Siirry suoraan sisältöön

Healthy Meetings and Events (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BM34-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2021 - 13.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 03.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
10 - 20
Opettajat
Annika Karppelin
Telle Tuominen
Ryhmät
PLIITS20MWL
PLIITS20MWL
Opintojakso
KH00BM34
Toteutukselle KH00BM34-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kurssin suorittamisen jälkeen opiskelija osaa
- analysoida ja soveltaa erilaisia kokous- ja tapahtumasuunnitteluprosesseja
- tunnistaa ja soveltaa erilaisia palveluja sekä erilaisia hyvinvointikomponentteja kokous- tai tapahtumakonseptissa
- järjestää hyvinvointia edistävän, kestävän kehityksen periaatteita noudattavan ja asiakaslähtöisen kokouksen tai tapahtuman
Sisältö:
- Tapahtumien ja kokousten suunnittelun prosessimallit
- Henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin elementtejä kokous- ja tapahtumakontekstissa
- Kokouksen tai tapahtumaprojektin suunnittelu, toteutus ja dokumentointi

Aikataulutus:
Tilat ja kellonajat löytyvät nettilukujärjestyksestä.
Viikoittain kaksi kontaktikertaa; teoriapainotteinen kerta ja projektityöskentelyä ryhmänä
Vko 35 Osallistuminen webinaariin, sekä keskustelua projekteista., toteutussuunnitelman ja projektitapahtuman esittely.
Vko 36 Eri tyyppiset tapahtumat/kokoukset, kysyntä, lukupiirien ohjeistus, loppureflektion ohjeistus
Vko 37 Tapahtumaan osallistuvan asiakaspolku
Sovitaan lisäksi tutustumiset tapahtumaprojektin tiloihin ja paikkoihin (Kakola, EDU, TAI, Bore)
Vko 38 Tapahtumasuunnittelun prosessi/vaiheet, eri toimijoiden roolit ja toimijoiden yhteistyö, lukupiirin purku
Vko 39 Tarkennetaan asiakaspolun palvelutuokioita + kontaktipisteet, service level agreements/standardit/ostopalvelut
Vko 40 Vastuullinen tapahtuma, lukupiirin purku
Vko 41 Opetukseton viikko
Vko 42 Vastuullisuuden näkyminen projektissa
Vko 43 Wellness ja tapahtuma/ kokous, lukupiirin purku
Vko 44 Wellness -näkökulman näkyminen projektissa
Vko 45 Projektin toteutukseen valmistautuminen, ”kenraaliharjoitusta”
Vko 46 Projektitoteutus 17. -19.11. yht. 25h
Vko 47 Tapahtumajärjestämisen muita osa-alueita (budjetointi, markkinointi), loppukoonti
Vko 50 15.12. klo 17-20 Turvallisuusseminaari (pelastuslaitos, poliisi)

Tavoitteet

The student is able
- to analyse and apply different meeting and event planning process models
- to recognise and apply different services as well as different wellness components in a meeting or event concept
- to arrange a healthy, sustainable and customer-oriented meeting or event.

Sisältö

- Event and meeting planning process models
- Mental and physical well-being elements in meeting and event context
- Planning, implementation and documentation of a meeting or event project

Oppimateriaalit

(Toimivat linkit ja lisää oppimateriaalia löydät ITS-alustalta)
1. U.S. Department of Labor, Employment, and Training Administration 2016. Competencies Established for Meeting, Events, and Exhibition Management (available at: https://www.careeronestop.org/CompetencyModel/info_documents/EventManagement-CaseSummary.pd f)
2. Meeting Professionals International. 33 Skills Needed to Become a Successfull Event Planner (available at: https://www.mpi.org/blog/article/33-skills-meeting-and-event-planners-need-to-succee d)
3. Arlington Convention & Visitors Bureau: 25 Pivotal Hospitality Trends for 2018.
https://www.smartmeetings.com/magazine_article/25-pivotal-hospitality-trends-for-2018
4. World Health organisation. Planning healthy and sustainable meetings.
http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0005/373172/healthy-meetings-eng.pdf
5. Ulkoministeriön vastuullisen kokoustamisen opas: https://um.fi/documents/35732/0/Green+Meeting_suom_final+%282%29.pdf/5f119a18-9d56-821f-c867-67b1141726e3?t=1554276947781
6. Wellness Sector Spotlight: The Stunning Shift to Telehealth & Telewellness. Kongressijärjestön raportti 2019: https://www.iccaworld.org/cnt/files/ICCA%20Sustainability%20Report%202019.pdf

Opetusmenetelmät

Opintojakso perustuu aktivoivaan oppimiseen. Tavoitteena on, että opiskelijat omaksuvat ydinkäsitteet ja kokousten/tapahtumien suunnittelumallit ja osaavat yhdistää opittua toteutettavaan projektiin. Opintojakson toteutus sisältää itsenäistä yksilöllistä oppimista ja opiskelua (etätyö), lukupiirejä, tuotosten esityksiä, projektityötä ja oppimisen reflektointia

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson arviointi perustuu opintojakson aikaisiin tuotoksiin ja tekemiseen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opetus Turun ammattikorkeakoulussa perustuu #Innopedaan, joka on TURKU AMK:ssa kehitetty oppimismenetelmä. Innopeda perustuu kokeiluun, osaamisen jakamiseen ja eri lähestymistapojen yhdistämiseen. Innopedalla yhdistämme opetus-, tutkimus- ja kehitystoiminnan, kansainvälisyyden ja yhteistyön työelämään. Lisää Innopedasta löydät Intranet Messistä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos opiskelijalla on vähintään vuoden kokopäivätoiminen työkokemus erilaisten kokousten ja tapahtumien järjestämisestä, hänelle järjestetään suullinen kuulustelu tai esitys, jossa opiskelijan tulee osoittaa myös hyvinvoinnin ja kestävän kehityksen näkökulmien hallinta osana tapahtumaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3)
Verkostopäivät -projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä
Vertais- ja itsearviointi
Kirjallinen loppureflektio

Opiskelijatyön mitoitus:
5ects on 133h opiskelijan työtä ja jakautuu seuraavasti
77 h kontaktituntia (siitä tapahtuman toteutus n.20 - 25h)
56 h tuntia itsenäistä työskentelyä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3) - arviointi 1-5 (opettajan arviointi)
Verkostopäivät -projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä - arviointi 1-5
Vertais- ja itsearviointi skaalalla 1-5, vaikuttaa loppuarvosanaan suuntaa-antavasti
Kirjallinen loppureflektio arviointi 1-5 (opettaja arvioi)

Hylätty (0)

Suoritukset (lukupiirit, loppureflektio) ovat puutteellisia eivätkä täytä vähimmäisvaatimuksia, eikä täydennyksiä ole palautettu ajallaan, TAI opiskelija ei osallistu tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit
Opiskelija/ryhmä toimii itsenäisesti, mutta ei täysin opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti. Ohjeistusta ei hyödynnetä. Tietopohjan käsittely lukupiirissä ja soveltaminen projektissa on yksipuolista. Valittujen näkökulmien ja omien johtopäätösten esittäminen on heikkoa, eikä osaa opintojakson tavoitteista saavuteta. Lukupiirien tuotokset eivät sisällä kriittistä pohdintaa tai asioiden yhdistämistä. Lukupiiriehdotusten pohjalta tehty pienryhmän projektitoteutussuunnitelma ei selkeästi tue pienryhmän projektin toteutusta tai se on vajaa ja ylimalkainen.
Loppureflektio
Reflektiossa ei osoiteta luetun hallintaa ja pohdinta jää pinnalliseksi. Tapahtumatoteutuksesta (projekti) opittu on joko itsestään selvää tai pinnallista. Reflektio on yksipuolinen ja/ tai lyhyt.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä on aloitteellinen, jossain määrin innovatiivinen ja kriittinen ja hyödyntää oppimateriaalia hyvin. Teoreettisen tietopohjan ja viimeisimmän tutkimustiedon valinta ja hyödyntäminen ovat melko monipuolista ja sopivaa aiheeseen. Luettua pohditaan ja kokonaisuuksia esitetään pääosin loogisella ja selkeällä tavalla.
Tuotos sisältää kriittistä ajattelua ja toiminta on aktiivista. Lukupiirien tuotoksista on osittain hyötyä projektin toteutukseen.
Loppureflektio
Reflektiossa palataan luettuun teoriatietoperustaan ja pohdinta täydentyy opitun sekä projektin kokemuksilla. Reflektointi on melko monipuolista tai osittain analyyttistä, opittua pohtien. Reflektoiniti on ehjä, tehtävänantoon vastaava kokonaisuus.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä käyttää hyväkseen koko ryhmän resursseja ja osaamista. Lukupiireihin on valmistauduttu hyvin ja aiheeseen osoitetaan selkeää kiinnostusta. Opiskelija/ryhmä osaa lukupiirin pohjalta analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja projektiin liittyen ja rakentaa asiakaslähtöisen kokonaisuuden ottaen huomioon tapahtumatoteutuksen eri näkökulmia ja reunaehtoja. Opiskelija/ryhmä on ottanut vastaan palautetta rakentavasti ja hyödyntänyt sitä myös projektityön aikana. Ryhmän työ on dialogista ja se kehittää kaikkien osallistujien tietotaitoa ja osaamista.
Loppureflektio:
Reflektio on looginen ja ehjä kokonaisuus. Reflektiossa on selkeästi esillä monipuolinen teoriataustaan ja liiketaloudellisiin reunaehtoihin perehtyminen, tietoperustan soveltaminen projektiin sekä opitun jäsentely. Teksti on analyyttista ja osittain kriittistäkin.

Siirry alkuun