Kirjanpito ja kansantalous (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BF64-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2020 - 30.10.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 17.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 40
- Opettajat
- Sami Nummela
- Anne Leinovaara-Matomäki
- Marjo Kumpula
- Jukka Rantala
- Ryhmät
-
PLILOS20BPLILOS20B
- Opintojakso
- KH00BF64
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssi jakaantuu kahteen osioon Sami Nummela : Kirjanpito (3,5 ects), lukujärjestyksen mukaan, ja Anne Leinovaara-Matomäki Kansantaloustiede (1,5 ects) joka on kokonaan verkossa, lukuunottamatta tenttejä, kansantaloustieteen osion arviointi hyväksytty-hylätty asteikolla.
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää lakisääteisen tilinpäätöksen ja taloudellisen raportoinnin merkityksen ja tavoitteet. Opiskelija osaa:
liikekirjanpidon ja tilinpäätöksen laadinnan keskeiset toimenpiteet ja verotuksen vaatimukset
ulkoisen laskentatoimen keskeiset raportit ja osaa hyödyntää niitä yritystoiminnan kehittämisen tarpeisiin
Opiskelija ymmärtää kansantalouden ja maailmantalouden lainsalaisuuksia ja tuntee keskeisiä käsitteitä.
Oppimateriaalit
Optima, ja molempien ohjaajien tarkemmin oman osionsa alussa ohjeistama materiaali.
Opetusmenetelmät
Innovaatiopedagogiikka, verkko-opetus.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka, verkko-opinnot.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Molemmat opettajat ohjeistavat tarkemmin oman osionsa alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tenttisuoritus ja molemipien osioiden osalta opetttajan tarkemmin aluksia ohjeistamat osat.
Hylätty (0)
Ks. yllä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ks. yllä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Ks. yllä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ks. yllä.
Lisätiedot
-