Skip to main content

Green Care PRO Customers and Operating Environment (5 cr)

Code: C-10108-RGCARE7-3005

General information


Enrollment
01.10.2024 - 11.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.05.2025 - 31.08.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Lapland University of Applied Sciences, Koko opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Aktiivista läsnäoloa edellyttävät ajankohdat: • 3.5.2025. Webinaari eläin- ja luontoavusteisesta toiminnasta klo 9.00-12.00 • 14.5.2025 Aloituswebinaari klo 16.00-17.30 • Vapaaehtoisia ohjaushetkiä myöhemmin ilmoitettavina ajankohtina • 11.8.2025 Webinaari-ilta klo 16.30-19.30 • 13.8.2025 Webinaari-ilta klo 16.30-19.30 Lisäksi opiskelijoiden on itsenäisesti aikataulutettava tehtäviin kuuluva vierailukäynti Green Care -toimijan luona.
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
No reservations found for realization C-10108-RGCARE7-3005!

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

Opiskelija osaa määritellä omalla alallaan keskeiset asiakkuudet ja hyvinvointitavoitteet: • Osaa orientoitua asiakkaiden kohtaamiseen ikäryhmäperusteisesti, erityispiirteiden mukaan ja ilmiöpohjaisesti • Osaa ottaa huomioon asiakkaan ja hänen erityistarpeensa Green Care toimintaympäristössä • Tunnistaa ja osaa nimetä asiakkaan tavoitteita • Osaa yhdistää Green Care osaamista suhteessa asiakkaan hyvinvointitavoitteisiin • Osaa analysoida Green Care -toimintaympäristöjä ja suunnitella niiden soveltuvuutta Green Care –toimintaan: • Hallitsee Green Care toimintaympäristön käsitteet ja osaa soveltaa niitä asiakastyöhön • Ymmärtää oman ohjauksen merkityksen Green Care-toiminnassa ja -ympäristössä • Osaa analysoida ja muokata Green Care toimintaympäristöä asiakaslähtöisesti huomioiden ympäristön saavutettavuuden, passiivisen ja aktiivisen luonnon kokemuksen, person-environment näkökulman sekä. ympäristön soveltuvuuden eri käyttötarkoituksiin ja asiakastarpeisiin • Osaa arvioida oman alueen erityispiirteitä sekä huomioida niiden kestävän hyödyntämisen Green Care -toiminnassa • Tunnistaa oman ympäristönsä Green Care-potentitiaalia • Osaa soveltaa tietoa Green Care-menetelmiin ja -palveluihin

Content

Green care asiakkuudet ja asiakkaiden hyvinvointitavoitteet Asiakkaiden kohtaaminen Green care toimintaympäristöt Ohjauksen merkitys green care -toiminnassa Toiminnan alueelliset erityispiirteet ja erityispotentiaali

Location and time

Koko opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Aktiivista läsnäoloa edellyttävät ajankohdat: • 3.5.2025. Webinaari eläin- ja luontoavusteisesta toiminnasta klo 9.00-12.00 • 14.5.2025 Aloituswebinaari klo 16.00-17.30 • Vapaaehtoisia ohjaushetkiä myöhemmin ilmoitettavina ajankohtina • 11.8.2025 Webinaari-ilta klo 16.30-19.30 • 13.8.2025 Webinaari-ilta klo 16.30-19.30 Lisäksi opiskelijoiden on itsenäisesti aikataulutettava tehtäviin kuuluva vierailukäynti Green Care -toimijan luona.

Materials

Luentotallenteet ja opintomateriaalit oppimisalustalla: - Diasarjat, haastattelutallenteet, luentotallenteet ja muut materiaalit - Sempik, J., Hine, R., & Wilcock D (ed.). 2010. Green Care: Conceptual Framework. verkkojulkaisu - Vehmasto, E. (toim.).2014. Green Care-toimintatavan suuntaviivat Suomessa. Esteettömyyteen liittyvä materiaali verkossa, ajankohtaiset artikkelit ja julkaisut. Testi,

Teaching methods

Webinaarit, oppimistehtävät, verkko-opinnot. Opintojakso on osa valtakunnallisen Green Care -koulutusverkoston Green Care PRO -opintokokonaisuutta: www.greencarekoulutus.fi Opintojakso sisältää kontaktiopetusta webinaareina. Opintojakso sisältää Green Care -toimintaympäristöön ja -palveluun tutustumista sisältävän tehtävän, jota varten opiskelijat hankkivat itsenäisesti vierailukohteen (esim. Green Care -toimintaa toteuttava yritys) jossa vierailevat opintojakson aikana. .

Exam schedules

Ilmoitetaan moodlessa.

Evaluation methods and criteria

Oppimistehtävät ja harjoitukset. Arviointi perustuu työskentelyn dokumentointiin, webinaarien aktiivisuuteen sekä vertaisarviointiin

Go back to top of page