Johdatus peliohjelmointiin (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10118-CO00FQ63-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
28.11.2024 - 19.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
06.02.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 150
- Opintojakso
- C-10118-CO00FQ63
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusideaan, sekä toteuttaa Unity-pelimoottorin avulla yksinkertaisia 2D-pelimaailmoja ja 2D-pelejä.
Sisältö
• Peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusidea • C#-ohjelmointikielen perusteet • 2D-peliohjelmoinnin perusteet Unity-pelimoottorilla
Oppimateriaalit
Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
Opetusmenetelmät
Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille. • Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle. • Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä. • Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle. • Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä. • Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.