Skip to main content

Youth worker as a pedagogical expert (5 cr)

Code: C-10118-CO00FR36-3001

General information


Enrollment
07.04.2025 - 10.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
08.09.2025 - 30.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
South-Eastern Finland University of Applied Sciences, E-kampus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
No reservations found for realization C-10118-CO00FR36-3001!

Evaluation scale

1-5

Content scheduling

Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa. Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin. Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa. Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta. Opintojakso jakautuu kolmeen suoritukseen: Erilaisiin oppijoihin, oppimiskäsityksiin ja koulutuskokonaisuuden tuottamiseen. Näistä koulutuskokonaisuus -tehtävä on vertaisarvioitava.

Objective

Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan. Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa. Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin. Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa. Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta: seksuaalikasvatus jaksaminen Mitä meidän luokalle kuuluu? oppimisen teema mielen hyvinvointi, stressin hallinta arjenhallinta ehkäisevä päihdetyö yhdenvertaisuuskasvatus tunne- ja vuorovaikutustaidot

Methods of completion

Osaat käyttää pedagogista ammattikäsitteistöä ja tunnistaa moninaisten opiskelijoiden tarpeita. Osaat suunnitella koulutuskokonaisuuden ja valita tarkoituksenmukaiset työskentelytavat valitsemallesi kohderyhmälle koulutustilanteessa. Arviointi asteikolla 0-5.

Content

Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet? Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista? Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen? Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?

Materials

Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY. Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy. Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari. Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.

Teaching methods

Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille. Opintojakso toteutetaan pääasiassa aikaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opintojakson aloitustapaaminen järjestetään 8.9.2025 klo 12-14 Teamsissa. Opintojaksolla on vertaisarvioitava tehtävä. Tämä täytyy olla palautettuna ma 17.11. ja vertaisarviointi on avoinna 20.11.-30.11. jonka aikana jokainen käy arvioimassa 3 työtä. Varaa siis aikaa näihin! Muut kaksi tehtävää voit tehdä omien aikataulujen mukaan learn -alustalla. Opettajan ohjausta on saatavilla etäopetuskerran yhteydessä ja sähköpostilla. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opiskelu tapahtuu Learn-oppimisympäristössä. Opintojaksolle pääsee liittymään Learnissa opintojakson alkamispäivänä.

Employer connections

Opiskelijoiden työelämäyhteyksien hyödyntäminen tehtävissä.

Exam schedules

Teams -tapaaminen 8.9. klo 12-14

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.

Evaluation methods and criteria

Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.

Go back to top of page