Promoting human rights and diversity (5 cr)
Code: C-02631-YPPE4-3009
General information
- Enrollment
- 01.04.2025 - 15.12.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 14.01.2026 - 30.03.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- HUMAK University of Applied Sciences, Paikkaan sitomaton
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Course
- C-02631-YPPE4
Evaluation scale
0-5
Objective
Students - Recognize the diversity and pluralism of society and communities and can professionally assess their own relation to them. - Are able to recognize and assess structures and actions that hinder or support diversity. - Are familiar with the legislative basis of non-discrimination, human rights and equality and able to implement these in their professional practice. - Are able to recognize special needs that arise from the diversity of people and workplace communities and, acknowledging these,can promote accessibility, occupational safety and the accommodation of working conditions. - Learn skills for professional intercultural interaction and integration.
Content
- The concepts of diversity, pluralism, multiculturalism, accessibility, equality and non-discrimination - international human rights treaties, national legislation, especially Equality Act, Non-Discrimination Act and Accessibility Directive - planning of equality and non-discrimination, Equality and Non-Discrimination Plan - structures and actions supporting or hindering diversity in the world of work and in society
Location and time
Webinaarit pidetään Zoomissa Verkko-opintojakson voi suorittaa pääosin itsenäisesti. Pienryhmien tulee sopia työskentelyaikataulusta ryhmän kesken.
Materials
Kaikki opintojaksolla tarvittava materiaali (videot, tehtävien lähdeaineistot ym.) löytyy opintojakson Hoodle-alustalta sähköisessä muodossa.
Teaching methods
Opintojakso koostuu erilaisista verkkomateriaaleista ja tehtävistä (yksilö- ja pienryhmätehtäviä). Opiskelijat suorittavat osan oppimistehtävistä pienryhmissä ja antavat toisilleen vertaispalautetta. Opiskelijalta odotetaan aktiivista osallistumista ja vuorovaikutusta toisten opiskelijoiden kanssa.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson numeerinen arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin ja niihin pohjautuvaan kokoavaan ryhmätehtävään. Opintojaksolla on ryhmätehtävän lisäksi yksilötehtäviä ja ne arvioidaan hyväksytty-hylätty. Kaikki tehtävät tulisi suorittaa hyväksytysti. Opiskelijan tulee osoittaa hallitsevansa vähintään 40 % asetetuista opintojakson tavoitteista, jotta opintosuoritus voidaan hyväksyä. Lehtorien arvioinnin lisäksi opiskelijat kommentoivat ja vertaisarvioivat toistensa tekemiä tehtäviä opintojakson aikana.