Skip to main content

Business Mathematics (5 cr)

Code: C-10056-ANA004AS2A-3019

General information


Timing
25.05.2026 - 31.07.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Haaga-Helia University of Applied Sciences, Pasilan toimipiste
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 10
No reservations found for realization C-10056-ANA004AS2A-3019!

Evaluation scale

H-5

Objective

- osaa liiketoiminnan keskeisimmät laskentamenetelmät - osaa valita käytännön työtehtävissä tarvittavat oikeat menetelmät - osaa huomioida laskelmissa rahan aika-arvon - tietää erilaiset luottomuodot ja osaa niihin liittyvät laskelmat * - osaa keskeisimmät investointilaskentamenetelmät ja ymmärtää niiden laskentaperiaatteet - osaa tulkita eri menetelmien antamia tuloksia ja osaa tehdä vertailuja niiden välillä - osaa käyttää sujuvasti Excel-ohjelmaa talouden laskelmissa

Execution methods

Opintojakso on CONTACT-, BLENDED-, ONLINE-ja VIRTUAL-toteutuksina. Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Accomplishment methods

Opit konkreettisella ja käytännöllisellä tavalla, miten erilaiset luottolaskelmat syntyvät. Samalla tutustut keskeisiin rahoitusmuotoihin ja opit arvioimaan, millaisen lainan ottaminen on edullisinta. Hyödynnät erilaisia laskelmia vaihtoehtoisten investointien vertailuun. Excel-osaamisesi karttuu perusosaamisesta rutiinikäyttäjän osaamiseksi. Opintojakson suoritus antaa hyvän pohjan niin oman talouden hallinnalle kuin yritystoiminnan suunnittelullekin.

Content

Talousalan osaamisen peruslaskennan sisältö • Rahan aika-arvon käsitteen soveltaminen • Korko- ja koronkorkolaskenta • Jaksolliset suoritukset ja annuiteettiperiaate • Laina- ja luottomuodot • Investointilaskelmat

Qualifications

Yrityksen talous ja ICT-valmiudet tulee olla suoritettuna.

Go back to top of page