Skip to main content

Client and service counseling in social and health care (5 cr)

Code: C-10118-CO00FP53-3001

General information


Enrollment
04.11.2024 - 15.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
13.01.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
South-Eastern Finland University of Applied Sciences, E-kampus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 500
No reservations found for realization C-10118-CO00FP53-3001!

Evaluation scale

Approved/Failed

Objective

Tavoitteet: – Tiedät asiakas – ja palveluohjauksen teoreettiset lähtökohdat. – Osaat asiakas – ja palveluohjauksen prosessin. – Tunnistat sosiaali – ja terveydenhuollon yhtymäpintatyöskentelyn merkityksen asiakas – ja palveluohjauksessa. – Ymmärrät asiakas – ja palveluohjauksen vuorovaikutuksessa rakentuvana suhteena. – Perehdyt asiakas – ja palveluohjauksen erityiskysymyksiin.

Content

Tule vahvistamaan ja syventämään osaamistasi asiakas – ja palveluohjuksen ajankohtaisessa teemassa. Opintokokonaisuus antaa tietoa ja ymmärrystä työskennellä tavoitteellisesti sosiaali – ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Perehdyt seuraaviin osa-alueisiin: Asiakas – ja palveluohjaus käsitteenä sekä sen teoreettinen määrittely. Asiakas oman asiansa asiantuntijana ja itsenäisenä toimijana. Yhtymäpintatyöskentely sosiaali – ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä. Palvelutarpeen arviointi sekä yksilöllisten ja ainutlaatuisten elämäntilanteiden tunnistaminen ja tukeminen. Palvelujen oikea-aikaisuus ja kustannustietoisuus sekä tietosuojaan liittyvät kysymykset. Ammatillinen vuorovaikutus ja kohtaaminen. Digitaalisuus.

Materials

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Teaching methods

Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille. Tässä nonstop-aloituksena alkavassa koulutuksessa opiskelija pääsee aloittamaan opinnot noin yhden viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen. Opintojakson suoritusaika on neljä kuukautta. Opintojakso sisältää viisi aihekokonaisuutta, jotka etenevät teoreettisesta asian tarkastelusta käytännön työtapojen soveltamiseen. Opiskelu tapahtuu perehtymällä itsenäisesti annettuihin materiaaleihin, alan kirjallisuuteen ja oppimistehtäviin. Oppimistehtävät koostuvat tenteistä ja keskustelualueista.Tämän jälkeen opiskelija soveltaa omaa osaamistaan eri osioiden oppimistehtävissä. Opiskelija etenee Learn-alustalla itsenäisesti ja oman aikataulun mukaisesti.

Employer connections

Opintojaksolla ei ole TKI yhteistyötä. Työelämälähtöisyys ilmenee ilmiöiden ja käytännön työelämätilanteiden pohdintana. Opintojaksolla on mahdollista tarkastella asiakas- ja palveluohjaukseen liittyvistä näkökulmista opiskelijoille suunnatuilla keskustelualueilla.

Exam schedules

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää tenttien läpäisyä. Opintojakso etenee kronologisesti ja opiskelija osoittaa osaamisensa suorittamalla tentin eri osa-alueiden yhteydessä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 135h.

Evaluation methods and criteria

Tenttien hyväksytty suorittaminen edellyttää, että vastauksista 75% on oikein. Tentit koostuvat monivalintakysymyksistä sekä oikein/väärin väittämistä. Tentti on uusittavissa kolme kertaa. Tentin jälkeen ohjelma ilmoittaa automaattisesti tentin hyväksytystä tai hylätystä suorituksesta. Jokaisen osion keskustelualueen keskusteluihin tulee osallistua kunkin tehtävän ohjeen mukaisesti.

Go back to top of page