Skip to main content

Sales and Marketing development task 1 (5 cr)

Code: KH00BS05-3001

General information


Enrollment
01.06.2020 - 30.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jouko Broman
Marianne Renvall
Course
KH00BS05
No reservations found for realization KH00BS05-3001!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 1 integroituu kahteen muuhun syksyn opintojaksoon (myyntiprosessi ja työkalut ja Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö). Näissä haltuunotettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän lopputulemana on suunnitelma myynnin tehostamisesta valitussa yrityksessä, jossa on kiinnitetty huomiota myynnin nykytilanteeseen ja tuleviin trendeihin.

Kehittämistehtävässä opiskelija:
-valitsee yrityksen ja
-tutkii ja kuvaa valitun yrityksen myyntiprosessia
-haastattelee myynnistä vastaavia henkilöitä
-ehdottaa valitun yrityksen myyntiprosessin tehostamista (miten myyntiä lisätään).
-soveltaa myynnin teoriaa ja tulevaisuuden näkymiä ehdotukseen.

Opintojakso toteutuu syksyllä 2020.
2.10. Työ käynnistyy kunkin opiskelijan osalta, case valmiiksi valittu, mielellään oma työantaja. Casien esittely ja pienryhmissä työstäminen.
20.11. Työn kehittäminen jatkuu – tässä vaiheessa todennettu miten nykytilanteessa toimitaan, hahmoteltu mihin voitaisiin yltää myyntitoiminnan tehostamisen avulla. Työn esittely ja työstäminen pienryhmissä.
10.12. Kehittämistöitten esitykset sisältäen nykytilan, vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, jolla tavoitetila saavutetaan). Tavoitetila (visio) sisältää mm ajatuksia siitä millaisessa liiketoimintaympäristössä toimitaan (segmentti), millaisia asiakkaita halutaan (target), mitkä muut yritykset kilpailevat samoista asiakkaista (position) ja millä keinoin saadaan tavoitellut asiakkaat juuri meidän asiakkaiksi (differentiation).

Objective

The student:
-gets to know and describes the sales process of a chosen company
-suggests improvement in the sales process of the company (increased sales)

Content

In the development task the student:
-selects a target company
-does research about the company and describes it as well as its sales process and operations
-interviews sales responsibles of the company
-suggests intensification and practical improvement of the sales process in the company

Materials

Kahden myynnin opintojakson materiaalien soveltaminen sekä aiheesta lisämateriaalia tarpeen mukaan.

Keki R Bothe, Beyond Customer Satisfaction to Customer Loyalty. AMA1996
Oivaltava myyntityö: Hänti, Kairisto-Mertanen,Kock. EDITA 2016
Selling and sales management: Jobber & Lancaster. Pearson Education LTD 2015
The New Strategic Selling: Miller & Heiman. 3rd Edition 2016
Selling, Building Partnerships: Castleberry & Tanner. McCrawHill Education 9th Edition 2016
International Sales Training Student Field Book (2015)
Nettimateriaali Simon Sinek ja Daniel Goleman.

Teaching methods

- Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
- Itsenäinen tiedon haltuunotto
-Oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
-pienryhmätyöskentelyä
-yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat kehittämistehtävälle.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja ohjauskeskustelut opintojaksosta vastaavan ohjaajan kanssa.
Optimaa hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Completion alternatives

Osaamisen näyttömahdollisuus, josta sovitaan tapauskohtaisesti ohjaajan kanssa.

Student workload

Suunnitelma myyntiprosessin tehostamisesta, joka pohjautuu yrityksen myynnin perusteelliseen tuntemiseen sekä myyntiprosessin ja myyntityökalujen käyttöön.

Assessment criteria, approved/failed

Kehittämistehtävä on hyväksytty, jos kehittämistehtävän kaikki osa-alueet on tehty.

Evaluation methods and criteria

Suunnitelma myyntiprosessin tehostamisesta valitussa yrityksessä.

Go back to top of page