Siirry suoraan sisältöön

Business Models (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BM06-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2020 - 09.10.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.08.2020 - 20.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Arto Manninen
Taru Kankaanpää
Opintojakso
KH00BM06
Toteutukselle KH00BM06-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa viikolla 39 ja lähitapaamiset on suunniteltu päättyvän viikolla 47.

Opintojakson teemat:
-liiketoimintamallin sisältö ja osa-alueet
-perinteiset ja digitaaliset liiketoimintamallit ja niiden analysointi
-liiketoimintamalleihin liittyvät ansaintamallit
-liiketoimintamallien kehittämisen työkalut ja liiketoimintamallien kehittäminen
-asiakkuudenhoitomallit

Tavoitteet

The student
• Identifies and analyses digital business models including, productization, customer segments, earnings models, CRM
• Understands changes in business models
• Is able to identify new and emerging business models
• Is able to build and manage businesses with different business models.

Sisältö

• Examples and case studies of different business models
• Analysis of different business models
• Changes in business models
• How to identify new and emerging business models

Oppimateriaalit

Chan, K.W. & al. 2015. Sinisen meren strategia. Löydä markkina-alue kilpailun ulkopuolelta. Laajennettu painos. Talentum

Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010.Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. (ebook)

Opetusmenetelmät

Luennot, kirjallinen materiaali, case-oppiminen, itsenäinen tiedonhankinta

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä, vaan loppuraportti.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

innovaatiopedagogiikka

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitapaamiset edesauttavat opintojakson lopputehtävää.
Opintojakso sisältää kaksi kirja-/artikkelireflektiota, jotka pitää suorittaa hyväksytysti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Loppuraportti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti konsepteja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.

Siirry alkuun