarjota opiskelijoille kansainvälinen ja monialainen näkökulma kulttuurialan ja luovien alojen kestävyyshaasteisiin. Opintojaksolla kyseenalaistetaan ja tarjotaan ratkaisuja luovan alan organisaatioiden ja kulttuurialan ammattilaisten rooliin ekosysteemiensä tasapainottamisessa. Opintojakso perustuu vuorovaikutukseen, yhteistyöhön, kirjalliseen argumentointiin ja vuoropuheluun. Opintojakson jälkeen opiskelija osaa: - aktivoida toimintaansa suhteessa kulttuuriin ja kestävän kehityksen arvoihin - ymmärtää kulttuuri- ja luovien organisaatioiden kestävyyshaasteiden kirjoa

Sisältö

Sisällöt: - Laaja näkökulma (makrotaso) kulttuurista, taiteesta ja kestävän kehityksen arvoista - Kulttuuriset (eko)systeemit: politiikat, strategiat, EU:n ohjelmat ja kaupunkitoimijat. Luovat kumppanuudet kestävyyden ja innovoinnin edistämiseksi. Reilu yhteistyö - kansainvälinen ja kulttuurien välinen näkökulma - Kulttuurialan ja luovien alojen organisaatiot ja kestävän kehityksen arvot. Eksistentiaalinen kestävyys sekä johtajan rooli - Kestävyysarvoihin suuntautuneet organisaatiokulttuurit taiteeseen, kulttuuriperintöön ja luoviin käytäntöihin keskittyvillä työpaikoilla. Organisaatioiden symboliikka, artefaktit, rituaalit, kertomukset ja tarinankerronnan voima - Kestävyys ja suunnittelu - Kestävän kehityksen sukupolvien välinen näkökulma

Aika ja paikka

11.09.2025 13.00 - 17.00 HEL B1.09 (40 henkilöä) and Online. You will find the link in the Hoodle. 25.09.2025 13.00 - 17.00 Ulkopuolinen tila : Online. You will find the link in Hoodle. 09.10.2025 13.00 - 17.00 HEL B1.107 (32 henkilöä) and Online. You will find the link in the Hoodle. 28.10.2025 13.00 - 17.00 HEL (room tba) and Online. You will find the link in the Hoodle.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The course aim is to activate at least few different streams of students/participant activity regarding culture & sustainability values: interaction, cooperation, reflection, written argumentation and dialogue in conversation. That is why we propose a combination of 3 complementary final assignments (A + B + C = 5 ECTS). A. Micro project based on the course content (detecting sustainability oriented problem / deficit in arts management / cultural production practice and providing solution proposal) in students'/participants' quartets - summarised in the final 10-15 minutes presentation. [ECTS: 2; Grading scale: 1-5] + B. Final individual conversation with the teacher based on the course content. This is delivered as 10 minutes final conversation of individual student/participant with the course teacher as students'/participant's answers to 3 questions: 1) student's/participant's reflection on the one of four course seminars meetings contents (selected by the student in advance); 2) student's/participant's short reflection on the academic text or video material of her/his choice - freely selected by student from the materials given with the course (on the hoodle platform); 3) student's/participant's reflection of the prospects of the course content in her/his future practice, it's impact on student's/participant's future career; [ECTS: 1; Grading scale: passed/failed] + C. Written 3-5 p. course topic related short essay (based on literature or case study description, [there is a preference for topics related to the thematic area that is closest to participant's current interest, experience, field, place of belonging [professionally / locally / nationally], or a specific direction participant turn to when applying the course' content] delivered by individual student/participant [ECTS: 2; Grading scale: 1-5] Attention!: the only number of ECTS delivered in this course is 5 [or 0] (there are no partial numbers available)

Siirry alkuun