Skip to main content

Customer Experience and Sales (5 cr)

Code: C-10056-SAL001HH1A-3169

General information


Enrollment
01.07.2025 - 15.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
18.08.2025 - 12.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Haaga-Helia University of Applied Sciences, Pasilan toimipiste
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 15
No reservations found for realization C-10056-SAL001HH1A-3169!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso on avoinna koko lukukauden.

Objective

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa: • määritellä myynnin prosessit sekä peruskäsitteet • tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja asiakaskokemuksen kehittämiskohteita • kuvata myyntikohtaamisen eri vaiheet ja myydä omat ideansa muille • toimia palveluhenkisesti ja tuottaa ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin myyntitavoitteiden saavuttamiseksi ymmärtäen kulttuurisidonnaisuuden vaikutuksen myyntiprosessiin • osaa arvioida asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä, myös eettisestä, kestävän kehityksen ja globaalien megatrendien näkökulmasta.

Methods of completion

Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona. Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin: 1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja). 2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa. 3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).

Methods of completion

Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!

Content

Opintojakso rakentuu seuraavien teemojen ympärille: - Myynnin merkitys yritykselle, erilaiset myynnin roolit, B2B vs B2C - Myyntiprosessi - OEH, myyntisuppilo - Asiakaskokemuksen osa-alueet, otsoprosessiin vaikuttavat tekijät - Onnistuneen myynnin kohtaamisen elementit

Materials

Moodlen materiaalit - Bergström, S. – Leppänen, A. Yrityksen asiakasmarkkinointi,16.-17. painos 2015/2016. Edita, Helsinki. - Armstrong, G., Kotler, P. & & Opresnik M.O.. Marketing: an introduction. 2020 (tai mahdollisimman tuore). Pearson. - Häntti, S., Karisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö : asiakkaana organisaatio. Edita, Helsinki. - Marckwort R. & A. 2011. Ole hyvä asiakaspalvelija vaativissa tilanteissa. Yrityskirjat Oy, Helsinki. - Manning, Reese & Aherne. 2014 (tai mahdollisimman tuore). Selling today. Pearson Education. - Ahvenainen P, Gylling J ja Leino S 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: tee asiakkaisistasi faneja. Kauppakamari e-kirja.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan non-stop-virtuaalimuodossa. Opiskelijat etenevät omaa tahtiaan online-oppimisympäristössä. Opintojakso on suunniteltu toteutettavaksi kahdeksan viikon aikana, mutta opiskelija voi edetä nopeampaa tai hitaampaa opintojen kanssa. Opintojakson tehtävien viimeinen palautusupäivä on lukukauden lopussa. Oppimisalustalta löyyy tarvittava ohjeistus opintojakson suorittamiseen. Tukea opiskeluun saa opiskelijakollegoilta sekä opettajalta yhteisen kysymyspalstan kautta sekä säännöllisesti järjestettävillä tukitunneilla.

Employer connections

Opintomateriaaleissa mukana runsaasti yritysvieraita ja näkemyksiä kentältä.

Completion alternatives

Opintojakson voi suorittaa myös näyttönä.

Student workload

- Myyntikansio, jossa tutkitaan vapaavalintaisen yrityksen myyntiä ja asiakaskoksemusta - Onnistunut myynnin kohtaaminen -harjoitus, jossa harjoitellaan asiakkaalle arvon luomista vuorovaikutustilanteessa - Oman myyntiosaamisen reflektointi

Qualifications

Opintojakso on osa Haaga-Helian avainosaamisia.

Go back to top of page