Skip to main content

Managing Customer Projects (15 cr)

Code: KH00BG79-3003

General information


Enrollment
03.07.2019 - 31.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.08.2019 - 31.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 - 15
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Emmanuel Querrec
Marita Nummi-Wikström
Kari Juhala
Marianne Renvall
Groups
PLIITS18BA
PLIITS18BA
Course
KH00BG79
No reservations found for realization KH00BG79-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Asiakasprojektin vetäminen tai projektiin aktiivisena jäsenenä osallistuminen ja sen suunnittelu, budjetointi, aikataulutus ja toteutus presentaatioineen.
Opiskelija oppii asettamaan ja määrittelemään asiakasprojektin ja käyttää projektiin sopivia projektityökaluja. Opiskelija osaa laatia realistisen projektisuunnitelman, jossa projektin tavoitteet, kesto/aikataulutus, mahdollinen budjetti, riskit ja tarvittava osaaminen työn osituksineen sekä mitoituksineen on kirjattu ja vastuutettu. Projektin tavoitteet osataan määritellä liiketoiminnallisesti siten, että oman yritykset tavoitteet ja sopimusvelvoitteet täyttyvät.
Treeniaiheet syntyvät osuuskunnan liiketoiminnan tarpeista ja ajankohtaisista aiheista. Treeniaiheitä keksitään luovasti ja innovatiivisesti. Lisäksi, vinkkejä treeniaiheisin voi kysyä valmentajilta, apuvalmentajilta ja toiselta tiimiltä.
Mahdollisia treeniaiheita:
Projektihallinnan työkalut
Projektisuunnitelman tekeminen
Projektien riskit ja niiden hallinta
Projektin kannattavuus ja seuranta
Asiakastyytyväisyyden mittaaminen ja seuranta

Objective

The student has competences in customer projects. S/he can plan and carry out a project and set objectives for it. Student can use project management tools and can carry out the documentation and communication. Student knows the basics of customer management, bidding, scheduling and communication with the team and with the customer. Student can set the objectives for a project together with the customer and carry out and complete a customer project.

Content

Carrying out a customer project or working as an active member of a customer project team.
Planning, budgeting, scheduling, carrying out and presenting a customer project.

Materials

Opiskelijat voivat hakea itsenäisesti lukumateriaalia opintojakson aikana, lähteeksi voi hakea esimerkiksi Johannes Partanen ”1000 Maailman Parasta kirjaa”.
Esimerkkejä materiaalista:
Project business, http://pbgroup.aalto.fi/en/the_book_and_the_glossary/project_business_2011.pdf
Risto Pelin, 2011. Projektihallinnan käsikirja, Otava
Kai Ruuska, 2013. Pidä projektit hallinnassa, Talentum
Joseph Heagney, 2012, Fundamentals of Project Management -Fourth Edition

Teaching methods

Yksilötaso:
Opiskelija osallistuu yhteisesti sovittaviin kokouksiin, keskusteluihin ja muihin aktiviteetteihin. Opiskelija soveltaa teoriaa käytäntöön tietoisesti ja tavoitteellisesti sekä niin, että opiskelija pystyy todentamaan oppimansa ja tekemänsä portfoliossaan. Opiskelijan tulee aktiivisesti työskennellä liiketoiminnassa ja projekteissa ja edistää osuuskunnan tavoitteita.
Hän laatii lukuohjelman tukemaan omaa ammatillista kehittymistään.
Opiskelija lukee sovitut kirjat ja muut materiaalit. Opiskelija etsii aktiivisesti tarvitsemaansa tietoa.
Opiskelija lukee ja reflektoi vähintään 2 kirjaa tai vastaavaa materiaalia (artikkelit, TED Talkit, ym.) per 5 OP. Reflektio laaditaan omaan portfolioon.
Tiimitaso:
Opiskelija osallistuu lukupiireihin ja jakaa tiimille hankkimaansa tietoa.
Opiskelijat ovat vastuussa 2 kertaa viikossa pidettävien treenien valmistelusta ja vetovastuusta.
Treenit voidaan järjestää myös talon ulkopuolella ja vierailijoita voidaan pyytää tiimin ulkopuolelta. Treenit ovat aktiivinen tilaisuus, jossa jokainen tuottaa lisäarvoa omalla panoksellaan.
Osaa hyödyntää Motorolaa oppimisessaan.
Oppimissopimuksen tulee sisältää tiimin tavoitteita. Tiimi tukee jäsentensä tavoitteita.
Verkostot:
Opiskelija verkostoituu mm. muiden tiimiopiskelijoiden, yritysten ja muiden sidosryhmien kanssa.

Exam schedules

Opiskelija osoittaa oppimistaan koko opintojakson ajan osuuskunnassaan ja BisnesAkatemiassa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutetaan BisnesAkatemian tiimioppimisympäristössä. BisnesAkatemiassa käytetään nelivetomallia, johon kuuluvat treenit, projektit, lukeminen sekä oppimissopimus. Opiskelija oppii tiimissä ja työelämälähtöisten projektien avulla toimintatapoja ja käsitteitä.

Completion alternatives

Tarkoitettu BisnesAkatemian osuuskunnissa työskenteleville opiskelijoille.

Student workload

Tehtävät nelivetomallin mukaan. Kokonaistyömäärä viidelle opintopisteelle on noin 135 tuntia: työtunteja on tultava vähintään 100 tuntia (aktiiviset työtunnit, treenit, lukupiirit, raportointi portfolion muodossa), tämän lisäksi tiedonhankintaa 35h. Opiskelijan työmäärä perustuu tiedonhankintaan, aktiivisiin työtunteihin, viikoittaisiin treeneihin ja luettuihin kirjoihin/materiaaleihin. Osallistuminen treeneihin on pakollista. Jos jostain syystä opiskelija ei pääse oman tiimin treeneihin, poissaolo korvataan osallistumalla jonkun rinnakkaisryhmän treeneihin. Opiskelija pitää kirjaa työtuntinsa tuntikirjanpitoon. Opintopisteet muodostuvat tehdyn tuntimäärän ja saavutettujen tuotosten perusteella.

Evaluation methods and criteria

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajalta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa sekä tuotoksia toiminnasta (dokumentteja, raportteja, kuvia, linkkejä, videoita, ym.). Opiskelija vakuuttaa portfoliollaan ja raportillaan osaamisensa ja oppimisensa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Grade approved (1-2), student is able to:
• act as a project manager or other responsible role in a client project
• plan, monitor, execute and report on a client-approved project
• evaluate his/her own activities in the project and participate in the joint evaluation of the group.
The student / team operates independently, however with the support of the supervisor.
There is imited choice of source material and limited use of source material in relation to the tasks assigned.
The presentation of selected issues and/or own conclusions is poor.
There is little critical thinking or logical integration of the output.

Assessment criteria, good (3-4)

Grade good (3 - 4), student can:
• Professionally apply project tools in client projects.
• Clearly and efficiently manage communication between the project team and the sponsor.
• Manage project risk management, monitoring, billing and evaluation.
The student / team is proactive and utilizes the skills and opportunities of the own team.
Versatile selection and use of appropriate source material.
The presentation of the conclusions is logical and clear and contains own reflection.
Outputs contain critical thinking and have been active. Students create a positive atmosphere in their work community.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5), student is able to:
• Achieve high customer satisfaction and invoicing in the customer project
• Pursue his/her goals
• Handle pressure in demanding situations
• Deliver significant value to customers and stakeholders
The student / team utilizes its various strengths and expertise.
The student / team is able to critically analyze different solution models and is able to structure the output into an harmonious whole from the different perspectives. The student / group has received constructive feedback and utilized the feedback. The work of the group has been dialogue and developing the skills of all.
The work has been exemplary and goal-oriented.
The student creates a positive atmosphere in his / her work community and helps and encourages others.

Go back to top of page